Sede de cervexa artesá

A elaboración artesanal de cervexa gaña adeptos en Lugo. Xa sexa por saber máis sobre unha das bebidas alcohólicas de maior consumo ou coa intención de empezar un negocio, os cursos para iniciarse neste mundo énchense en pouco tempo. Para dar os primeiros pasos, case basta co que hai na cociña.

Carlos brea, perito agrícola e especialista en agricultura ecolóxica, organizou o pasado mes de novembro en Sarria o seu primeiro seminario sobre elaboración artesanal de cervexa. A resposta foi unha sorpresa enorme. A pesar de que apenas se lle deu publicidade, na sala estaban a esperalo 200 asistentes que, ademais, pediron novos cursos para pasar da teoría á práctica. Desde entón xestionou encontros similares en Lugo, Mondoñedo, Chantada, O Valadouro e outras localidades e as prazas cóbrense sen esforzo. Está claro que existe interese pola elaboración artesanal de cervexa, un proceso que pode facer calquera na cociña de casa cun pequeno investimento.

A elaboración doméstica é unha actividade popular en países con tradición cervexeira, como Bélxica ou Alemaña, pero de recente implantación en España. A dianteira lévaa Cataluña, onde o auxe comezou fai uns quince anos e hoxe pódense atopar varias cervexas artesás en moitas localidades, explica Brea. En Galicia xurdiron no último lustro varias marcas que comercializan cervexa artesá, unha delas en Lugo, Aloumiña. Tamén está a piques de comezar outro proxecto deste tipo, o de Bubela. A nivel puramente doméstico, hai algúns pioneiros que levan anos producindo para o seu consumo, pero agora esta práctica empeza a estenderse verdadeiramente.

Alberto Curiel 
Alberto Curiel, nun dos cursos de elaboración de cervexa que organiza Carlos Brea.

ALBERTO CURIEL ? Propietario de Aloumiña, primeira cervexa artesá elaborada en Lugo que se comercializa:
«Aquí, este é un sector por explotar»
Administrativo de profesión, cambiou a súa orientación laboral para montar a súa propia empresa, na que el mesmo elabora, embotella, etiqueta e distribúe ao redor de mil litros mensuais

Alberto Curiel é un dos poucos elaboradores domésticos que se decidiu a facer da súa afección un modo de vida. Empezou a facer cervexa en casa hai aproximadamente cinco anos, despois de que un amigo comentáselle que tal cousa era posible. Comprouse un kit básico, cun fermentador, unha pa e pouco máis, e empezou co proceso de ensaio-erro-ensaio-erro «» polo que aseguran pasar todos, igual que as catas de amigos, que sempre serven de conejillos de indias.

Diego López 
Diego López, no baixo onde instalou o seu equipo de elaboración caseira de cervexa.

DIEGO LÓPEZ GONZÁLEZ ? Elaborador doméstico desde hai case unha década e membro da Asociación de Cervexeiros Caseiros
Un decano da produción doméstica
Foi un dos pioneiros na provincia na elaboración da súa propia cervexa, aínda que nunca deu o salto á comercialización porque «supón un risco e hai que dar moitas voltas»

Diego López é un dos pioneiros en Lugo. Leva case unha década elaborando a súa propia cervexa na súa casa de Sober. Empezou logo de ler unha noticia de prensa sobre un escocés que facía o mesmo e pareceulle que «non podía ser tan difícil». Botou man dos foros de internet para informarse e compuxo o seu primeiro equipo: «Unha pota, unha neveira de cámping, un fermentador e un par de coladores». Logo, veu o consabido ensaio-erro e dar a catar aos amigos.

Diego López
Marta e Fran, co deseño da súa marca, baixo a que comercializarán cervexas e pasta ecolóxicas.

FRAN FERNÁNDEZ E MARTA FUENTES.? Están a piques de sacar ao mercado a marca Bubela, que tamén incluirá pastas
Non só artesá, tamén ecolóxica
Fran Fernández e Marta Fuentes prevén comercializar a súa cervexa en poucos meses, pero tamén aspiran a plantar o cereal e maltearlo no seu propio obrador 

Fran Fernández e a súa socia, Marta Fontes, están inmersos nun proxecto para sacar ao mercado a cervexa ecolóxica artesá Bubela. Xa teñen local para o seu obrador en Lugo, pero aínda están pendentes dalgúns trámites administrativos, xa que, aínda que solicitaron a licenza hai varios meses, aínda non a teñen. Por iso non saben con exactitude cando empezarán a sacar ao mercado o seu produto, aínda que esperan que poida suceder en dous ou tres meses.

Consiga AQUÍ a información completa

 

Comentarios