A tramitación sobre o traspaso da AP-9, moi preto tras anos de espera

Todos os grupos celebran o que podería ser o primeiro paso para conseguir o traspaso de competencias aínda que con discrepancias sobre o peso de cada partido neste logro

Cabinas de peaje de la AP-9, a su paso por Pontevedra. JAVIER CERVERA
photo_camera Cabinas de peaxe da AP-9, ao seu paso por Pontevedra. JAVIER CERVERA

Os grupos con representación no Parlamento de Galicia puxeron en valor este luns a máis que probable admisión a trámite da Lei de titularidade da AP-9 aprobada en marzo de 2016 na Cámara autonómica e que mañá defenderán no Congreso, os deputados Martín Fernández Prado (PPdeG), Antón Sánchez (En Marea) e Luís Álvarez (PSdeG).

Os tres grupos con representación no Congreso votarán, como anticiparon, de forma favorable a iniciar a tramitación, contando así este debate tamén co voto a favor do PP, tal e como informou o presidente galego, Alberto Núñez Feijóo, o pasado mércores na sesión de control no Parlamento galego.

Ademais dos tres grupos que defenderán a iniciativa, desde o BNG, partido sen representación no Congreso dos Deputados e que ao ser o minoritario do Parlamento tampouco pode intervir no debate, a portavoz nacional do Bloque, Ana Pontón, desprazarase a Madrid para reunirse con outras forzas soberanistas -ERC, PNV, PDeCAT, Compromís e Bildu- co obxectivo de que tamén apoien a iniciativa galega.

Por parte de Ciudadanos, a portavoz do partido en Galicia, Olga Louzao, explicou que a súa formación decidirá nunha reunión o sentido do seu voto.

Neste sentido, rexeitou que a súa organización se negase no seu momento á celebración do debate que simplemente se paralizou na Mesa do Congreso por ser un tema que consideramos que afecta os Orzamentos do Estado e, polo tanto, que non se podía levar ao cabo".

O debate deste martes prodúcese despois de que o pasado mes de setembro se dese luz verde á celebración do mesmo, a pesar de que non é o primeiro intento, posto que o Parlamento galego intentouno ata con diferentes redaccións, remitindo esta petición de forma unánime pola Cámara ata en tres ocasións, nos anos 2016, 2017 e 2018.

Con todo, ata a data, ningunha delas puido ser debatida na Cámara Baixa porque atopou o veto do Executivo popular dirixido por Mariano Rajoy, que rexeitou en varias ocasións o debate da iniciativa alegando que podería elevar o gasto público, a pesar de que a Cámara galega reformulou a súa primeira iniciativa para eliminar a opción do rescate da vía.

Ademais de rexeitar as proposicións non de lei remitidas desde o Lexislativo galego, a Mesa do Congreso, co voto dos deputados do PP e de Ciudadanos, chegou a bloquear tamén a tramitación dunha lei neste sentido impulsada polo grupo confederal no que se integra En Marea.

No entanto, agora todos os grupos celebran o que podería ser o primeiro paso para conseguir o traspaso de competencias aínda que con discrepancias sobre o peso de cada partido neste logro.

"Hai quen está a intentar facer ver que o seu papel é fundamental, e posiblemente o papel fundamental sexa de todos. Se non chega a ser polo PP aquí non se aprobaría. Danse as circunstancias propicias para que unha reivindicación unánime de Galicia se materialice", dixo hoxe mesmo o portavoz do PP no Hórreo, Pedro Puy.

O popular confía en que a tramitación de devandita lei se poida ver mellorada no proceso de emendas, de forma que "posibilite a apertura do diálogo, que aínda non se produciu, entre ambas as administracións" para concretar os termos do traspaso dunha infraestrutura "perfectamente transferible" e cuxa "xestión mellorará coa súa transferencia á comunidade autónoma".

O seu homólogo no PSdeG, Xoaquín Fernández Leiceaga, manifestou que o día de hoxe é "a véspera dun día grande para Galicia" e trasladou que no seu grupo son "optimistas" de cara á aceptación parlamentaria cun "respaldo amplo" da proposta remitida por unanimidade desde o Parlamento galego.

Recordou que o texto legal sufriu un trámite "dilatado porque o veto -á súa discusión- do Goberno do señor Rajoy con argumentos que non eran sostibles foi despois avalado por unha mesa do Congreso presidida pola señora Ana Pastor" mentres que "só coa chegada do Goberno de Pedro Sánchez o veto foi retirado".

Así pois, o portavoz do PSdeG expresou o seu desexo de que "en poucos meses sexa completada a tramitación desta proposición de lei polo Congreso e polo Senado" e á mesma se incorporen os outros dous proxectos lexislativos remitidos desde a Cámara galega con novas achegas a este debate para que "ao longo do ano 2019 se poida iniciar a discusión" real da transferencia na comisión mixta entre Xunta e Estado.

Por parte de En Marea, Luís Villares incidiu ante a prensa en que a votación debe saír adiante "sen ningún voto en contra" en tanto que "quen vote en contra diso, terá que explicar o por que" e rexeitou que unha comunidade con capacidade de autogoberno "non poida xestionar unha infraestrutura que ademais é clave" para o seu territorio.

Con todo, recordou que o traspaso de competencias sería para a súa formación o "primeiro paso" en tanto que o que demandan é unha AP-9 "pública e libre de peaxes".

Para rematar, a portavoz do Bloque, Ana Pontón, tamén evidenciou o seu desexo de que dunha vez por todas iníciese a tramitación pertinente: "Esperamos que mañá non teñamos unha nova labazada na cara e que se repita eses malos tratos que durante os últimos anos veñen dando ao noso país", rematou.

Comentarios