Cando a beirarrúa tropeza cun edificio

O PP pide un plan para eliminar tapóns urbanísticos no que se fixen prioridades e consignación económica, xa que algúns están en zonas moi transitadas por nenos ou de moito tráfico
Camiño de Friás. EP
photo_camera Camiño de Friás. EP

O PP defenderá no próximo pleno unha moción para que o Concello elabore un plan de supresión de tapóns urbanísticos no que se establezan prioridades e partidas económicas.

Os populares fixeron "un recoñecemento" á cidade e sinalaron preto dunha decena de puntos onde ou ben a beirarrúa acaba nun edificio ou nin sequera hai beirarrúa e a construción métese de cheo na calzada. Algúns destes "atrancos en vía pública" están en lugares de moito tráfico, en zonas pola que transitan moitos peóns ou en puntos onde se dan ambas as circunstancias.

O viceportavoz do PP, Antonio Ameijide, referiuse, por exemplo, a Camiño de Pipín, na Milagrosa. Existe un tapón xusto á beira do colexio Cervantes, onde estudan varios centos de nenos, e dun paso de peóns. Son dúas construcións e polo menos unha delas está tapiada e xa que logo deshabitada, o que debería facer máis fácil actuar, opina. En todo caso, mentres a situación urbanística non se corrixe, o PP propón, como xa fixo noutras ocasións, que se cre un itinerario peonil seguro, con bolardos e elevación do paso de peóns.

MONTIRÓN. Rof Codina é outra rúa onde a oposición considera urxente continuar actuando. Recorda que hai uns anos construíuse un anaco de beirarrúa, pero uns metros máis adiante os peóns teñen que seguir saíndo á calzada. Nesa rúa hai unha escola infantil e un centro de día de atención a persoas maiores. Así mesmo, na Rúa San Xillao, que comunica As Fontiñas con Rei Don García, hai un estrechamiento duns 170 metros de longo que linda con Aspnais.

Ameijide recorda que desde 2015, o Concello só suprimiu un tapón, na Avenida dá Coruña preto de Garabolos

O final da Rúa Xosé Novo Freire é outro punto conflitivo porque hai tráfico en ambos os sentidos, está á beira dunha zona deportiva e é unha rúa que comunica o centro e o sur da cidade.

Outros tapóns urbanísticos afectan máis á circulación de vehículos, por ser puntos con menos tránsito peonil pero moito tráfico. é o caso do existente en Camiño de Friás, que comunica o Sagradp Corazón con Galegos e é unha vía que utilizan usuarios e traballadores do Hula.

En Carril das Hortas (entre As Fontiñas e San Roque), o maior risco sófreno os condutores que saen do garaxe situado xusto á beira do peón e non teñen visión dos coches que soben, ás veces a gran velocidade.

Os populares din ser conscientes de que en moitos casos a eliminación destes tapóns pode ser laboriosa e custosa, pero cren que é necesario planificar as actuacións "porque se non seguiremos sufrindo esta situación moitos anos máis". Noutros casos, non tería por que haber tanta dificultade, opinan, xa que son tramos de rúa nos que non hai edificacións e insta a negociar cos propietarios, que en realidade serían quen terían que urbanizar no momento en que constrúan. Cita como exemplo tramos das rúas Ramos Misioné e Mazaira.

Ameijide recorda que desde 2015, o Concello só suprimiu un tapón, na Avenida da Coruña preto de Garabolos. Este pode ser un exemplo do laboriosas que resultan estas actuacións. Houbo que negociar con 16 propietarios de tres parcelas (algún residente noutro continente).

Comentarios