Fútbol, si, ou fútbol, non. Os hostaleiros lucenses están divididos sobre se convén ou non estar subscritos a unha plataforma dixital de televisión para poder ofrecer aos seus clientes aqueles partidos retransmitidos só por estas canles de pago.
A subida do prezo das tarifas mensuais destes operadores é a orixe desta dilema no que os empresarios sopesan ata que punto lles compensa seguir subscritos a unha plataforma televisiva, que supón un gasto de 500 euros ao mes, se isto non lles reporta os suficientes beneficios para continuar pagándoa. Ademais do aumento do custo, outro problema é que ningunha canle garante actualmente todas as retransmisións (por exemplo, Movistar dá case todo, pero non a Premier inglesa), como ocorría ata hai un ano.
Bastantes hostaleiros lucenses optaron xa por darse de baixa. A balanza de beneficios e gastos inclinábase en contra do fútbol e acabaron por readaptar o seu negocio e a clientela a esta nova situación sen que, ata o momento, se arrepentisen de similar decisión, décadas atrás impensable nun bar.
Ese foi o caso de Vanesa López Bruzos, que está á fronte da hamburguesería García, na Rúa Quiroga. Esta hostaleira subscribiuse a Orange, a plataforma máis barata que atopou no mercado, pero aínda así tivo que deixar a subscrición, tras doce anos de fidelidade, porque pagar a tarifa mensual comezaba a facérselle xa costa arriba. "Apunteime a Orange porque me saía por 258 euros ao mes e daquela era a compañía máis barata. Pero, ao final, obríganche a poñer internet, que costa uns 100 euros, e ao final vén saíndo por uns 400 e pico ou 500 ao mes e entón xa se facía moito", explica Vanesa López Bruzos.
O aumento dos prezos obrigou, en certos casos, aos donos de negocios a elixir entre a plataforma ou prescindir dun camareiro
A hamburguesería García levaba doce anos ofrecendo aos seus clientes o fútbol que non podían ver nas súas casas. Por iso, os seus donos pagaron, durante este tempo, unha cota mensual que oscilaba entre os 200 e os 300 euros, algo asumible para as súas ganancias. Todo cambiou o ano pasado. "Levamos un ano sen fútbol. Démonos de baixa porque o que pagabamos era o equivalente a ter un empregado a media xornada. E, postos a escoller, quedámonos co empregado", comenta a hostaleira.
Vanesa López recoñece que o fútbol levaba clientela ao bar pero, con todo, o que deixaban en consumicións non cubría o custo mensual da plataforma. "Aínda vén algún cliente que nos pregunta por que non temos o fútbol pero tal e como están os prezos non compensa estar a pagar esa tarifa mes a mes. A nós, agora mesmo, non nos cobre. Hai anos si, o fútbol carretaba moita xente para o bar pero ao subiren as tarifas as cousas cambiaron bastante e agora xa non compensa. Pero non somos os únicos, por aí hai moitos máis bares que tamén deixaron de ter o fútbol porque lles pasou coma a nós e non lles quedou outra", indica a hostaleira.
Outra cuestión que tamén incide en que cada vez haxa menos bares sen fútbol é que, nos últimos tempos, aumentou o control sobre o pirateo do sinal televisivo nestes establecementos.
"É certo, está moi caro. Eu son de Movistar e os tres primeiros meses sáeme en 310, pero despois pasará a 400 e faise moito. Debería custar como en casa, 100 euros e pico, non tanto", afirma esta hostaleira.
Consumicións
Amaya calcula que cada cliente consome, como termo medio, "entre seis e sete consumicións" por partido. É dicir, no espazo de dúas horas. Se enche o bar, compénsalle ter o fútbol. "O outro día xogou o Barça ás catro da tarde e se fose un día normal, non habería ninguén no bar porque a esa hora a xente está a descansar na súa casa pero como había fútbol encheuse e servín uns cantos cafés e chupitos", indica.
Afluencia
Outra vantaxe que ten o fútbol televisado é que garante a afluencia de clientela —tras a renovación de horarios dos partidos— cinco días á semana: martes, mércores, venres, sábado e domingo e a distintos horarios. "A tarifa é como un aluguer a maiores pero a min, por agora, compénsame", di esta hostaleira.