O BNG critica que non existan trens de Cercanías en Galicia e a ministra defende o modelo

Raquel Sánchez proclama ante o Bloque o seu compromiso cos servizos ferroviarios da comunidade, "chámense ou non Cercanías" 
 
Un tren a su paso por la estación de Santiago de Compostela con destino a Madrid. EFE
photo_camera Un tren. EFE

A ministra de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Raquel Sánchez, defendeu a formulación actual da rede ferroviaria de proximidade en Galicia, aínda que non se chame Cercanías, e anunciou o restablecemento "ao longo dos próximos meses" de servizos suspendidos durante a pandemia. Sánchez respondeu na sesión de control ao Goberno no Pleno do Congreso a unha pregunta do deputado do Bloque Nacionalista Galego (BNG) -Grupo Parlamentario Plural- Néstor Rego, sobre se "ten previsto o Goberno implantar o servizo de proximidade ferroviarias en Galicia".

Sen responder realmente nin se nin non, a ministra explicou que o Goberno está a financiar os servizos de transporte ferroviario de proximidade en Galicia "fundamentalmente a través da súa oferta de trens de media distancia correspondentes ás obrigacións de servizo público". Indicou ademais que os usuarios destes servizos contan con tarifas "de servizos públicos" e "teñen a posibilidade de adquirir distintas modalidades de abonos que tamén ofrecen importantes descontos".

A titular de Transportes asegurou que o Goberno "está comprometido con Galicia" e tamén "cos servizos ferroviarios de proximidade, chámense ou non servizos de proximidade" e recordou que a comunidade conta nestes momentos cunha oferta programada de trens de servizo público de máis de 540 trens semanais.

Destacou así mesmo que a demanda de media distancia convencional é actualmente ao redor do 38% menos que antes da covid e que, aínda así, "a vontade de Renfe é seguir completando o restablecemento da oferta de servizos anterior á pandemia ao longo dos próximos meses".

Por iso, o próximo 21 de decembro restableceranse o 100% dos servizos Avant de Ourense-Santiago-A Coruña e tamén os trens de media distancia A Coruña-Santiago-Vigo Urzáiz, informou a ministra, que afirmou que a mellora destes servizos é "totalmente compatible" coa alta velocidade.

Nas súas intervencións, o deputado do BNG, que recordou que hai só unha semana que os grupos que apoian ao Goberno votaron en contra dunha emenda da súa formación neste sentido, apuntou que en 20 días entra en funcionamento a Ave, que "chega con case 30 anos de atraso" aínda que "está ben", pero que non resolve a preocupación dos galegos nesta materia, que "non é chegar unha hora antes a Madrid" senón poder moverse nos seus traslados habituais en transporte público.

Rego opinou que o Goberno esqueceu impulsar a modernización da rede ferroviaria interna e dotar a Galicia de servizos adecuados e recalcou que "non existen as Cercaníasde Renfe" na comunidade "e ninguén nos explicou por que". Ao seu xuízo, "non é un problema de poboación", porque existen núcleos de proximidade en cidades de 270.000 habitantes e zonas urbanas de 400.000, cando Vigo ten 300.000 habitantes, a rexión urbana de Pontevedra-Vigo 700.000 e a da Coruña-Ferrol 650.000.

Ademais, defendeu que non se pode falar en serio de transición enerxética sen unha aposta clara polo ferrocarril". 

Comentarios