Adif licita outros 52 millóns para o tren lucense, que suma 262 desde novembro

A modernización da liña férrea pretende que en 2023 cheguen á capital lucense trens rápidos, aínda que non a Ave
Un tren Alvia. AEP
photo_camera Un tren Alvia. AEP

O delegado do Goberno en Galicia, Javier Losada, anunciaba este martes a licitación de cinco novos contratos para executar obras de mellora no ferrocarril entre Lugo e Monforte, por un importe de 51,9 millóns de euros.

Estas novas actuacións supoñen un novo episodio do goteo de investimentos que Adif, o ente estatal de infraestruturas ferroviarias que dirixe a lucense Isabel Pardo de Vera, foi licitando nos últimos meses e que indican que a modernización do ferrocarril lucense ha entrado por fin na axenda do Ministerio de Transportes, unha vez foise completando a liña de alta velocidade entre Madrid e Ourense.

De feito, o delegado recordaba que os contratos anunciados por Adif desde o pasado mes de novembro para modernizar a infraestrutura ferroviaria na provincia de Lugo "suman 262,5 millóns de euros", para engadir que en xaneiro foron adxudicados outros dous proxectos máis, que suporán un investimento de case 3 millóns.

Os proxectos para o tren lucense cuxa licitación se anunciou este martes buscan mellorar pontes, túneles e explanaciones en varios puntos do trazado entre Monforte e Lugo, así como a ampliación do gálibo nos pasos superiores no tramo non afectado pola variante da Pobra de San Xiao. As licitacións xa están publicadas na Plataforma de Contratación do Estado e, en breve, tamén serán publicadas no Boletín Oficial do Estado, asegurou o delegado.

O novo túnel, de 1,85 quilómetros de lonxitude, substituirá ao actual e permitirá unha mellora das prestacións

PRAZOS. As melloras que perseguen os contratos licitados nos últimos meses por Adif buscan que pola liña férrea entre Ourense e Lugo poidan circular os novos trens rápidos Avril, de rodaxe desplazable, aínda que non se prevé que as actuacións estean acabadas ata o ano 2023. En todo caso, os tempos que poden chegar a tardar estes trens en cubrir o traxecto non serán de alta velocidade, debido ás limitacións que aínda terá o trazado.

Unha das grandes obras que se enmarcan nesta mellora é o novo túnel de Oural, cuxos traballos xa foron licitados por importe de 53,6 millóns e que deben ser adxudicados a próxima primavera. Cando finalice o contrato, a construtora terá 29 meses para concluílo. E antes recibirá as travesas, noutro contrato agora en licitación por 720.000 euros.

O novo túnel, de 1,85 quilómetros de lonxitude, substituirá ao actual e permitirá unha mellora das prestacións. Pero a infraestrutura actual conservarase e terá utilidade para servizos da propia vía. Así, o novo túnel executarase en paralelo ao existente, que data de 1883 e que se manterá como galería de urxencia, e disporá de espazo suficiente para albergar a catenaria, así como aceira de urxencia e galerías de evacuación.

Adif tamén licitou nos últimos meses a electrificación a 25 kilovoltios alternos a 50 herzios entre Monforte e Lugo por 17,5 millóns e un prazo de 18 meses e a construción da subestación eléctrica de tracción de Oural e os seus centros de autotransformación, por 15,2 millóns e un prazo de 25 meses, todas con prazos de finalización no horizonte de 2023.

A pesar destes investimentos, quedan pendentes outras dous importantes, as variantes dos Peares-Canabal e Rubiá

En paralelo, executarase outro contrato de mellora das instalacións de sinalización e comunicacións para o tramo, cun orzamento de 35,9 millóns e un prazo de execución de 24 meses, mentres seguen en marcha as obras da supresión de 36 pasos a nivel.

Por outra banda, acabou o prazo para presentar ofertas ás obras de execución do proxecto construtivo de renovación de vía deste tramo entre Monforte e Lugo, cun orzamento de 54,9 millóns e un prazo de execución de 21 meses.

A pesar destes investimentos, quedan pendentes outras dous importantes, as variantes dos Peares-Canabal e Rubiá, na fase de redacción do seu estudo informativo desde 2018 e que, de executarse, recortarían en case 13 quilómetros o trazado entre Ourense e Lugo, que agora é de 117 quilómetros.

Comentarios