A Fundación Dalí, contra 'La casa de papel' por usar a imaxe do artista

A entidade puxo os feitos en mans dos seus avogados

Personajes de la serie, con máscaras inspiradas en el bigote de Dalí. EP
photo_camera Personaxes da serie, con máscaras inspiradas no bigote de Dalí. EP

A Fundación Gala-Salvador Dalí púxose en contacto cos artífices da serie televisiva La casa de papel para coñecer a natureza e alcance da aparente utilización da imaxe de Salvador Dalí a través de máscaras por parte de personaxes da ficción, deixando en mans dos servizos xurídicos esta cuestión, informaron fontes da fundación. 

A fundación de Figueres (Xirona) recordou que "ten asignada a xestión en exclusiva por parte do Estado español dos dereitos inmateriais derivados da obra e da persoa de Salvador Dalí", polo que calquera persoa que desexe exercitar ou explotar algún destes dereitos debe contar coa autorización previa da entidade, segundo publica El País. 

A serie conta as peripecias de oito atracadores que asaltan a Fábrica Nacional de Moeda e Timbre, e fano ataviados con máscaras do surrealista e un icónico mono vermello, que tamén deben vestir os reféns do maior atraco da historia da televisión. 

A produción de Álex Pina, producida por Atresmedia en colaboración con Vancouver Media para Antena 3 e agora en mans de Netflix, estreouse en maio de 2017. 

O xerente da fundación, Joan Manuel Sevillano Campalans, púxose en contacto coa produtora da serie para coñecer a natureza e alcance deste uso, algo que enmarcou como "habitual" con todas aquelas persoas ou organizacións que fan uso dos dereitos de Dalí que non lles consta como autorizados. 

Así insistiu que se trata dunha actuación enmarcada dentro do "cumprimento das obrigacións da fundación, en tanto que xestora en exclusiva dos dereitos inmateriais do mestre, por delegación do Estado español, herdeiro universal de Salvador Dalí". 

"Sen entrar a valorar a calidade artística e sen coartar a liberdade de expresión dos seus autores, a misión da fundación é protexer e xestionar o legado de Dalí na súa concepción máis ampla", dixo, alegando a súa obrigación de velar por que o uso de obra ou dereito inmaterial fágase dentro dos parámetros correctos e sen erosionar a súa imaxe, nome ou memoria, conclúe. 

comentarios