O acceso á Catedral xa non é libre e gratuíto para todo o mundo. Desde o martes, cóbrase unha entrada para os turistas –que oscila entre os 3,50 e os 5 euros por persoa– e que inclúe unhas audioguías en distintos idiomas para que poidan facer un percorrido pola basílica en silencio e sen guía simplemente seguindo os distintos paneis señalizadores que tamén se instalaron na Catedral. No percorrido, inclúese a visita ao Museo Diocesano.
O custo xeral da entrada para os turistas será de 5 euros (con visita incluída á torre) pero haberá rebaixa para os maiores de 65 anos, que pagarán 4,5 euros (sen torre); os menores de 25, que a poderán comprar a 4 (con torre), e os grupos e peregrinos, a 3,5 (sen torre).
As visitas guiadas ás torres –bautizadas polo delegado diocesano de Patrimonio Cultural, César Carneiro, como "Un paseo polas nubes"– faranse todos os días ás doce e á unha, a 5 euros, cun grupo mínimo de cinco persoas e aforamento limitado.
Os lucenses seguirán tendo acceso gratuíto ao templo e só cobraráselles 3 euros se deciden facer a visita ao museo ou ás torres.
EMPRESA. A xestión do cobro polas visitas á catedral e de todo o merchandising relacionado co monumento corre a cargo de ArtiSplendore. Esta empresa granadina contratou a catro mozos que farán de recepcionistas e ocuparanse do cobro de entradas e da venda de obxectos de recordo. Tamén facilitarán todo tipo de información adicional que lle requiran os visitantes. De momento, a empresa apunta que aínda está en período de probas. Espérase que en xullo comece a facerse efectivo este sistema de control de entrada á catedral "ao cen por cento", manifesta Francisco Cañizares Hidalgo, director territorial de Proxectos e Servizos de ArtiSplendore.
Esta empresa ocúpase da xestión turística de 70 monumentos de España e Italia e espera penetrarse agora en México. ArtiSplendore leva a xestión directa de 20 catedrais en todo o país –entre elas as de Lugo, Ourense, Tui e Mondoñedo– e tamén está presente noutras 40 basílicas. "En Burgos, por exemplo, levamos as audioguías e a web pero o resto da xestión turística faia a diocese", conta Cañizares.
A posta en marcha deste sistema de control de acceso á catedral levou consigo, ademais, o peche de dous das catro portas da basílica -a do pórtico norte, onde está o Pantocrátor, e a central da fachada principal- fose do horario de misas de luns a sábado, de once da mañá a sete da tarde entre abril e outubro e de once a seis, de novembro a marzo. Os domingos, pecharanse de dous a seis.
Neses horarios, só poderase acceder por unha porta lateral da fachada principal que dá ao Museo Diocesano e ao claustro e pola máis próxima á sancristía.
A nova xestión turística da catedral inclúe a venda de souvenirs, expostos en vitrinas no acceso que hai na fachada principal e tamén na propia recepción. Entre outros artigos, na catedral véndense tallas de madeira, rosarios da Virxe dos Ollos Grandes, figuras alusivas ao Camiño de Santiago, imáns e azulexos coa figura da catedral de Lugo.
"Hai obxectos de todos os prezos. Desde os 50 céntimos que custa unha medalla a unha talla románica e policromada da Virxe, en madeira, que sae por 400", comenta Francisco Cañizares Hidalgo, de ArtiSplendore.
"En todas partes págase"
Entrada
Tamén foi unha sorpresa a entrada á basílica, onde había varias novas uniformadas controlando a entrada e á beira dun mostrador con souvenirs. "¿Van cobrarlles aos turistas?", preguntaba unha lucense. "¡Ah, paréceme moi ben. En todas partes págase", razoaba a muller.
Os turistas, en cambio, reaccionaban de forma desigual. Algúns aceptaban ter que pagar. Outros lle botaban unha ojeada aos prezos e dábanse a volta refunfuñando.