O sector pesqueiro interpón un recurso ante Traballo pola obrigatoriedade de 'fichar' a bordo dos barcos

Considera unha medida de imposible "cumprimento" polas peculiaridades e imprevisibilidad da actividade pesqueira 
Un pesquero. AMA
photo_camera Un pesqueiro. AMA

O sector pesqueiro español presentou un recurso de alzada ante o Ministerio de Traballo, Migracións e Seguridade Social, contra a resolución da Dirección Xeral de Traballo, recibida en setembro, que di que os traballadores a bordo dun barco de pesca están obrigados a fichar, ao establecelo así o Real Decreto Lei 8/2019 de 8 marzo. 

En concreto, este recurso foi presentado pola Federación Nacional de Confrarías de Pescadores (FNCP), a Unión Nacional de Cooperativas do Mar de España (Unacomar) e a Confederación Española de Pesca (Cepesca).  

O sector pesqueiro insiste en considerar de imposible "cumprimento" a obrigación do rexistro de xornada tendo en conta as peculiaridades e imprevisibilidad da súa actividade, suxeita a factores de difícil control, talles como os meteorolóxicos, ou as particularidades da propia actividade pesqueira. 

Segundo o recurso presentado, o Real Decreto Lei 8/2019 exclúe aos pescadores a bordo de ter que fichar, xa que o seu preámbulo remítese ás conclusións do Avogado Xeral no Asunto C-55/181, que aínda que propón que haxa un rexistro de xornada para que teña un efecto útil a Directiva que establece os máximos de xornada de traballo e os mínimos de descanso, "exclúe do seu razoamento ao traballo de pesca a bordo".  

O Tribunal de Xustiza fixo súa esta proposta e a súa sentenza de maio, que esixe que haxa un rexistro horario da actividade laboral, exclúe tamén do seu marco xurídico o traballo a bordo dun barco de pesca. A esixencia de que un pescador teña que fichar parte, exclusivamente, da Dirección Xeral de Traballo.  

Desta forma, o sector pide a Traballo que se respecte o convenio 180 da Organización Internacional do Traballo (OIT) sobre as horas de traballo a bordo e a dotación dos buques, que esixe aos Estados consultar ás organizacións de armadores de barcos de pesca e de pescadores, se queren aplicar esta obrigación nun barco de pesca.  

Ademais, sinalan que, se non foron consultadas, non existe a obrigación porque non se determinou se o rexistro horario a bordo dun barco de pesca ten un efecto útil ou se, pola contra, pode afectar negativamente a aspectos tan vitais como a seguridade e a saúde a bordo. É dicir, se pode ser, ou non, unha fonte de accidentes. 

Segundo o recurso, a omisión desta consulta prevista nun Convenio Internacional, converte en nula de pleno dereito a esixencia do rexistro nun barco de pesca que parte da Dirección Xeral de Traballo.

"A VIDA NO MAR É MOI DIFERENTE Á VIDA EN TERRA". Ademais, ningunha norma nacional, da UE ou internacional impón a esixencia de rexistro horario nun barco de pesca, e en dereito comparado, non se coñece ningún Estado que esixa este rexistro para os barcos de pesca. 

O sector esgrime as especificidades propias da pesca de baixura, de altura e de gran altura que, ao seu xuízo, "imposibilitan a aplicación" da norma e subliñan que a xornada de traballo só depende de que haxa ou non pesca e que, polo tanto, a permanencia dos tripulantes a bordo dun barco non implica que estean a desenvolver unha actividade laboral. 

O sector apunta as peculiaridades retributivas da súa actividade que, na maioría dos casos, réxese por un sistema de retribución "á parte", que implica a repartición dos beneficios das vendas das capturas entre armadores e tripulantes. 

Os portavoces das tres organizacións pesqueiras coincidiron en que "a vida no mar é moi diferente á vida en terra". "Tratar de introducir nela esta normativa pode crear distorsións que ninguén da gran familia pesqueira desexa", indicaron. 

"Seguramente, se o sector fose consultado previamente, poderiamos mostrar esta realidade que, ademais, fai completamente imposible a execución práctica da norma", recalcaron. 

Comentarios