As vítimas cren que o auto de peche do Alvia é "de mínimos" e recorrerán

Sinalan que denunciaron "reiteradamente que o fallo humano do maquinista non era a única causa do accidente"

Protesta de las víctimas del Alvia. AEP
photo_camera Protesta das vítimas do Alvia. AEP

Vítimas do accidente do tren Alvia rexistrado en Compostela o 24 de xullo do 2013, cun saldo de oitenta mortos e 144 feridos, consideran que o auto de peche da instrución do caso, co maquinista e un cargo de Adif investigados, é "de mínimos" e por iso decidiron recorrer. Nun comunicado remitido á prensa, sinalan que "denunciamos reiteradamente que o fallo humano do maquinista non era a única causa do accidente de Alta Velocidade, senón a consecuencia dun comportamento neglixente e irresponsable que incluía a cargos de Adif, Renfe e Ministerio de Fomento".

Nesta liña, os afectados por aquela traxedia, incluídos familiares, confésanse nesta nota "satisfeitos" con que o xuíz "faga responsable, non só ao maquinista senón tamén ao director de Seguridade de Adif, Andrés Cortabitarte", pero consideran que é insuficiente e, xa que logo, van recorrer, do mesmo xeito que fará a defensa do maquinista.

O Xulgado de Instrución número tres de Santiago de Compostela concluíu a investigación deste tráxico descarrilamento e acordou que a causa siga aberta contra o maquinista e o director de Seguridade na Circulación de Adif cando se puxo en marcha a liña Ourense-Santiago, Andrés Cortabitarte. O xuíz instrutor, Andrés Lago Louro, sitúa como investigados a Cortabitarte e ao maquinista, Francisco José Garzón Amo, por se fosen responsables de 80 delitos de homicidio por imprudencia grave profesional e outros 144 de lesións.

Salvo estas dúas excepcións, arquivouse a causa con respecto aos outros cinco investigados. O auto emitido, que divulgou o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, acorda, polo tanto, o sobresemento provisional do caso contra o exdirector de Seguridade na Circulación de Renfe Antonio Lanchares; e o xerente da área de Seguridade na Circulación do noroeste de Adif, Fernando Rebón.

Tamén quedan fóra os tres técnicos de Ineco, a empresa pública encargada de avaliar a seguridade do mencionado trazado. Tras coñecerse este feito, as vítimas agrupadas na plataforma 04155 fan fincapé en que tal resolución é "insuficiente" a pesar de que deixa "meridianamente claro" que por parte de Adif non se realizou a análise de riscos que era preceptiva en polo menos dúas ocasións.

Estas son, enumeran, cando, co ministro de Fomento José Blanco á fronte do Ministerio de Fomento, houbo modificacións importantes do proxecto orixinal, "cuxa repercusión na seguridade resulta obvia sen que conste que previamente se avaliou o risco que devanditos cambios puidesen comportar para a seguridade".

Nun segundo momento, continúan, con Ana Pastor en Fomento, "cando se produciu a desconexión do sistema de seguridade ERTMS, porque este xeraba atrasos, sen previamente realizar unha avaliación do risco que tal desconexión puidese comportar para a seguridade na circulación".

E, se decidiron recorrer, é por entender que existen máis responsabilidades penais por parte de Renfe, "xa que tiña constancia por escrito dun aviso dun xefe de maquinistas sobre o perigo da curva de Angrois e, con todo, non actuou en consecuencia", entenden, tal e como obriga a Directiva de seguridade ferroviaria 2004/49, para controlar os riscos e prestar un servizo de xeito seguro. "Incluso Renfe -conclúen- debía de contar con procedementos para detectar os riscos relacionados coa definición de postos e carga de traballo, incluída a comunicación por teléfono que foi o desencadenamento do descoido do maquinista".

E, tras este auto as vítimas esixen novamente ao ministro de Fomento, José Luis Ábalos, o cesamento inmediato de Andrés Cortabitarte, que ocupa un posto de libre designación en Adif. E, así mesmo, o cesamento dos membros da Comisión de Investigación de Accidente Ferroviarios (CIAF) para que se realice unha investigación técnica independente, "xa que a que fixo por encargo do Goberno queda novamente invalidada, como xa ocorreu co demoledor informe da UE".

Para rematar, din: "Hai dous meses solicitamos unha reunión ao ministro e aínda non temos resposta, que esperamos chegue despois deste auto".

Cortabitarte mantén un cargo de libre designación
Adif mantén nun cargo de libre designación a Andrés Cortabitarte, investigado na causa xudicial sobre o accidente do tren Alvia.

Segundo informa Europa Press, o Ministerio de Fomento lembra que aínda "non se alcanzou o momento procesual" do xuízo oral, punto no que o titular do departamento, José Luis Ábalos, comprometeu ás vítimas do sinistro que motivaría o cesamento deste ou outros imputados na causa sempre que estivese ao seu alcance. 

Comentarios