Abrochados á seguridade viaria

O 8% dos falecidos o ano pasado en accidente de tráfico en Lugo non levaba posto o cinto, unha infracción que motivou 862 denuncias. Os lucenses están "máis concienciados", pero se confían en traxectos curtos e en vías secundarias
Control de tráfico este martes en A Campiña en el marco de la camapañ puesta en marcha esta semana por la DGT. SEBAS SENANDE
photo_camera Control de tráfico onte na Campiña no marco da campaña posta en marcha esta semana pola DXT.

Un xesto tan sinxelo como abrocharse o cinto de seguridade tras subirse a un vehículo pode salvar vidas. De feito, estímase que o 8% dos falecidos nos accidentes de circulación rexistrados o ano pasado nas vías interurbanas da provincia de Lugo –e o 20% na comunidade galega– non levaba posto o cinto de seguridade. Así o anunciou este martes a subdelegada do Goberno en Lugo, Isabel Rodríguez, quen sinalou que o uso deste sistema de seguridade "reduce á metade o risco de morte en caso de accidente".

Isabel Rodríguez comentou estes datos durante a presentación da campaña sobre o uso do cinto de seguridade e sistemas de retención infantil -posta en marcha pola DXT, coa colaboración das policías locais-, na que tamén participaron o xefe provincial de Tráfico, Ángel Álvarez, e o xefe do subsector de Tráfico da Garda Civil de Lugo, o capitán Miguel Martínez. Todos eles fixeron fincapé na necesidade de utilizar correctamente os sistemas de seguridade "en calquera desprazamento e en todo tipo de estradas".

"Hai que utilizar sempre o cinto. Os accidentes", sinalou Ángel Álvarez, "non sempre se rexistran nunha viaxe de longa distancia. De feito, na provincia de Lugo, máis do 80% dos falecementos prodúcense en estradas convencionais e en desprazamentos de curta ou media distancia. Ademais, tamén hai que ter en conta os accidentes en vías urbanas. Na típica colisión por alcance, aínda que non se rexistren falecidos, os efectos de non levar o cinto son importantes. Moitas veces hai lesións graves e secuelas permanentes. A seguridade viaria consiste en facelo ben todos os días e, aos poucos, imos reducindo o número de falecidos por non facer uso do cinto. Imos mellorando, pero hai que seguir tomando conciencia".

O xefe do subsector de Tráfico, Miguel Martínez, comparte percepción con Álvarez. "Nos últimos anos", sinala, "rexistrouse un cambio e a sociedade lucense está máis concienciada con respecto ao uso do cinto, pero os condutores aínda se confían nos traxectos curtos e nas vías secundarias. Son viarios que coñecen ben, que soportan menos tráfico e nos que a velocidade á que se circula é menor. Todo iso achega unha falsa sensación de seguridade. Con todo, se se coñecesen ben os efectos reais dunha colisión sen cinto neses traxectos, extremaríanse as precaucións".

Nos controis realizados polos axentes, esa é precisamente a escusa á que máis recorren os infractores: "Veño de aí á beira e eran só uns metros". E tampouco faltan quen recorren á picaresca e pasan o cinto por detrás ou o colocan por baixo do brazo. "Lévoo posto así porque me aperta e moléstame", alegou onte a usuaria dun turismo nun control realizado por Tráfico na Campiña. Con todo, estas prácticas anulan por completo a efectividade dos sistemas de retención, polo que son sancionadas.

En Lugo, o ano pasado ano se puxeron 862 denuncias por non utilizar o cinto de seguridade ou os sistemas de retención infantil, 234 delas durante a campaña da DXT. As sancións, sen dúbida, son disuasorias, "pero o importante é porse o cinto para evitar mortes e lesións en caso de accidente", conclúen.