"Cambiáronme de médico sen avisar, decateime cando cheguei ao centro de saúde"

Dous pacientes de Illas Canarias quéixanse de que se lles asignado outro profesional e ínstaselles a esperar seis meses antes de poder volver ao orixinal
Pacientes, en el centro de salud Illas Canarias. XESÚS PONTE
photo_camera Pacientes, en el centro de salud Illas Canarias. XESÚS PONTE

Dous pacientes de Illas Canarias denuncian que o Sergas cambioulles o médico de cabeceira, sen ningún aviso previo e sen darlles a oportunidade de volver á súa cota orixinal.

A situación está relacionada coa oferta de prazas de difícil cobertura, na que o Sergas conseguiu que se incorporasen nove profesionais a oito centros de saúde, sendo o de Illas Canarias un dos tres de Lugo cidade onde creouse unha praza. Para dotar de pacientes a cota dos novos médicos o Sergas optou por quitar pacientes ao resto de facultativos de cada centro, sen notificarllo con antelación.

"Cambiáronme de médico sen avisar, decateime cando cheguei ao centro de saúde", explica María Fernández, que é paciente de Illas Canarias e compartía médico cos seus pais. Agora eles seguen no mesmo cota e ela foi transferida ao do novo facultativo.

Fernández presentou unha reclamación solicitando volver á súa cota orixinal pero lle informaron de que, como o seu médico de sempre tiña a cota pechada, tería que esperar seis meses. Ese é o período de tempo que os pacientes que piden voluntariamente un cambio de facultativo deben permanecer co novo antes de poder solicitar un novo cambio.

"Non se tivo en conta o dereito que temos os pacientes a elixir médico, nin o vínculo que un paciente crea co seu médico de cabeceira", explica a paciente que, ademais, sofre outro inconveniente a maiores.

"Como traballo pola mañá e pola tarde adoitaba pedir cita co médico ás dúas da tarde, que era unha hora que me viña moi ben", apunta. Con todo, o médico que lle asignaron ten consulta dous días pola tarde e tres pola mañá, o que lle dificulta o acceso.

A Macarena Ojea, outra paciente do mesmo centro de saúde, pasoulle algo moi parecido. No seu caso cambiaron a toda o seu a súa familia sen avisar: ela, o seu marido e a súa filla de 18 anos. "Presentei unha reclamación pedindo volver co noso médico anterior. Dixéronme que a remitise á xerencia de Atención Primaria. Recibín unha carta, que non logrou saber quen redactou porque non se identifica, na que me din que a razón do cambio de médico é reaxuste de cotas e para ofrecer unha mellor atención e pídenme que desculpe as molestias. Nada"máis , apunta.

Ojea, que levaba 16 anos como paciente do seu médico de cabeceira, presentou acto seguido unha nova solicitude de cambio, na que o seu facultativo asinou que se aviene a que se unha á súa cota a pesar de telo pechado. Se non funciona ten intención de presentar unha terceira.

Recorda que, no decreto que regula o dereito do paciente a cambiar de médico de Primaria, explícase que o Sergas pode cambiar a unha persoa de cota. "Pero di que debe avisarlle cun mes de antelación para que ese paciente conte con tempo para manifestar se acepta ou rexeita ese cambio", apunta.

Ante o feito de que se inste aos pacientes a esperar seis meses antes de cambiar recorda que ese prazo se fixa para os cambios voluntarios. "Pero eu non elixín cambiar de médico nin se que criterios usaron para facelo", sinala.

Comentarios