O moañés sobrevivente do naufraxio en Senegal: "Vou pensar se regreso ao mar"

O xefe de máquinas do Senefand 1, que xa foi trasladado a Galicia desde Dakar, narrou o naufraxio en augas do Océano Atlántico da embarcación capitaneada por José Vicente Pazos, de Marín

O mariñeiro moañés que sobreviviu ao naufraxio do Senefand 1 en augas senegalesas relatou este martes as angustiosas horas vividas mentres o barco se afundía no mar. Fernando Argibay, que chegou esta mañá a Lavacolla desde Dakar, contou como viu desaparecer o barco baixo as augas mentres algúns dos seus compañeiros non puideron salvarse, entre eles o capitán, o marinense José Vicente Pazos, que non se moveu da ponte de mando mentres a embarcación zozobraba, como explicou o xefe de máquinas de Moaña. Os feitos deixárono "moralmente decaído". "Vou pensar moito volver ao mar", sentenciou.

"Todo ía ben e comezamos a meter ou lanteón, pero entón o barco comezou a zozobrar polo peso da carga. Démonos conta enseguida. Baixei polas escaleiras da ponte e o cociñeiro e o primeiro oficial da ponte comentaron que había moita auga no parque de pesca e saíron para arriba correndo. Metín a cabeza pola porta do parque de pesca e a auga estaba moi alta, entraba pola porta de popa. Chamei o engraxador, a Sergio, e díxenlle, ímonos xa", contou Argibay aos medios de comunicación.

Unha vez que xa estaba fóra, o xefe de máquinas viu ao capitán José Vicente Pazos, que se meteu na ponte de mando do barco. "Cando subín para arriba, o barco estaba zozobrando cada vez máis. Saín para fóra. Cando xa se estaba afundindo, acerqueime ao cristal da ponte e vin a Vicente e berrei por el. Quedou estanco e o barco seguía zozobrando", contou.

Tras ver como o patrón da embarcación non se movía, Argibay tivo que "agarrarse á varanda, despois ao cintón, á quilla de balance e finalmente á quilla porque o barco deu a volta". O moañés comentou que, entón, permaneceron sen moverse "durante media hora". "Había uns compañeiros abrindo as balsas. Unha delas abriu ao revés e ao poñela dereita, quitóuselle a lona do tellado. Entón, amarraron as balsas e pedímoslle que chegaran ata nós", contou.

Pero xurdiu un novo imprevisto: "Coa corrente que había era imposible, non se movían". A situación obrigou a tomar unha decisión arriscada: "O barco cada vez se afundía máis. Díxenlle ao compañeiro que había que nadar porque non chegaban a nós. Ese compañeiro -Sergio, o engraxador- era o único que tiña o chaleco porque estaba a durmir cando comezou a afundirse o barco. Do resto ninguén o tiña".

Canto Argibay se lanzou á auga, o barco afundiuse completamente e, tras moito esforzo debido ás fortes correntes, conseguiu alcanzar as balsas salvavidas. "Chamei polo compañeiro pero non contestou. 'Nada para aquí', díxenlle, 'que a balsa non se move'. Entón o compañeiro falou durante un pedazo pero finalmente perdeuse a voz. Chamamos por el un par de veces pero xa nada", relatou.

As penurias non acabaron tras salvarse desta situación límite. Os mariñeiros que se salvaron aínda se mantiveron durante tres días á deriva nas balsas comendo galletas e lanzando bengalas coa esperanza de ser vistos ou escoitados por algunha embarcación. Finalmente, un barco arxentino salvounos e levounos a terra. "As últimas bengalas foron as que nos salvaron a vida", asegurou.

O moañés agradeceu os seus xestos ás empresas armadoras, "que deixaron os seus barcos para que nos buscasen", e ás "autoridades españolas e senegalesas que tiveron un correcto comportamento", así como á empresa para a que traballa que "sempre estivo ao noso lado". Tamén reclamou que, tras esta declaración, "se respecte a miña intimidade e a da miña familia".

As declaracións dos tripulantes rescatados apuntan ao sobrepeso no izado do aparello de pesca como posible causa do afundimento do Senefand 1 ao sur de Dakar, precisan fontes de Profand. A tripulación do pesqueiro, de 24 metros de eslora, comunicou por última vez coa armadora o pasado mércores e o xoves non contestou á chamada que diariamente se efectuaba coa armadora, Profand, que ten varias embarcacións de pesca e negocios en Arxentina, Perú e a India, ademais de Senegal, e diversas plantas de procesado e conxelación de produtos do mar en España.

Comentarios