A avalancha de Bad Gyal e Nathy Peluso

A terceira edición do Caudal Fest pechouse este sábado coa presenza de dúas das referencias da música urbana, que revolucionaron aos asistentes con ritmos que incitaban ao baile continuo
undefined
photo_camera Imaxe do público este sábado no Caudal Fest. ADRA PALLÓN

"Empeza a facer un pouco de frío. Pois vin eu a darvos calor". Con esta declaración de intencións comezou puntual a multifacética Bad Gyal o seu concerto, na terceira e última xornada do Caudal Fest 2021.

Unha enorme sirena vermella marcou o inicio do show da artista catalá. E non foi unha falsa alarma. A acción chegou co primeiro acorde. O Caudal moveuse ao ritmo das cadeiras do Bad Gyal, que axitaba á masa postadolescente á súa antollo, porque "mentres ti estás coa champaña, eu estou coa túa man", sentenciaba a cantante, ataviada cun vestido rosa e dourado idóneo para os seus volcánicas coreografías sobre o escenario.

As cadeiras da artista e das cinco bailarinas que a arroupaban durante a súa actuación fixo que fose difícil manterse pegado ao asento. Axudaban tamén as insinuacións a "montar unha festa", por parte da protagonista da tarde noite.

O estilo dancehall con 'trapeo' rueiro foron as rimas a seguir por unha fiel lexión de seguidores que se apostaron na primeira sección de asentos. A admiración pola música desta artista urbana rezumaba por todo o recinto do festival.

Desde as primeiras filas, un rapaz mostraba ao comezo de cada tema unha pancarta coa lenda 'Bad Gyal. A verdadeira raíña de España'. Moi preto, varias amigas calcaban o estilo propio do dancehall, con moños na cabeza, pantalóns coloridos e plataformas nos pés.

Nese momento de plena ebulición musical, as catro zonas de asentos presentaban unha ocupación practicamente total. Este sábado rexistrouse a mellor entrada de todo o festival, con preto de 2.500 localidades vendidas.

Para comprobar só facía falta observar a descomunal cola para acceder aos servizos formada coa chegada do atardecer.

NATHY PELUSO. Coa expectación ao grande, do mesmo xeito que as pulsaciones, tras o espectáculo de Bad Gyal, o público recibiu con idéntico entusiasmo a quenda de Nathy Peluso, unha das artistas do momento. A artista, de 25 anos, está na crista da onda na súa carreira discográfica, tras gravar este fin de semana unha colaboración con C. Tangana en Toledo, predestinada a éxito asegurado.

A artista arxentina, que desenvolveu a súa carreira musical en España, converteuse no referente da contracultura actual. A súa afinidade polo jazz e os ritmos sofisticados, que fusiona coas influencias de hip-hop e a música urbana non fixeron prisioneiros no Caudal Fest.

Era a actuación máis esperada. Chegaba a Lugo como unha das artistas revelación. E non defraudo nadiña de nada.

As faíscas co público saltaron ao instante. A súa voz mostraba varios rexistros, do mesmo xeito que a cara dos espectadores ao escoitar 'A Sandunguera', o seu tema máis recoñecido ata o momento, unha perfecta fusión de salsa, tango e reggaeton.

Kutxi Romeu. Os cambios de rexistro sobre o escenario do Caudal Fest son parte do atractivo. Buscar distintas marcas no barómetro musical é unha dos acenos de identidade do evento que alberga Lugo.

Coa saída de Kutxi Romeu, unha 'marea' de rock de varios kilates alagou o escenario.

A voz rota do artista de Berriozar desempoou do baúl dos recordos con versións de Rosendo, Antonio Vega, Franco Battiato e, por suposto, de Marea, nun formato acústico, roto pola única compañía de dous guitarristas.

Resultou unha versión melosa da furia que o cantante desprende habitualmente no seu directos coa súa banda. Un espectáculo adaptado ao formato actual, aínda que sen o veto de tararear os éxitos dun home que nunca tivo ambición. Faio por puro pracer.

Ladilla Rusa foron os teloneiros do movemento pélvico de Gyal e Pelusso. O ritmo vacilón do dúo formado por Tania Lozano e Víctor Clares atopou pronto resposta no patio de asentos. As súas letras animaban á verbena. A moverse, que é do que se trataba.

Con todo, o Caudal Fest regresou dous anos despois, cun rotundo éxito de público e artistas invitados, para confirmar o difícil que é vivir sen música en directo.