A peaxe de AP-9 subirá un 3,47% a partir do 1 de xaneiro

Ao incremento do 1,67% xeneral, a Autoestrada do Atlántico suma un 1% polas obras de Rande e un 0,80% relativo á gratuidade no tramo Vigo-Pontevedra

Cabinas de peaje de la AP-9, a su paso por Pontevedra. JAVIER CERVERA
photo_camera Cabinas de peaxe da AP-9, ao seu paso por Pontevedra. JAVIER CERVERA

O prezo medio da peaxe das autoestradas que conforman a rede estatal subirá un 1,67% a partir do próximo 1 de xaneiro de 2019, segundo informaron a Europa Press en fontes do sector. Deste xeito, o aumento na AP-9, a alza alcanzará o 3,47% ao comezo de 2019, ao sumarse un 1% imputable ás obras de ampliación da ponte de Rande e un 0,8% relativo á gratuidade no tramo Vigo-Pontevedra. 

A subida do 1,67% aplicarase en todas as autoestradas dependentes da Administración Xeral do Estado, que suman 2.550 quilómetros de lonxitude, aínda que nas nove vías rescatadas e que actualmente xestiona o Ministerio de Fomento, este Departamento prevé rebaixar a súa peaxe. 

O incremento medio das peaxes en 2019 será máis moderado respecto ao do 1,91% aplicado a comezos deste ano 2018, aínda que supón encadear dous exercicios de subidas tras os descensos rexistrados en 2016 e 2017. 

A actualización do prezo medio da peaxe das autoestradas é froito de aplicar a fórmula de revisión automática anual que o sector pactou co Goberno en 2002. Trátase dunha fórmula que ten entre as súas principais variables o IPC medio entre os meses de outubro dun ano e do seguinte e que, posteriormente, pondérase en función da evolución dos tráficos. 

A subida para 2019 que arroxa esta fórmula aplicarase un mes despois de que por vez primeira en España unha autoestrada concluíse o seu contrato de concesión, volvese ao Estado e levantase a súa peaxe. Trátase da AP-1 Burgos-Armiñón (Álava), que o pasado 1 de decembro levantou as súas barreiras e á que, xa que logo, xa non afecta a subida que, ademais, será a última para outras dúas autoestradas, a AP-7 entre Tarragona, Valencia e Alacante, e a AP-4 Sevilla-Cádiz, dado que conclúen o prazo concesional nun ano, ao peche de decembro de 2019.

EN PLENO DEBATE DO PAGO POR USO. Así mesmo, a actualización anual das peaxes terá lugar en pleno debate sobre a procura dun novo sistema para garantir a viabilidade futura da rede de autovías do Estado e o seu mantemento, que leva sopesar a eventual articulación dunha peaxe en todas as autovías. 

O debate está previsto que acometa nunha comisión específica do Congreso dos Deputados desde comezos de ano e por un período estimado de seis meses. 

Polo momento, a subida de 2019 terá lugar en tanto a rede de autoestradas estatais pechará 2018 encadeando un quinto ano consecutivo de crecemento do tráfico, aínda que máis moderado. 

A peche do pasado mes de outubro, as vías de pago rexistraron unha media de 20.141 vehículos diarios, o que implica un crecemento do 2,6%, a metade respecto ao de máis do 4% contabilizado en 2017 e a comezos deste exercicio. Ademais, no caso das vías rescatadas, algunhas presentan un descenso de usuarios. 

Así, no caso destas nove autoestradas, para fomentar o seu uso e igualar á baixa as súas peaxes, Fomento xa avanzou que o reducirá. Este descenso aplicarase nas catro radiais de Madrid, a Madrid-Toledo, a que une a capital co aeroporto de Barallas, a Ocaña-A Roda, a Cartaxena-Beira e a circunvalación de Alacante. 

Comentarios