martes. 26.01.2021 |
El tiempo
martes. 26.01.2021
El tiempo

Un veleiro que partira de Ribadeo pediu auxilio ao atoparse coas orcas

Orcas saltando no mar de Salish. CANDICE EMMONS (NOOA)
Orcas saltando no mar de Salish. CANDICE EMMONS (NOOA)
O Swiss Lady, con dous suízos e un alemán, recibiu arremetidas a 2,5 millas da Coruña, onde navegou polos seus medios  Cemma emitirá mañá un informe con expertos internacionais sobre o paso destes cetáceos e os incidentes

Os encontros de embarcacións e orcas —ou candorcas, segundo coñécellas en Galicia— tiveron o domingo outro capítulo ao solicitar auxilio un veleiro que partira de Ribadeo e navegaba a 2,5 millas ao noroeste da Coruña. Os tres tripulantes do Swiss Lady, dous suízos e un alemán, informaron en metade da noite dos golpes recibidos na embarcación e foi o pesqueiro L'Estoir o primeiro en acompañarlles ata a chegada da Salvamar Betelgeuse, de Salvamento Marítimo.

Nesta ocasión o veleiro puido navegar polos seus propios medios e non necesitou remolque, ao contrario que en anteriores encontros, tamén de madrugada, pois as embarcacións chegaron a perder o temón. Salvamento Marítimo emitira o 31 de agosto un radioaviso por avistamento de orcas nas Rías Baixas solicitando a navegantes que "non intenten aproximarse, dean amplo resgardo e informen á estación costeira máis próxima ou a Salvamento Marítimo Finisterre. Xa sufriron a súa acometida un veleiro francés, que entrou en Bayona para comprobar se tiña danos e un veleiro da Comisión Naval de Regatas".

Desde entón, os incidentes e a polémica en torno ao comportamento dos cetáceos non cesa. O que para Salvamento son "acometidas", para a ONG Cemma (Coordinadora para ou Estudo dous Mamíferos Mariños) supoñen "interaccións" e lamentan o cualificativo de ataques "tras os danos" e o medo infundido en plena noite aos mariñeiros. Pediu "tranquilidade" aos navegantes.

Pídese respecto a uns animais que se atopan no seu medio e non se deben molestar, e hai acusacións de alarmismo e sensacionalismo pero o Swiss Lady, como antes o Urki 1 e o Amadeus, leváronse sustos nocturnos con baleas, sen acudir a elas. E hai danos que reparar a bordo.

Segundo os expertos, é habitual o paso das candorcas dúas veces ao ano pola costa galega. Desde Estaca de Bares os ornitólogos divísanas, do mesmo xeito que as baleas piloto e outros grandes cetáceos, como tamén na Costa da Morte. Sobre o seu ata agora inusual comportamento, hai quen considera que as orcas só tratan de xogar cos veleiros, aproveitando a onda de presión que se produce ao desprazarse o barco, de forma similar a como o seguen e saltan os golfiños que acoden ao redor. Os danos ocorrerían por choques involuntarios con partes móbiles que lles atraen máis. A teoría de que tratan de protexer ás cativas ou que acudirían en busca de peixes, derivaría de haberse afeito aproveitar os restos dos pesqueiros, pero se barallou estes días que as mandas utilicen os veleiros para os seus xogos ou prácticas de caza.

O coordinador de Cemma, Alfredo López, declinou onte facer novas valoracións respecto diso e tras un exame dos barcos e as condicións destes tránsitos, mañá emitirán un informe sobre os distintos casos. Na madrugada do pasado luns, dous veleiros necesitaron ser remolcados tras o encontro con orcas ao oeste de Cedeira. Polo menos un quedou á expectativa tras unha hora de golpes e zarandeos. Xa o venres 11, Salvamento Marítimo informara de que o Beautiful Dreamer, con dous finlandeses e un británico a bordo, resultou co temón danado "por acometida de orcas a seis millas de Cabo Prior", necesitando remolque. Cemma informou da constitución dun grupo internacional de expertos en cetáceos e orcas, "con gran coñecemento da casuística e comportamento", para analizar estes casos.

ESTUDOS. As orcas teñen gran reputación como feroz depredador do océano, cazan en manda e incluso perseguen sigilosamente a mamíferos como os cachalotes pigmeos, aos que devoran. Incluso as quenllas brancas abandonan inmediatamente a súa área de caza ao aparecer as orcas, segundo unha investigación da Universidade de Stanford, a Universidade Estatal de Montana, o Point Blue Conservation Science e o Acuario da Bahía de Monterrey. En 2015 a Universidade de Washington e NOAA Fisheries publicaron que a velocidade do barco é o factor principal no ruído que afecta ás orcas, máis que o tamaño do barco. A investigación apareceu na revista Plos One tras investigacións anteriores que constataban que, en certas áreas, orcas residentes sofren a presenza de embarcacións e o ruído asociado afecta á súa capacidade de comunicarse e atopar comida.

Un veleiro que partira de Ribadeo pediu auxilio ao atoparse coas orcas
comentarios