A adxudicataria dos aparcadoiros leva 32 anos furtando 10 centímetros por praza

O contrato esixe un ancho mínimo de 2,20 metros, pero é de 2,10, segundo un informe de novembro do Concello ► Ciudadanos pregunta que vai facer ante ese incumprimento e como compensará á empresa se se reducen prazas

LUGO. As prazas dos aparcadoiros municipais levan 32 anos, desde o mesmo momento da súa apertura, medindo 10 centímetros menos de ancho do que tiñan que medir. A adxudicataria furtou ese espazo de media a cada oco e nos tres aparcadoiros —segundo un informe elaborado polo propio Concello o pasado mes de novembro, sen que aínda se tomou medida algunha— xa que segundo o contrato o ancho mínimo debía ser de 2,20 metros e é de media de 2,10.

O documento, asinado polo inspector do gabinete de Tráfico como responsable dos contratos de concesión dos aparcadoiros subterráneos, recolle que, en realidade, o PXOM fixa un ancho mínimo aínda máis xeneroso: 2,50 metros. Pero o contrato coa concesionaria -primeiro Aparcadoiros Miño S.S., despois Contipark e, na actualidade, Interparking Hispania S.L. —esixiu 2,20 como dimensións mínimas que, na realidade, traducíronse en 2,10—.

Ese informe está incluído no expediente de modificación do contrato coa adxudicataria para esixirlle unhas prazas de maiores dimensións, tal e como indicou onte o grupo municipal de Cidadáns. Tras analizar a documentación, o seu portavoz, Olga Louzao, anunciou que preguntará ao goberno municipal se vai sancionar á empresa por incumprimento do contrato e tamén como vai compensala polo feito de perder prazas para explotar nos 17 anos que aínda quedan de concesión, dado que a alcaldesa anunciou que non se subirán as tarifas.

O expediente revela que a empresa se nega a facer cambio algún, dado que a administración non se aviene ás súas demandas iniciais. En principio, cando o goberno municipal comunicou a Interparking a súa intención de facer as prazas máis grandes, a firma estimou que, coas novas dimensións, perdería 171 prazas (61 en Santo Domingo, 68 na Praza de Ferrol e 42 na Constitución), é dicir, un 26% das 657 que ten en rotación, ás que suma 33 para residentes. Reclamou por escrito para facer fronte a esa redución que se lle ampliase por seis anos máis a concesión e, polo traballo de repintar as prazas, outros seis meses: é dicir, seis anos e medio máis. Así, no canto de finalizar o seu contrato en maio de 2035, tal e como está previsto, faríao en novembro de 2041.

Con todo, advertíuselle, polo servizo de contratación, de que a súa concesión era por 49 anos e que o límite é de 50. Se se pretende prorrogar poderíase facer só por un ano máis e non por outros seis.

A empresa considerou entón que non procede abrir expediente para que se lle cambie o contrato, nin sequera para adaptalo ao PXOM en vigor e que as prazas aumenten as súas dimensións aos 2,50 metros de ancho e os 5 de longo. Nun escrito, aduce en que non se pode aplicar o Plan Xeral con efectos retroactivos e fai constar que implicaría revisar centos de prazas de garaxes particulares.

OCUPACIÓN. O Concello respondeu á empresa incoando ese expediente e reclamando que a empresa lle proporcione datos do volume real de ocupación dos últimos anos, como único xeito de calcular de que forma os seus ingresos vanse a ver afectados por cambiar o tamaño das prazas. De feito, entende que quizais non lle afecte tanto porque poida que teña menos prazas, pero máis ocupación ao ser máis fácil aparcar. Interparking non fixo chegar eses datos ao Concello, pero este advírtelle de que non vai aceptar que se dilaten innecesariamente» os cambios previstos.

A empresa quixo que se lle prorrogase a concesión outros seis anos e medio por ampla as prazas, pero o Concello xa se negou

O goberno municipal confirmou onte que non esperará a coñecer como vai compensar á adxudicataria de posibles perdas ou nin sequera se ten que facelo realmente para aumentar o tamaño das prazas de aparcadoiro. Ten intención de facelo antes do verán e, cando reciba os datos de ocupación dos últimos anos e poida observar os que pasan a ter os aparcadoiros cando as prazas sexan máis folgadas, estimará se hai que compensar á empresa. Se o fai, terá que decidirse entre prorrogar un ano máis o contrato ou abonar directamente unha cantidade compensatoria polo descenso de ingresos. Non poderá, con todo, reducir o canon que paga a adxudicataria.

O Concello non se pronunciou, con todo, sobre que medidas tomará por estar permitindo que a concesionaria incumprise o seu contrato ofrecendo prazas tan reducidas. Tampouco falaron desde Interparking Lugo.

Horario Anúnciase a apertura 24 horas pero pechan

Interparking anuncia que os tres estacionamentos municipais que xestiona abren as 24 horas e, con todo, dúas deles pechan de noite, aínda que operan de forma remota para permitir aos clientes que deixaron o coche retiralo. O peche nocturno dos aparcadoiros da Praza de Ferrol e da Constitución foi obxecto de queixas cidadás e, por mor delas, a Policía Local comprobou que ambos pechaban de madrugada. As portas de entrada e saída lucían os enreixados baixados, aínda que tiñan luz e unha especie de porteiro automático. A través dese interfono, os usuarios contactaban cun operador que lles dá acceso.
‘Subidón' de taxas
Interparking ten asegurado por contrato un incremento anual das taxas equivalente ao do IPC. A última foi dun 1,8% e aprobouse en novembro do ano pasado, momento no que o grupo Cidadáns criticou expresamente que se dese o visto e prace a ese incremento sen ampliar as prazas, unha demanda reiteradísima de todos os usuarios. Con todo, o aumento máis acusado rexistrouse en 2012, despois de que o goberno municipal, en mans de Orozco, aprobase unha subida de 0,006 euros máis Iva por hora, o que se traduciu nun incremento global do 9%. A cambio, a empresa comprometeuse a facer melloras nas instalacións. O contrato dos aparcadoiros, asinado durante a alcaldía do popular Vicente Quiroga, fixa un canon que na actua

Comentarios