Unha empresa galega patenta un novo sistema para localizar avións perdidos

Unha empresa galega patentou en Europa, Estados Unidos e China un dispositivo para localizar avións accidentados no mar que liquida as principais carencias das tecnoloxías actuais, permitindo unha rápida e efectiva actuación en caso de sinistro.

José María Santiago Fontaíña dirixe en Ribeira a compañía Indeswittec, que ten como lema "Creatividade, investigación, innovación e desenvolvemento tecnolóxico", e especializouse en expor solucións a problemas sociais e ambientais en calquera ámbito.

Xa ten concedida a patente en Europa, Estados Unidos e China do denominado "Dispositivo para localización de vehículos aéreos accidentados", mentres espera que lla concedan en Canadá, Rusia, Xapón e Brasil.

Este novo concepto de caixa negra podería supor unha auténtica revolución no mundo aeronáutico e por iso empezará a desenvolvelo en próximas datas, segundo explica a EFE, coa Universidade da Coruña (UDC).

A súa inquietude naceu a raíz do accidente do voo 447 de Air France que se dirixía desde Río de Janeiro a París o 1 de xuño do 2009, un suceso que non foi o único desde entón.

"Incrédulo e asombrado non me podía crer que en século XXI un avión puidese perderse con tanta facilidade, sen deixar rastro. Este suceso conmoveume profundamente e un mes logo de traballar día e noite presentei a solicitude da patente", comenta.

O dispositivo, preferentemente de xeometría paralelepipédica -un poliedro de seis caras con todos os ángulos rectos-, contén no seu interior unha radiobaliza, un circuíto de memoria e un compartimento que posúe láminas metálicas que, unha vez liberadas, servirá de flotador ao dispositivo.

Este novo concepto de caixa negra activarase e sairá eyectado de forma manual ou automaticamente, neste caso cando os parámetros da aeronave estean fóra dos normais, e unha vez inicie a caída despregará un paracaídas para amortecer o impacto.

A continuación, o dispositivo queda flotando sobre a auga, no suposto de caer no océano, e emite de xeito continuo sinais para ser localizado mentres contén no seu interior, almacenados, os parámetros do avión.

Evita, polo tanto, quedar atrapado no avión e permanecer ilocalizable, como sucedeu en diferentes casos ocorridos nos últimos tempos e que prolongaron as procuras que, en non poucas ocasións, foron infrutuosas e moi custosas.

Por iso decidiu facer público o seu remedio. Argumenta, no entanto, que a súa intención é a que expón, xa que se trata dunha "persoa moi sensibilizada que prefire non facer negocio á conta das desgrazas".

O gasto para as compañías é o de cambiar a súa caixa negra tradicional por esta e adaptar o espazo para que se poida eyectar cando sexa necesario.

Mentres, os beneficios en materia de seguridade crecen de xeito exponencial, polo que o seu inventor espera empezar a ver pronto os resultados a través da súa colaboración coa UDC.

A partir de aí será o sector aeronáutico o que teña que mover ficha e decidir en que vías avanza para evitar os erros do pasado.

Comentarios