martes. 30.11.2021 |
El tiempo
martes. 30.11.2021
El tiempo

O aumento da demanda e a falta de pezas deixan a Lugo sen bicicletas

Dos ciudadanos miran el escaparate de una tienda de bicicletas. VICTORIA RODRÍGUEZ
Dos ciudadanos miran el escaparate de una tienda de bicicletas. VICTORIA RODRÍGUEZ
Hai clientes que levan máis dun ano esperando por unha e tendas que deixaron de vender 60 nun mes

Comprar unha bicicleta en Lugo é, desde hai uns meses, case misión imposible. A máis de media ducia de tendas que traballan este artigo na cidade apenas teñen stock e moitas non venden tampouco por catálogo porque son moi escasas as existencias a nivel mundial. é difícil, ou case imposible, asegurar ao cliente cando a terá e a que prezo.

O problema non é específico de Lugo e débese fundamentalmente a que a demanda se disparou por mor da pandemia e a que hai escaseza de compoñentes, do mesmo xeito que sucede para moitos outros produtos, desde coches a aparellos electrónicos.

Esta carencia ten, á súa vez, varias causas: acumulación de pedidos nas fábricas que estiveron pechadas ou reduciron produción pola pandemia; escaseza dalgunhas materias primas; carestía e falta de colectores de transporte, e paróns de fabricación en China debido aos recortes de enerxía impostos para cumprir os obxectivos de redución de emisións de dióxido de carbono. Así, dáse o paradoxo de que mentres cidades como Lugo están envorcadas en potenciar medios de transporte sostible como é a bicicleta, a produción destes fréase en parte pola elevada contaminación.

O interese pola bici disparouse coa pandemia e segue sendo alto polos cambios de hábitos, coinciden os vendedores

"No verán perdemos de vender 60 ou 80 bicicletas nun mes. Era unha desesperación", explican en Bicis Carreira. "E agora te vas facendo con algunha a contagotas. Hoxe temos na tenda unha de talla 1,29 de estatura", indicaban hai uns días. "Non sabemos nin se imos ter para Reyes. E como se encareceu todo, os materiais, a luz, o gasóleo, os colectores..., imaxinamos que virán con subida de prezo", advirten.

En Ciclos Veiga teñen "algo" en stock, pero intúen que queda por diante polo menos "outro ano amolado". Nin sequera poden vender por catálogo porque o de 2022 está esgotado. E se houbese posibilidade de facelo tampouco sería fácil porque o que piden moitas veces non é o que lles chega.

O panorama é o mesmo en bicicleta Paixón. "Temos moi limitado ou número de bicis que podemos mercar. Temos clientes que levan esperando máis dun ano por unha e non a imos recibir, van ter que esperar por outra colección".

En ELucusbikes venden e alugan bicis e patinetes e triciclos eléctricos para persoas con mobilidade reducida, e, como noutras tendas, nos últimos meses empezaron a recibir algunhas unidades máis, pero son insuficientes. "Se hai en stock, algunha bici podes mercala hoxe e recibila en dous días, pero outras poden tardar meses", explica David López.

¿QUIÉN SóBESE A La BICI? Os vendedores coinciden en que se venden bicicletas para xente de todas as idades; para deporte, para lecer e como medio de transporte; físicas e eléctricas... Hai clientes que nunca usaran bici e outros que a recuperaron e en Ciclos Veiga aprecian un especial interese das mulleres. Cren que o fomento que as administracións en xeral, e en Lugo en particular, fan deste medio pode axudar, pero o verdadeiramente determinante foi o cambio de hábitos que trouxo a pandemia, din.

A maior oferta de modelos eléctricos tamén inflúe. "Moitas persoas non queren a eléctrica porque lle parece que non a vai facer nada de exercicio con ela, pero cando as proban e ven que, se non teñen forma física, axúdalles moito, e que se queren poñela en muscular tamén poden, están encantadas. En realidade fan máis deporte porque andan máis tempo e máis distancia", di López.

O aumento da demanda e a falta de pezas deixan a Lugo sen bicicletas
comentarios