A CEL defende as mercancías en tren pola liña Monforte-Lugo-A Coruña

A patronal lucense sitúase así sobre o pulso entre A Coruña e Vigo sobre o trazado ferroviario para este tipo de transporte
Tren de mercancías en la estación de Monforte. AEP
photo_camera Tren de mercancías na estación de Monforte. AEP

Os localismos e o secular pulso norte-sur volven estar detrás da estéril polémica xurdida nos últimos días en Galicia co pretexto do trazado do ferrocarril para o transporte de mercancías e a súa conexión con Europa, que colleu no medio á provincia de Lugo.

A patronal lucense (CEL) esixiu onte que leven a cabo as actuacións contempladas polo Ministerio de Fomento e a Unión Europea para modernizar a liña Monforte-Lugo-A Coruña, con enlace co porto de Ferrol. Aclarou que esa demanda non exclúe o corredor previsto polo sur.

Esa defensa xorde por mor de que organizacións empresariais e autoridades locais das dúas áreas metropolitanas máis grandes de Galicia encerelláronse estes días nun cruzamento de declaracións sobre a conveniencia dun ou outro trazado.

Hai tres meses a Eurocámara aprobaba a inclusión de Galicia no Corredor Atlántico, o que lle abre as portas a conseguir financiamento europeo para mellorar as súas infraestruturas.

Esa rede transeuropea de mercancías entrará nesta comunidade autónoma por Monforte, desde León, e continuará por Ourense cara a Vigo e desde a cidade olívica enlazará coa Coruña. Ese foi un logro alcanzado grazas a que diferentes administracións públicas e entidades privadas arrimaron conxuntamente o ombreiro para presionar na mesma dirección.

Ese proxecto, como recolle a infografía do Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif) que documenta esta información, inclúe como actuación complementaria a renovación da liña Monforte-Lugo-A Coruña e a súa conexión co porto de Ferrol.

PARTIDAS MILLONARIAS. De feito, Adif estima que a mellora das súas 245 quilómetros suporía un investimento duns 296 millóns de euros. Nese plan acometeríanse, entre outras actuacións, a súa electrificación, a ampliación de vías, a racionalización de estacións, a modernización das instalacións de seguridade e comunicacións e a adecuación de gálibos.

O secretario xeral da patronal lucense, Jaime López, argumentaba ademais para defender esta liña que atravesa a provincia que "a entrada e saída natural de mercancías de Galicia é por Monforte· e que se fixo un investimento moi grande no porto seco" da cidade do Cabe.

Jaime López, que coincide en que se está sacando unha polémica de onde non a hai, sostén que "Lugo non está en contra de nada, Lugo está a favor do lóxico e do que está nos plans europeos".

competitividade. O secretario xeral da CEL engadiu que "se os portos máis cargadores de Galicia son os do norte, por volume de mercancías, non é lóxico que se entran polo da Coruña teñan que ir en tren ata Vigo, para iso xa entran polo porto olívico". Iso suporía, ao seu xuízo, "menoscabar a competitividade das empresas e os portos coruñeses e lucenses".

Deputación e Concello foxen da controversia

Reacciones Deputación e Concello foxen da controversia Recentemente tomado posesión, o novo presidente da Deputación de Lugo e alcalde de Monforte, José Tomé, mostrábase onte a favor de que "se fagan realidade" as actuacións previstas no transporte ferroviario en Galicia —con liñas "decimonómicas", como a que atravesa a provincia— e que o porto seco da cidade do Cabe "dea soporte aos portos galegos, que a maioría non teñen capacidade de almacenamento". Pero a súa visión vai máis aló. Aposta porque se aparquen estas estériles polémicas e que os portos galegos sexan "capaces de captar" o aumento do tráfico de mercancías que xerará a apertura da Canle de Panamá. "Hai xogo para todos", precisou.
Sen exclusión
Desde o Concello de Lugo, alleo á polémica, deféndese a liña Monforte-Lugo, pero sen excluír outras alternativas.

Comentarios