O campus ensancha as súas costuras

Con máis alumnos e menos espazo, organizar as clases foi difícil nos centros de Lugo  Consígnaa foi a máxima presencialidad, que non se logra en todas as facultades
La politécnica toma medidas contra el covid. XESÚS PONTE
photo_camera A politécnica toma medidas contra o covid. XESÚS PONTE

"De 1.930 puntos para clases teóricas pasamos este ano a 690", detalla Tomás Cuesta, director da Escola Politécnica Superior de Enxeñería de Lugo. As cifras dan conta de que adaptar o centro ás medidas anticovid non foi fácil, pero o conseguiron. "Todos os alumnos terán formación presencial" tras axústelos realizados, explica Costa, que dirixe un centro universitario referente polas acreditacións internacionais de calidade que acumula.

Lograr esa presencialidad non foi fácil. Houbo, por exemplo, que recorrer ao salón de actos e reconvertelo en espazo docente, creáronse sete aulas espello e duplicouse algún grupo, detalla Tomás Cuesta.

Reorganizar horarios e grupos non foi todo. A seguridade pasa tamén por un estrito protocolo que incluíu a instalación de cámaras para vixiar que non entre ao edificio ningunha persoa allea. Ademais, a cada alumno asígnaselle un posto fixo por materia, "de modo que se hai un positivo inmediatamente saberase onde estivo e á beira de quen", explica.

A docencia está tamén garantida. Cada profesor debe ter material listo para quince días de docencia. Desa forma, se o docente ten que estar confinado, haberá material para seguir traballando esa materia.

Os laboratorios son o punto máis crítico e hai que duplicar e ata triplicar grupos, cun esforzo grande do profesorado, xa que o número de docentes será o mesmo, detalla Costa.

A Politécnica é exemplo do modelo que se segue no campus de Lugo, onde todos os centros tiveron que ensanchar as súas costuras para lograr encaixar aos alumnos nun sistema que esixe extremar as distancias.

Todos os centros, de feito, teñen que recorrer aos seus salóns de actos e convertelos en aularios. Pero nin acondicionando novos espazos é fácil.

"Temos unha aula para 108 alumnos que agora só poderá acoller a 43", explica Carmen Sarceda, directora de Formación de Profesorado, que di que a consecuencia foi que "para promover a presencialidad, a solución foi dividir grupos".

Os maiores retos danse en primeiro, onde hai máis matriculados e para iso houbo que facer dous e ata tres grupos. Cada semana terá clase presencial un deles. Para o alumnado que non estea presente na aula, o profesorado poderá retransmitir as clases, aínda que iso queda ao seu criterio, porque ten liberdade de cátedra. En todo caso, o profesor si terá que garantir que o estudante recibe a materia.

Tras a reorganización logrouse que o grupo con menor presencialidad rolde o 50 por cento. E o obxectivo de presencialidad cúmprese tamén nos dous másteres que imparte a facultade, sinala Sarceda.

Nun curso no que se estrean titulacións no campus e crece o número de alumnos, axústelos non foron fáciles e sábeno ben na facultade de Ciencias, onde se chegou a expor que os alumnos de primeiro do grao de Nutrición non tivesen formación presencial, unha situación que provocou queixas do alumnado.

Posteriormente fíxose unha nova comunicación na que se avanzou que a docencia de primeiro sería presencial para o alumnado de primeira matrícula no salón de actos da facultade e online para os das matrículas posteriores. Para o resto de cursos do título prevese docencia online mentres se manteñan as normas sobre distancias a cumprir nos centros universitarios.

O desafío nesa titulación é que a maior parte das prácticas de laboratorio sexan presenciais.

O inicio do curso foi todo un desafío para ese centro, segundo sinalaba hai uns días o decano, Francisco Fraga, porque se pon en marcha novas titulacións, hai máis alumnos e pérdese o equivalente a oito aulas porque o centro está agora mesmo en obras para acondicionar espazos para unha das novas titulacións estrela do campus, Bioquímica.

O reto foi similar en moitos centros e ao final a presencialidad completa só poderase garantir na Politécnica, Humanidades, Dirección e Administración de Empresas e Relacións Laborais, mentres que nun centro referente como Veterinaria parte da formación terá que ser online. De feito, en Veterinaria as clases serán presenciais para os alumnos de primeiro e de quinto.

As clases prácticas e de laboratorio é o que os centros queren preservar por encima de todo.

Comentarios