A A-54 asoma e cambia hábitos

Mari Carmen y David, ayer en su explotación.
photo_camera Mari Carmen y David, ayer en su explotación.

A autovía de Santiago asoma de forma clara no municipio lucense, aínda que máis lentamente do esperado. As obras empezaron con dez meses de atraso e o primeiro tramo deberá estar terminado o próximo outono, pero as máquinas aínda teñen moito traballo por diante.

No tramo Monte de Meda-Vilamoure, o primeiro contratado, as pas e os camións traballan estes días a bo ritmo e ven varias estruturas, desde pasos superiores ao viaduto de 150 metros que salva o Rego de Vilamoure, que nun primeiro momento estaba previsto canalizar con tubos.

Os veciños de parroquias como Calde, Bazar e Saá observan os avances con ganas e, aínda que aínda falta para que poidan circular pola A-54, xa tiveron que cambiar algúns hábitos. Na parroquia de Bazar, case todos os gandeiros teñen terras de cultivo alén da obra, cara a Calde, e levan meses subindo e baixando un noiro cunha pendente ben considerable para chegar ás súas leiras. O paso superior que conectará ambas as marxes leva tempo construído, pero non están feitos os accesos a el, polo que non poden empregalo, lamenta Jesús Luaces.

«Os que temos tractores grandes aínda imos pasando, pero hai xente con tractores pequenos que non dan subido. E practicamente todos temos terras do outro lado: pradeiras, millo, patacas», conta Jesús, Suso para os veciños. «Calquera día hai unha desgraza, eu penso que non custa tanto habilitarnos uns accesos á ponte e deixarnos pasar por ela», sinala.

En Saa, a parroquia veciña, onte Marcelino Pita e os seus veciños recollían a colleita de pataca mentres unha máquina picaba pedra a pouco máis de medio quilómetro e varios camións movían terra na zona de Vilamoure norte. Marcelino conta que, nalgunhas épocas, as obras pasaron desapercibidas porque ao ter que rebaixar varios metros o nivel do terreo, as máquinas non se chegaban a ver, pero asegura que os traballos apenas estiveron parados. «Ao mellor quince días, alo atrás, pero coincidiu que choveu», explica.

Desta parte da autovía ocúpase a Ute Cyopsa-Sisocia e Obras Públicas e Regadío. A obra foi contratada en marzo de 2008 cun prazo de execución de 22 meses e a obra arrincou a principios do ano seguinte.

Seguinte tramo

O parón si foi máis evidente no seguinte tramo, Vilamoure-Nadela, xa que a existencia dun castro obrigou a Fomento a desviar varios metros parte do trazado. «Tiveron que expropiar a máis veciños, pero o outro día dixéronme que xa lles pagaron e que os están apurando para que retiren a madeira, porque parece que teñen moita présa en entrar», conta Marcelino.

Neste tramo construirase unha ponte sobre o río Miño, nas inmediacións da nova depuradora de augas residuais.

A autovía levará dobre calzada de sete metros de ancho e unha mediana de once metros e suporá ao fin dotar a Lugo dunha conexión directa coa capital galega. Aínda que de momento non haxa data para que o acceso estea terminado.

Palas de Rei-Arzúa

Faltan por contratar 28 quilómetros

A autovía de Santiago está en obras no 70% do trazado, coa excepción dos tramos Palas de Rei-Melide e Melide-Arzúa, que suman uns 28 quilómetros e aínda están sen contratar.

O único tramo que está en servizo neste momento é o de Compostela-Labacolla. Están en obras os traxectos Nadela-Vilamoure, Vilamoure-Monte de Meda, Monte de Meda-Guntín e Guntín-Pas, cuxas obras arrincaron en marzo do ano pasado.

Un trazado, dúas autovías

Desde Lugo ata Guntín, o trazado será o mesmo para as autovías de Santiago e de Ourense, a A-56. Será nese punto onde se bifurquen, como ocorre agora coas estradas nacionais que unen a capital lucense con esas dúas cidades. Da A-56 só está en obras un enlace na Barrela, ademais da parte da provincia de Ourense.

Comentarios