Adif comezou a desmontar as vellas estruturas da ponte da Chanca, unha actuación dirixida a renovar o emblemático viaduto para que os trens poidan chegar a circular ata a 200 quilómetros por hora, a velocidade prevista na liña ata Monforte coas obras que están en marcha nestes momentos, aínda que nese punto de entrada a Lugo os trens reduzan xa moito a velocidade.
Os traballos levan tamén a electrificación da vía na ponte, como no resto da liña, e Adif apuntou este martes que toda a intervención levará a cabo tendo en conta o carácter histórico da ponte, que con 150 anos de historia foi desde as súas orixes o gran símbolo da chegada do ferrocarril á capital.
Dado ese carácter singular da ponte, as obras levan aparelladas intervencións tanto para a protección do viaduto como para o seu reforzo. Ese reforzamento, apuntou Adif, faise para evitar a degradación do viaduto e mellorar as condicións de durabilidad, así como adaptar a plataforma ás necesidades de instalación de postes de catenaria para a nova electrificación.
Respecto da necesidade de preservar a imaxe da ponte, Adif sinala que, ao ser unha estrutura catalogada como elemento protexido, trabállase para facer un inventario de todos os elementos singulares da ponte e realízase un seguimento arqueolóxico durante a execución dos traballos para garantir a boa salvagarda de todo ese patrimonio.
A obra suporá unha renovación integral da infraestrutura ferroviaria, pero a previsión é que os traballos se poidan culminar nun prazo bastante rápido. De feito, está previsto que a vía entre Lugo e Monforte poida abrirse a principios de maio.
A liña non estaba ata agora electrificada en Lugo, unha das mostras do desfasado da infraestrutura e neste momento realízase a renovación do tramo entre Monforte e Lugo.
A obra chega, en concreto, ata O Ceao, á estación de mercancías, o que supón que non só o transporte de viaxeiros poderase ver beneficiado pola modernización. En conxunto das obras deseñadas para a liña ata Ourense teñen de prazo ata 2024.
Nova imaxe para o paso
O proxecto de obra inclúe, entre outros aspectos, a limpeza dos paramentos da estrutura con auga a presión, a eliminación dos depósitos de sales e costras calcáreas e o rejuntado e recheo entre sillares con morteiro de cal, así como a recomposición de sillares danados.