Cada vez máis bares deixan o fútbol polo alto prezo das plataformas

Algúns hostaleiros tiveron que dar de baixa o servizo, que rolda agora os 500 euros ao mes ► Os empresarios que o manteñen adoitan ter locais grandes e compénsanlles os ingresos
La cervecería Amaya, en la zona de O Castiñeiro, es uno de los bares de Lugo que aún ofrecen fútbol. XESÚS PONTE
photo_camera A cervexería Amaya, na zona do Castiñeiro, é un dos bares de Lugo que aínda ofrecen fútbol. XESÚS PONTE

Fútbol, si, ou fútbol, non. Os hostaleiros lucenses están divididos sobre se convén ou non estar subscritos a unha plataforma dixital de televisión para poder ofrecer aos seus clientes aqueles partidos retransmitidos só por estas canles de pago.

A subida do prezo das tarifas mensuais destes operadores é a orixe desta dilema no que os empresarios sopesan ata que punto lles compensa seguir subscritos a unha plataforma televisiva, que supón un gasto de 500 euros ao mes, se isto non lles reporta os suficientes beneficios para continuar pagándoa. Ademais do aumento do custo, outro problema é que ningunha canle garante actualmente todas as retransmisións (por exemplo, Movistar dá case todo, pero non a Premier inglesa), como ocorría ata hai un ano.

Bastantes hostaleiros lucenses optaron xa por darse de baixa. A balanza de beneficios e gastos inclinábase en contra do fútbol e acabaron por readaptar o seu negocio e a clientela a esta nova situación sen que, ata o momento, se arrepentisen de similar decisión, décadas atrás impensable nun bar.

Ese foi o caso de Vanesa López Bruzos, que está á fronte da hamburguesería García, na Rúa Quiroga. Esta hostaleira subscribiuse a Orange, a plataforma máis barata que atopou no mercado, pero aínda así tivo que deixar a subscrición, tras doce anos de fidelidade, porque pagar a tarifa mensual comezaba a facérselle xa costa arriba. "Apunteime a Orange porque me saía por 258 euros ao mes e daquela era a compañía máis barata. Pero, ao final, obríganche a poñer internet, que costa uns 100 euros, e ao final vén saíndo por uns 400 e pico ou 500 ao mes e entón xa se facía moito", explica Vanesa López Bruzos.

O aumento dos prezos obrigou, en certos casos, aos donos de negocios a elixir entre a plataforma ou prescindir dun camareiro

A hamburguesería García levaba doce anos ofrecendo aos seus clientes o fútbol que non podían ver nas súas casas. Por iso, os seus donos pagaron, durante este tempo, unha cota mensual que oscilaba entre os 200 e os 300 euros, algo asumible para as súas ganancias. Todo cambiou o ano pasado. "Levamos un ano sen fútbol. Démonos de baixa porque o que pagabamos era o equivalente a ter un empregado a media xornada. E, postos a escoller, quedámonos co empregado", comenta a hostaleira.

Vanesa López recoñece que o fútbol levaba clientela ao bar pero, con todo, o que deixaban en consumicións non cubría o custo mensual da plataforma. "Aínda vén algún cliente que nos pregunta por que non temos o fútbol pero tal e como están os prezos non compensa estar a pagar esa tarifa mes a mes. A nós, agora mesmo, non nos cobre. Hai anos si, o fútbol carretaba moita xente para o bar pero ao subiren as tarifas as cousas cambiaron bastante e agora xa non compensa. Pero non somos os únicos, por aí hai moitos máis bares que tamén deixaron de ter o fútbol porque lles pasou coma a nós e non lles quedou outra", indica a hostaleira.

Outra cuestión que tamén incide en que cada vez haxa menos bares sen fútbol é que, nos últimos tempos, aumentou o control sobre o pirateo do sinal televisivo nestes establecementos.

Varias roldas por cliente
Amaya Villaverde Mezquita acaba de abrir un establecemento de hostalería no barrio do Castiñeiro. Trátase da cervexería Amaya, na esquina das rúas Pintor López Guntín e Lamas de Prado. Esta hostaleira viña doutro bar e no seu novo local non o dubidou: contratou unha subscrición de fútbol de pago para os seus clientes. Amaya é das que opinan que o fútbol segue deixando moitos beneficios.

"É certo, está moi caro. Eu son de Movistar e os tres primeiros meses sáeme en 310, pero despois pasará a 400 e faise moito. Debería custar como en casa, 100 euros e pico, non tanto", afirma esta hostaleira.

Consumicións
Amaya calcula que cada cliente consome, como termo medio, "entre seis e sete consumicións" por partido. É dicir, no espazo de dúas horas. Se enche o bar, compénsalle ter o fútbol. "O outro día xogou o Barça ás catro da tarde e se fose un día normal, non habería ninguén no bar porque a esa hora a xente está a descansar na súa casa pero como había fútbol encheuse e servín uns cantos cafés e chupitos", indica.

Afluencia
Outra vantaxe que ten o fútbol televisado é que garante a afluencia de clientela —tras a renovación de horarios dos partidos— cinco días á semana: martes, mércores, venres, sábado e domingo e a distintos horarios. "A tarifa é como un aluguer a maiores pero a min, por agora, compénsame", di esta hostaleira.

Comentarios