As universidades galegas abren as portas dos seus campus este luns para miles de alumnos, tras un proceso de adaptación de todas as súas instalacións co obxectivo de lograr a máxima presencialidade posible na docencia pero garantindo as condicións de seguridade e o cumprimento das directrices sanitarias ante a covid-19.
As tres institucións académicas parten dunha base similar: cada unha elaborou un documento con recomendacións e no que se prevén medidas de continxencia para adaptar a docencia en función da evolución epidemiolóxica. A partir de aí, cada centro fixo a súa planificación para adaptar estas directrices ás súas particularidades.
A Universidade de Santiago recolle tres escenarios posibles no seu protocolo. O primeiro que expón sería o dunha normalidade sen restricións á presencialidad, tanto nas clases, as tutorías como as probas finais. Esta podería compatibilizarse cun 10 por cento das horas nunha materia de modalidade virtual "de modo excepcional e debidamente xustificado". Tamén se recomendan quendas de rotación máis curtos nos grupos de prácticas e recoñécese a posibilidade e facelas online sempre que impliquen o uso de mecanismos telemáticos.
No segundo caso, de restricións parciais, a docencia sería total ou parcialmente virtual combinada coa física, e tutorías e exames serían a distancia, aínda que tamén se recomenda anticipar os contidos das clases prácticas.
Finalmente, ante un peche de instalacións pola situación sanitaria, as aulas impartiríanse plenamente de modo virtual e os centros terán que adaptar as prácticas a esta modalidade.
A USC previu tres escenarios posibles, en función da evolución da pandemia
MODELO MIXTO. A universidade emitiu recentemente unha resolución para adaptar a forma na que arrincará o curso nos campus de Compostela e Lugo: a norma xeral será a docencia presencial, aínda que haberá casos nos que esta se combinará cunha fórmula semipresencial ou telemática cando non se poida cumprir a distancia interpersoal de 1,5 metros na aula.
Esta cuestión dependerá das circunstancias de cada titulación e de cada centro, engaden, que á súa vez elaboraron os seus propios plans de continxencia e de adaptación das directrices xerais elaboradas pola USC ás súas características e particularidades. Tamén se recomendou fomentar fórmulas de avaliación continua.
UNIVERSIDADE DA CORUÑA
Cada facultade adaptou e reorganizou os seus espazos para que as aulas se preparen para acoller os alumnos e se respecte o metro e medio de distancia interpersoal, con rutas de entrada e saída, circuítos de circulación polos centros, medidas de ventilación, sanitarias e de hixiene.
A institución habilitou unha páxina web todos os documentos e instrucións xerais e específicas, que están suxeitos a revisión en función da evolución da pandemia, e avanzou a posta en marcha dun número de teléfono de atención ao alumnado que será o punto de referencia para a resolución de dúbidas.
Todos os centros terán documentación elaborada polo Servizo de Prevención de Riscos con información e procedementos ante un posible contaxio. No caso de que sexa un docente, este será substituido por outro da súa mesma área.
A UVigo realizará 200 probas PCR á semana
Outra das iniciativas planeadas polas institucións será a realización de test serolóxicos, no caso da UDC; ou probas PCR ao persoal da universidade, tanto docente como de administración e servizos.
UVIGO. A Universidade de Vigo realizará 200 PCR semanais que se intentarán manter ao longo de todo o curso, e que poderán estenderse tanto ao alumnado como ao persoal da universidade en función da situación epidemiolóxica detectada.
A UVigo realizou actuacións para permitir o mantemento da distancia de seguridade en espazos da universidade, como a ampliación de aulas, e o control de posibles casos de covid, como a instalación de códigos identificativos de salas, mediante un sistema de QR, para facilitar o rastrexo de casos.
A institución académica programou o curso segundo os distintos escenarios posibles, cun protocolo adaptado a cada centro e a dispoñibilidade do Campus Integra para contar con modelos de docencia mixta e telemática. Cerca do 30 por cento dos graos serían 100% presenciais, mentres que o resto botarían man de modelos de semipresencialidad.
En función da evolución da pandemia, podería permitirse que parte dos alumnos asistisen ás aulas á vez que os seus compañeiros seguisen as clases en remoto.