A Xunta cre que o cobro en autovías "afastaría" máis a Galicia do resto de España

A ministra Montero afirma que a medida levará a cabo "cando a recuperación sexa unha realidade"
La conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vazquez. CONCHI PAZ (EUROPA PRESS)
photo_camera A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vazquez. CONCHI PAZ (EUROPA PRESS)

A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, manifestou que o cobro en autovías "afastaría máis a Galicia" do resto de España e criticou "mensaxes tan pouco claros" sobre asuntos "de tanto calado", en resposta a preguntas dos xornalistas tras reunirse con representantes da patronal coruñesa. 

Vázquez considerou que é unha proposta que o Goberno "non concreta" e que tampouco "dialoga" co resto de comunidades autónomas que teñen competencia en materia de autovías. 

Para a Xunta, a "máxima prioridade" é a bonificación das peaxes na AP-9, segundo declarou a conselleira. Afirmou tamén que "non parece adecuado" incrementar as peaxes sen abordar aínda o asunto das bonificacións. 

A conselleira recordou as palabras do ministro de Transportes, José Luís Ábalos, de hai uns días nas que declarou que non había "unha proposta concreta". Vázquez instou, por iso, ao Goberno a "aclararse" e pediu que as comunidades teñan "voz e voto" neste asunto. 

Para rematar dixo que a Xunta "non vai permitir" unha alternativa que empeore aínda máis "a situación periférica de Galicia". Ao fío diso, argumentou que esta autonomía está "no córner de España" e medidas como esta "afastaríana" aínda máis do resto do país.

POSTURA DO GOBERNO. A ministra de Facenda e portavoz do Goberno, María Jesús Montero, situou a implantación de peaxes nas autovías españolas, iniciativa que forma parte do paquete de reformas estruturais que o Goberno traslada á Unión Europea para a recepción de fondos comunitarios asociados ao Plan de Recuperación e Resiliencia, "cando a recuperación sexa unha realidade", polo que recoñeceu o ano 2024 como "unha data tentativa" para a execución da medida. 

A implantación non se porá en marcha ata que a "recuperación sexa unha realidade", indicou Montero

En declaracións aos medios de comunicación tras presidir a presentación do Plan Industrial de Alcalá de Guadaíra 2021-2023, Montero precisou que a presenza de peaxes nas autovías "está a estudarse", de maneira que refugou que se poña en marcha agora" e esgrimiu que "o ministro Ábalos leva tempo comentándoo". 

A ministra de Facenda xustificou a iniciativa que o Goberno español ha exposto ás autoridades comunitarias na procura de "un modelo para homologar o mantemento das estradas cos países veciños da Unión Europea". 

Montero admitiu, a preguntas dos xornalistas, que 2024 podería ser unha data para pór en marcha as peaxes co desexo de que para entón "oxalá o crecemento do PIB sexa o previo á pandemia". 

A ministra de Facenda e portavoz do Goberno argumentou que o Goberno traballa en "o impulso definitivo de iniciativas estratéxicas de mobilidade sostible", pretensión que concretou en destinar "10.000 millóns en tres anos para puntos de recarga de vehículos", así como ao impulso do transporte urbano ou as proximidades, dentro da aspiración de contar con "alternativas ao vehículo particular", de maneira que "os cidadáns poidan esquecerse do uso do vehículo" e alcanzar un transporte que está á altura do século XXI". 

Montero, tras presentar o proxecto como "integral" para alcanzar "unha mobilidade sostible que combata a agresión ao medio ambiente", aseverou que aí se rexistra esa reforma", que inclúe a implantación de peaxes, aínda que trasladou que se executará con diálogo "e consenso", atributos que describiu como "o aceno de identidade do meu Goberno". 

O Goberno aspira a contar con alternativas "ao vehículo particular"

Sobre esta cuestión, e tamén a preguntas dos xornalistas, o delegado do Goberno, José Miñones, dixo que non hai "un posicionamento nin unha declaración" sobre este asunto. "O que temos é un documento que se manda a Bruxelas dentro dun conxunto dun plan de recuperación, non hai ningunha planificacion, ningún proxecto, nada respecto diso". 

Con todo, afirmou que se "terá que estudar en base aos dictamenes de Bruxelas", pero considerou que "non ten sentido" falar sobre iso sen saber "nin como nin cando nin a estrutura do"mesmo .

REXEITO DA DIPUTACIÓN CORUÑESA. Pola súa banda, o presidente da Deputación da Coruña, Valentín González Formoso, manifestou que confía en que non haxa novos recargas tributarias nas autovías" e que esta cuestión non deixe de ser "un globo sonda". 

"Este país o que menos necesita son globos sonda sobre temas tan sensibles", recalcou o tamén secretario provincial dos socialistas coruñeses, para quen hai que ser "moi coidadoso con este tipo de anuncios" que pediu tamén afastar de localismos "". 

"O mantemento das estradas, o establecemento de peaxes e o rescate de concesións teñen que responder a criterios de lóxica de Estado e non a criterios ocasionais e localistas", sentenciou. 

Comentarios