Circular en Lugo complícase ao cambiar os usos da rúa e aumentar os coches

É a urbe onde máis creceu o parque móbil a pesar da tendencia xeral a peonalizar e a potenciar alternativas
Coches mal aparcados en la Avenida das Américas. XESÚS PONTE
photo_camera Los vecinos de A Residencia se quejan de el carril bici restará plazas para aparcar. XESÚS PONTE

Coches mal aparcados na Avenida dás Américas.Circular e aparcar na cidade de Lugo é hoxe máis difícil que hai anos. Non é unha crítica da oposición nin de cidadáns remisos aos cambios senón unha realidade que denuncian quen se moven habitualmente en coche. O motivo é que hai moitos máis vehículos, que o espazo destinado a eles na vía pública vaise reducindo progresivamente e que os medios de transporte públicos, como o bus, e alternativos, como a bicicleta, por agora non se consolidaron como alternativa.

O parque móbil da cidade aumentou un 37% en vinte anos. Segundo datos da Dirección Xeral de Tráfico (DXT) recollidos polo Instituto Galego de Estatística (Ige), en 1999 había 49.475 turismos e en 2019 eran 69.188. A estes habería que sumar outros vehículos, como motos e furgonetas. Lugo é a cidade galega onde máis aumentou o parque móbil. Este ano, o Concello pasará ao cobro 72.237 recibos do imposto de vehículos, que lle reportarán uns 5,7 millóns de euros. Na última década, o incremento foi do 8%.

O bus conecta agora ao dobre de veciños coas novas liñas e creáronse unhas mil prazas en aparcadoiros disuasorios gratuítos

Esta realidade choca co intento da administración local de cambiar a mobilidade dunha cidade que, como todas, foi deseñada para os coches pero onde os peóns e actividades como o comercio, o turismo e a cultura cada vez piden máis espazo. Esa transformación urbana é, ademais, case un imperativo para optar a diñeiro da UE e se se queren crear contornas máis saudables e contribuír á loita contra a urxencia climática.

Coches mal aparcados na Avenida dás Américas.As peonalizacións realizadas, en marcha e proxectadas, como as futuras de Rafael de Veiga, Recatelo, Calzada da Ponte e a contorna do Vello Cárcere, ademais do que falta do centro histórico, e a construción do carril bici son accións coas que se quere seguir transformando a cidade, pero se atopan con varios obstáculos. Réstase espazo de circulación e de aparcadoiro mentres o número de vehículos segue aumentando e en moitos barrios hai falta de garaxes porque as edificacións son antigas.

Esa perda de espazo na rúa inténtase compensar con aparcadoiros disuasorios gratuítos que o Concello foi habilitando en parcelas propias en diferentes zonas da cidade e que suman unhas 1.000 prazas. Así mesmo, está en marcha a ampliación do tamaño das prazas nos aparcadoiros subterráneos, agora pouco utilizados pola súa incomodidade. A reforma do bus tamén vai nesa liña, pero por agora o seu alcance é limitado.

Os RETOS DO AUTOBÚS: A gratuidade do transbordo, axustar percorridos e unha app sobre os horarios

Se aumentan os usuarios da bici e do bus baixa o tráfico de coches. é pura lóxica. Con todo, no primeiro caso fai falta, ademais de que a cidade teña condicións para circular de forma segura e cómoda, un radical cambio de hábitos. E no segundo, un bus útil e fiable, algo no que hai marxe de mellora.

O Concello comprometeuse coa federación veciñal a estudar axustes nos percorridos dalgunhas liñas, de maneira que mellore a conectividad dalgunhas zonas, como Albeiros co Hula, e garanta o cumprimento de horarios noutras, como algunha ruta da Residencia. Tamén prevé habilitar en breve unha app que permita saber desde o teléfono móbil canto tardará o bus e en 2022 eliminará o pago por transbordo con cartón.

A mellora do bus está condicionada polos quilómetros que o Concello estableceu nun contrato que foi deseñado en tempos de José López Orozco. Cos cambios realizados hai meses e os previstos está a intentarse levar o contrato ao límite. As novas liñas conectan ao dobre de poboación que antes.

Comentarios