Ourense, entre as 7 cidades que deixan entrar a cans sen transportín nos autobuses urbanos

A boceira é obrigatoria en todas as cidades salvo en San Sebastián, onde estas mascotas han de ir en brazos dos seus propietarios
El creador de 'Pipper on tour', Pablo Muñoz, posa junto a su perro en un autobús en Irún. JAVIER ETXEZARRETA (EFE)
photo_camera O creador de 'Pipper on tour', Pablo Muñoz, pousa xunto ao seu can nun autobús en Irún. JAVIER ETXEZARRETA (EFE)

Só sete cidades españolas -San Sebastián, Irún, Cartaxena, Fuengirola, Ourense, Palma de Mallorca e San Cugat do Vallés- autorizan que os cans viaxen nos seus autobuses urbanos sen necesidade de que vaian dentro dun transportín, mentres 43 prohiben a entrada destas mascotas.

Esta é a conclusión dun estudo realizado por Pablo Muñoz, creador da guía Pipper on tour, quen percorreu 50.000 quilómetros visitando os 100 principais destinos de España xunto ao seu compañeiro Pipper, "o primeiro can turista", para contar como se integra a este animal de compañía en cada unha das cidades. 

O estudo, publicado este luns, sinala que entre as 144 grandes cidades de España de máis de 50.000 habitantes que teñen servizo de autobús urbano, o acceso a cans sen necesidade de transportín está permitido en San Sebastián, Irún, Cartaxena, Fuengirola, Ourense, Palma de Mallorca e San Cugat do Vallés. Alcoy (Alacante) e Mérida (Badaxoz) tamén o contemplan nas súas ordenanzas municipais, pero aínda non o puxeron en práctica. Cada cidade ten a súa propia normativa, explica Muñoz nunha entrevista con EFE.

"As normas varían en función do concello e a empresa de transporte", pero todas coinciden na obrigación de que o dono leve a documentación sanitaria do can ao día e ter ao animal limpo e atado cunha correa curta, sinala. A boceira é obrigatoria en todas as cidades salvo en San Sebastián, onde estas mascotas han de ir en brazos dos seus propietarios e por iso non teñen necesidade de levalo. 

Ourense limita o número de cans no autobús a dous 

As normas tamén contemplan a limitación do número de cans no autobús (un en Cartaxena, dous en Irun e Ourense e cinco en Fuengirola); a prohibición da entrada de cadelas en celo (en Irun e Fuengirola) e de razas perigosas (Fuengirola e Palma) ou a limitación do acceso por tamaño (en San Sebastián só permiten cans pequenos e en Fuengirola de ata 25 quilos).

O estudo analiza tamén outros transportes públicos urbanos como o metro, ao que os cans só poden acceder en Barcelona e Madrid, ou o tranvía, onde ademais de en estas dúas últimas Zaragoza, Bilbao, Vitoria-Gasteiz, Parla, Badalona e L'Hospitalet de Llobregat permiten o seu acceso co can atado.

"Estas cidades están a demostrar que a convivencia é posible. Contemplárono todo e organizárono de tal xeito que cada un teña o seu espazo nos autobuses", asegura. "Temos que facer ver á sociedade que os cans son suxeitos de dereito como marca a normativa europea", precisa Muñoz. Por iso apela tamén a empresas e administracións a incrementar as facilidades que teñen os cidadáns á hora de acceder aos espazos públicos, ben sexa para coller un autobús, un tren, entrar a un restaurante ou aloxarse nun establecemento.

Para Muñoz, a integración do animal no día a día dos cidadáns é "vital" para reducir os "máis de 100.000 abandonos que se dan en España anualmente", onde, recorda en vésperas do día Internacional do Can, o 26 % dos fogares ten un can como mascota. 

Comentarios