Tráfico xubilará os triángulos do coche en 2024: chega a V-16

Os condutores galegos teñen tres anos por diante para cambiar os triángulos de sinalización do seu coche polas novas luces V-16, que xa se poden usar de forma voluntaria a partir de marzo
giphy
photo_camera Los triángulos son obligatorios desde 1999. DGT

Aínda que este ano saltaron moitas alarmas cando se empezou a falar de que a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) esixiría aos condutores a partir de 2021 as luces de sinalización de urxencia en lugar dos tradicionais triángulos, o certo é que este cambio non será tan inmediato. A idea é que as autoridades si recoñezan xa a partir de marzo a baliza V-16 como elemento de sinalización de accidentes homologado e legal, pero a xubilación oficial dos triángulos tardará algo máis. En concreto tres anos, ata xaneiro de 2024. Esa é polo menos a folla de ruta que manexa o Goberno central, que prevé aprobar este trimestre o chamado Real Decreto do Auxilio na estrada, cuxo borrador xa dá pistas sobre esta novidade.

¿Que é a luz V-16?

Generated by  IJG JPEG LibraryÉ unha luz de urxencia a modo de baliza de cor laranxa e pequeno tamaño –cabe na guantera– que a través dun reflector parabólico emite escintileos visibles a longa distancia –ata un quilómetro–. Fíxase no teito do coche de forma moi sinxela xa que leva un imán e non ten cables, porque se alimenta pila ou unha batería que lle concede polo menos dúas horas de autonomía a pleno funcionamento.

¿Cando será obrigatoria?

A DXT xa recoñecerá este dispositivo a partir de marzo, aínda que sobre o papel –o decreto final aínda non se aprobou– os condutores non terían que levalo de forma obrigatoria ata o 2 de xaneiro de 2024. Ata entón, a novidade é que se poden levar triángulos ou a baliza V-16 porque ambos serven, pero sempre un dos dous no vehículo. De feito, xa hai condutores que usaban este tipo de dispositivos luminosos desde que saíron ao mercado como complemento de seguridade.

¿Por que se cambia?

A principal razón é a seguridade. O problema dos triángulos, que acompañan aos galegos nos seus coches desde o ano 1999, é que a súa colocación para sinalizar un accidente esixe abandonar o vehículo e camiñar pola beiravía ou a estrada ata 150 metros, moitas veces en condicións de escasa visibilidade como durante a noite ou con choiva ou néboa. De feito, a DXT constatou nos últimos anos un incremento dos atropelos en xeral e dos de condutores que ían sinalizar accidentes en particular. A estatística oficial de 2020 confirma un aumento das vítimas mortais de atropelos a pesar de que o confinamento reduciu boa parte do ano a circulación. Por iso é polo que se adoptase esta medida porque saltaron todas as alarmas.

¿Que vantaxes ten?

As vantaxes da luz V-16 son moitas. A principal é a seguridade, xa que se pode colocar sen baixarse do coche: basta con collela da guantera e sacar o brazo polo portelo para situala sobre o teito do turismo a través do seu imán, o que ademais a activa de forma automática. O seu manejabilidad e o feito de non ter cables permite levala incluso nas motos xa que apenas ocupa sitio. Outra das virtudes da baliza V-16 é que a súa visibilidade é moitísimo maior que a dos triángulos. Outras vantaxes son o seu baixo consumo, xa que usan pequenas pilas de 9V ou baterías recargables co chisqueiro do propio coche. Ao empregalo, tamén activará de forma automática a solicitude de asistencia do condutor ao estar conectado polo teléfono móbil. E incluso algúns modelos terán luz branca fixa —ademais dos escintileos—, o que permite usala como lanterna dentro ou fóra do vehículo. Para rematar, o seu grao de protección IP54 garante o seu durabilidad e o seu funcionamento baixo condicións climatolóxicas adversas.

¿E desvantaxes?

O principal problema da V-16 chega coas grandes furgonetas, os autobuses ou os camións, xa que en ambos os casos a súa colocación non se podería realizar sen baixar do vehículo ao non ter o teito da cabina ao alcance do brazo. Polo momento é todo un misterio como se resolverá este tipo de inconveniente, aínda que todo apunta a que, en casos puntuais, os triángulos terán que seguir acompañando a determinados condutores. Ou tamén se pode optar pola alternativa de fixar o dispositivo V-16 noutra zona do vehículo ou incluso na varanda da estrada, a unha distancia do accidente ou a avaría.

¿Onde se puiden conseguir?

Os dispositivos luminosos V-16 levan xa un tempo no mercado a pesar de non ser obrigatorios. Hoxe en día existen varios modelos homologados, como o SOSTraffic ou o Help Flash, con prezos ao redor dos 30 euros e que se poden adquirir facilmente na web. Hai máis modelos, pero hai que fixarse en que teñan a homologación oficial da DXT.

¿Que din os expertos?

Aínda que a compra da V-16 supón un desembolso para o condutor, a maioría de colectivos do volante admiten que significará un salto importante en canto á mellora da seguridade. "Neste momento, o usuario ten que abandonar o vehículo e ir colocar o triángulo. é precisamente nese momento cando as persoas se converten en vulnerables, polo que consideramos que é máis apropiado permanecer no vehículo substituíndo esa presinalización por outra", explicaba Ana Blanco, da DXT.

Comentarios