As peaxes da AP-9 volven subir desde este mércores

A aplicación das novas tarifas responde aos compromisos asumidos con Audasa nos reais decretos de 2011 e 2013

Cabinas en un peaje de la AP-9. DAVID FREIRE
photo_camera Cabinas nunha peaxe da AP-9. DAVID FREIRE

As peaxes da AP-9 volverán subir a partir deste mércores, un 2%, para cumprir os acordos asinados polos gobernos de PSOE (2011) e PP (2013) coa concesionaria. Desta forma, cruzar Galicia en coche desde Tui a Ferrol será 40 céntimos máis caro por traxecto e facelo da Coruña a Vigo suporá 30 céntimos máis, o que empuxa á autoestrada do Atlántico a converterse nun auténtico artigo de luxo, especialmente para os camioneiros. 

E é que, para estes profesionais, atravesar a AP-9 pasará dos 90 euros actuais a superar a barreira simbólica dos 100. 

Esta realidade leva ás principais asociacións a pór o berro no ceo. "Non hai quen aguante nin a subida da autoestrada nin o prezo do gasóleo, que é o máis caro de toda España", asegurou este martes o presidente de Fegatramer, Ramón Alonso, que alerta mesmo do posible peche de empresas. Un S.Ou.S. ao que se sumou a Confederación de Empresarios de Pontevedra (CEP) a través do seu presidente, Jorge Cebreiros. "É un auténtico despropósito que se continúe claudicando aos intereses da concesionaria, prexudicando á competitividade de todo o tecido empresarial", reflexionou. 

As peaxes xa se encareceron no principio do ano un 1,9% e agora farano un 2% máis, xusto a poucos meses de que, co cambio de ano, se volva a aplicar outra actualización en base ao IPC. Así, por exemplo, a peaxe entre Vigo e Pontevedra incrementarase 10 céntimos, ao pasar de 3,65 euros a 3,75 euros, e o custo para chegar desde a cidade olívica á capital galega será de 9,35 euros, 25 céntimos máis que antes.

FRONTE POLÍTICA. E se o malestar crece entre os usuarios da vía, tampouco nas estancias políticas sentou ben esta decisión, por moi anunciada que estivese. A subida das peaxes recibiu críticas unánimes este martes no Hórreo, incluíndo as do PSOE –a pesar de que agora goberna en Madrid, que cre que as obras na AP-9 non poden seguir financiándose con cargo a peaxes senón que debe asumilas o ministerio.

Pola súa banda, o portavoz de En Marea, Luís Villares, lembrou que a cuestión está en mans do Executivo central, ao que convida a pór límite á alza de prezos porque "existen mecanismos legais dabondo para impedir un novo sablazo ao peto dous galegos". 

A viceportavoz do BNG, Olalla Rodil, criticou o "inmenso e lucrativo negocio" que supón a xestión da autoestrada para a concesionaria, que a converteu nun ben "case prohibitivo".

E desde o PPdeG, Pedro Puy avanzou que levará ao pleno do Parlamento da próxima semana unha petición para que o ministerio avance na "supresión de peaxe de Redondela". Non será a única iniciativa da AP-9 na orde do día.

Comentarios