O persoal de Moyvesa non cobra e declárase ''desesperado''

A falta de pagamento das nóminas está a afogar aos traballadores do concesionario de Opel en Lugo, que onte denunciaron que se atopan nunha situación «desesperada».

«Débennos 34 días de antes de que se fixesen cargo da empresa os administradores xudiciais, a extra de verán e a nómina do mes de xullo», relataba onte un dos empregados, que explicaba que hai traballadores que pediron a baixa na empresa hai un mes «e non lla dan».

Hai xente que quere irse, perdendo xa calquera dereito, e non pode, explicaba este portavoz do concesionario, que entrou nunha forte crise hai meses e nestes momentos atópase en proceso concursal.

A situación é angustiosa para todos os traballadores, pero se cabe é máis dura para empregados que terían a posibilidade de incorporarse xa a outros empregos, pois teñen ofertas de traballo, e non poden facelo porque non conseguen desligarse da empresa.

Débedas

 «Temos fillos e gastos fixos que non podemos afrontar, pero non logramos que os administradores concursais páguennos as nóminas atrasadas»,aseguraba un empregado, que destacaba que hai traballadores que están a pensar incluso en vender os seus pisos para poder facer fronte á hipoteca pendente e, desa forma, non perder todo o que teñen.

A situación económica dalgúns dos afectados é angustiosa precisamente porque moitos deles teñen hipotecas ás que non poden facer fronte desde hai meses «e polas que haberá que pagar intereses de demora», sinalaban onte. Esas recargas preocupan especialmente a traballadores cuxas nóminas apenas chegan xa para pagar os prazos da vivenda.

Os traballadores quéixanse de que eles non cobran e, en cambio, «os administradores xudiciais han percibido o 20 por cento dos seus emolumentos, que supoñen uns 20.000 euros».

Vinculan os novos atrasos nos pagos das nóminas co feito de que os administradores concursais nomeados polo xulgado colleron días de vacacións, o que provocou un novo impass nunha empresa que «está chamada a pechar», sosteñen os traballadores, que levan xa moitos meses de precariedade.

A situación afecta á trintena de empregados que Moyvesa -titular do concesionario- ten en Lugo, xa que ningún dos traballadores da firma logrou aínda deixar a empresa a pesar de que moitos deles incluso recorreron ao xulgado para pedir a cancelación das súas contratatos de traballo.

Unha crise que lastrou a outras firmas

A crise de Moyvesa estalou o pasado mes de decembro e, desde entón, a situación non fixo máis que empeorar. De feito, a crise do concesionario de Lugo foi arrastrando a outras das empresas de Moyvesa (grupo ourensán), de forma que ao final tamén Sistral e Autoprais, así como o concecionario de Opel en Viveiro, entraron en crise hai uns meses. Tamén se viu afectado a firma na Coruña.

PROCESO PENDENTE

O Ere temporal previsto polos administradores aínda non foi aprobado

O persoal de Moyvesa segue pendente da aprobación do expediente de regulación de emprego (Ere) previsto polos administradores xudiciais e exposto ao xulgado mercantil da capital.

A solicitude do Ere, de carácter temporal, presentouse a comezos de xullo e tiña como obxectivo enviar durante tres meses ao paro a 26 dos 32 traballadores da empresa en Lugo.

A aprobación do Ere permitiría aos traballadores afectados empezar a cobrar o paro, o que aliviaría a situación na que se atopan os integrantes do persoal do concesionario.

O Ere non se expuxo para a totalidade do persoal debido a que os administradores pretendían que seguise traballando unha persoa en cada un dos departamentos da empresa, para manter abertas as portas.

Con todo, os traballadores quéixanse de que a actividade é practicamente nula nestes momentos. «Se antes entraban trinta coches ao día nos talleres, agora chegan dous, e vendas, por suposto, non se fan», detallaba onte un dos integrantes do persoal.

Mentres, a presentación do Ere provocou que non seguise adiante a demanda de extinción de contratos que presentaran hai meses 28 dos traballadores do concesionario, que decidiron recorrer a esa fórmula para intentar deixar a empresa unha vez que esta entrou nun forte proceso de crise e comezaron os atrasos nos pagos das nóminas.

Comentarios