sábado. 17.04.2021 |
El tiempo
sábado. 17.04.2021
El tiempo

Jácome nega ter relación coa chamada sobre o posto na Deputación e rexeita dimitir

Jácome.EFE
Jácome.EFE
PSOE e BNG censuran a actitude do rexedor e os "indignos ataques" contra varios medios durante a súa rolda de prensa

O rexedor de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, negou ter relación coa polémica chamada dun asesor da alcaldía, Félix Álvarez, na que ofrece un posto na Deputación provincial a unha das edís críticas, María Dibuja, a cambio da súa acta no Concello.

Nesta conversación, publicada polo diario A Rexión, o asesor e curmán do propio alcalde asegura que o fai 'obrigado' polo rexedor, que pola súa banda rexeita calquera responsabilidade e négase a dimitir. "Son conversacións de terceiros, non hai evidencias miñas, falen con terceiros", sentenciou este martes en rolda de prensa.

"Parece isto a película de Casabranca. O domingo saía María Dibuja dicindo na Cadea SER a ver que ten Jácome que dicir mañá sobre isto –a chamada telefónica–. "Como que sobre isto?, a rolda de prensa xa estaba convocada, a ver se se cre que marca ela a axenda política. é como Casabranca cando lle din a Rick Desprézasme, verdade? e responde 'se pensase en ti talvez'".

Así comezou Gonzalo Pérez Jácome a rolda de prensa deste martes, na que insistiu aos medios presentes en que se tratarían asuntos municipais", como as distintas festas que non se celebrarán este ano e incluso dos postos de rosquillas. Dez minutos despois retomaríase a polémica sobre a chamada. 

O PSOE pediu a súa dimisión despois de que o xornal A Rexión anunciase o luns que levaría o audio da chamada ante a Fiscalía por se supuña algún tipo de delito. Esta mesma semana pasou tamén por Fiscalía unha denuncia anónima sobre o tráfico na zona vella da cidade e pola baixada dos bolardos que o regulaban.

"No momento en que alguén vai a Fiscalía, xa se considera culpable. Vai un mindundi calquera a denunciar e teño que dimitir? é coma se eu denuncio a Feijóo en Fiscalía ou a Caballero, tanto dá o tío como o sobriño, terían que dimitir por esa regra de tres. Non ten sentido", ironizou 

"O mesmo pasa con esa conversación", considerou Jácome, para tachar de "surrealista" que alguén pida a súa dimisión por unhas gravacións nas que non sae nin "teñen nada onde apareza". 
"E aínda que así fose non sería nada ilegal", engadiu, posto que non sería "chantaxe nin mercadeo de postos", senón "negociación política" que o fan todos".

El regidor de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, ha negado tener relación con la polémica llamada de un asesor de la alcaldía, Félix Álvarez, en la que ofrece un puesto en la Diputación provincial a una de las ediles críticas, María Dibuja, a cambio de su acta en el Ayuntamiento.

En esta conversación, publicada por el diario La Región, el asesor y primo del propio alcalde asegura que lo hace 'obligado' por el regidor, que por su parte rechaza cualquier responsabilidad y se niega a dimitir. "Son conversaciones de terceros, no hay evidencias mías, hablen con terceros", ha sentenciado este martes en rueda de prensa.

"Parece esto la película de Casablanca. El domingo salía María Dibuja diciendo en la Cadena SER a ver que tiene Jácome que decir mañana sobre esto –la llamada telefónica–. "Cómo que sobre esto?, la rueda de prensa ya estaba convocada, a ver si se cree que marca ella la agenda política. Es como Casablanca cuando le dicen a Rick Me desprecias, verdad? y responde 'si pensase en ti tal vez'".

Así comenzó Gonzalo Pérez Jácome la rueda de prensa de este martes, en la que ha insistido a los medios presentes en que se "tratarían asuntos municipales", como las distintas fiestas que no se celebrarán este año e incluso de los puestos de rosquillas. Diez minutos después se retomaría la polémica sobre la llamada. 

El PSOE pidió su dimisión después de que el periódico La Región anunciase el lunes que llevaría el audio de la llamada ante la Fiscalía por si suponía algún tipo de delito. Esta misma semana pasó también por Fiscalía una denuncia anónima sobre el tráfico en el casco viejo de la ciudad y por la bajada de los bolardos que lo regulaban.

"En el momento en que alguien va a Fiscalía, ya se considera culpable. Va un mindundi cualquiera a denunciar y tengo que dimitir? Es como si yo denuncio a Feijóo en Fiscalía o a Caballero, tanto da el tío como el sobrino, tendrían que dimitir por esa regla de tres. No tiene sentido", ironizó 

"Lo mismo pasa con esa conversación", ha considerado Jácome, para tachar de "surrealista" que alguien pida su dimisión por unas grabaciones en las que no sale ni "tienen nada donde aparezca". 
"Y aunque así fuese no sería nada ilegal", ha añadido, puesto que no sería "chantaje ni mercadeo de puestos", sino "negociación política" que "lo hacen todos".

"QUIERE QUE METAMOS A SU HIJO"

A pesar de que en la conversación telefónica no se menciona que persona ocuparía el puesto, Gonzalo Pérez Jácome ha señalado a Dibuja, y mencionó una reunión "con Ojea" –teniente alcalde– en la que ella solicitó "que se pusiese a su hijo en el puesto".

"Ella nos llamó solicitando que metiésemos a su hijo como eventual en la Diputación. Es tránsfuga y quiere que metamos a su hijo en un puesto de trabajo con lo que hemos criticado nosotros eso". 
El regidor ha negado así cualquier tipo de relación con la conversación insistiendo en que "lo que pasa entre terceros se le pregunta a ellos".

"Nos dan una foto de un DNI y es el nombre del hijo, hay que tener desfachatez. Creo que tiene 29 años y acabó la carrera de derecho el año pasado. Sin ninguna experiencia laboral y quieres situarlo en un puesto de trabajo de 3.000 euros brutos, 2.200 al mes. Menudo lujo", ha añadido.

Con esto ha pasado a cuestionar la realidad de la llamada asegurando que puede ser "propiamente montada por ella o incluso totalmente simulada", aunque mostró sus dudas de que su asesor participase en el supuesto montaje.

"Es una persona de confianza y eso sí sería muy grave. Puede haber pasado dos cosas que se hayan conchabado o que lo hiciese como el nazi Rudolf Hess y en tal caso no sería chantaje, sería negociación política".

BRONCA AL FINAL DEL ACTO

En el mismo acto se vivieron momentos de tensión, debido al rechazo del regidor de responder a algunas preguntas de los medios.

Cuestionado sobre si esta situación le supone alguna presión por la que se plantea llegar a retirarse, Jácome se ha jactado de que la ciudad de Ourense se gobierna "perfectamente" con "tres personas solas" "Hay dos años y 3 meses por delante y todo indica que seguiremos nosotros". 

Niega entonces haber solicitado a su asesor que realizase esa llamada?, consultó otro medio, a lo que el regidor señaló: "Tú entiendes el español? Esa pregunta ya está respondida". 

Tras concluir la rueda de prensa, negándose a responder a Telemiño, el alcalde añadió: "Si me pagáis os respondo, a La Región y a Telemiño. Venga, hacedme una oferta, a ver si creeis que trabajo para vosotros?", ha dicho, abandonando el salón de plenos.

REPROCHES DE LA OPOSICIÓN 

Ante estos hechos, el PSOE y el BNG han censurado los comentarios del alcalde y han solicitado una respuesta del Partido Popular para "poner fin a la situación".

Los socialistas han criticado los "indignos ataques" contra varios periodistas y manifestaron su apoyo a los medios. "Esta situación insólita causada por manifestaciones impropias de un alcalde y de cualquiera con sentido de la educación, deben recibir un rechazo contundente de cualquier demócrata".

Así pues, han solicitado que el PP municipal "deje de sustentar y amparar, inmediatamente a un alcalde que acosa a los medios" y han sostenido que "está en su mano parar este destrozo" 
En esta línea, el BNG ha lamentado el "cúmulo de despropósitos y surrealismo" de Jácome que, en vez de aclarar los hechos, "se dedicó, como es costumbre, a difamar, insultar y desviar la atención con argumentos peregrinos y como si hubiese una conspiración". 

Al igual que el PSOE han lamentado que los medios de comunicación "tengan que soportar los continuos ataques y faltas de respeto", condenando esa actitud y han instado al PP municipal a "que aclare" si "las explicaciones" son de su "entera satisfacción" y siguen manteniendo el apoyo al regidor o "ponen fin a este esperpento permitiendo un gobierno alternativo de una vez por todas".

A pesar de que na conversación telefónica non se menciona que persoa ocuparía o posto, Gonzalo Pérez Jácome sinalou a Dibuja, e mencionou unha reunión "con Ojea" –tenente alcalde– na que ela solicitou "que se puxese ao seu fillo no posto".

"ela chamounos solicitando que metésemos ao seu fillo como eventual na Deputación. é tránsfuga e quere que metamos ao seu fillo nun posto de traballo co que criticamos nós iso". 
O rexedor negou así calquera tipo de relación coa conversación insistindo en que "o que pasa entre terceiros pregúntaselle a eles".

"Dannos unha foto dun DNI e é o nome do fillo, hai que ter desfachatez. Creo que ten 29 anos e acabou a carreira de dereito o ano pasado. Sen ningunha experiencia laboral e queres situalo nun posto de traballo de 3.000 euros brutos, 2.200 ao mes. Miúdo luxo", engadiu.

Con isto pasou a cuestionar a realidade da chamada asegurando que pode ser "propiamente montada por ela ou incluso totalmente simulada", aínda que mostrou as súas dúbidas de que o seu asesor participase na suposta montaxe.

"É unha persoa de confianza e iso si sería moi grave. Pode pasar dúas cousas que se haxan conchabado ou que o fixese como o nazi Rudolf Hess e en tal caso non sería chantaxe, sería negociación política".

RIFA AO FINAL DO ACTO

No mesmo acto vivíronse momentos de tensión, debido ao rexeitamento do rexedor de responder a algunhas preguntas dos medios.

Cuestionado sobre se esta situación suponlle algunha presión pola que se expón chegar a retirarse, Jácome hase jactado de que a cidade de Ourense gobérnase "perfectamente" con tres "persoas soas" "Hai dous anos e 3 meses por diante e todo indica que seguiremos nós". 

Nega entón solicitar ao seu asesor que realizase esa chamada?, consultou outro medio, ao que o rexedor sinalou: "Ti entendes o español? Esa pregunta xa está respondida". 

Tras concluír a rolda de prensa, negándose a responder a strong <>Telemiño, o alcalde engadiu: "Se me pagades respóndovos, á Rexión e a strong <>Telemiño. Veña, facédeme unha oferta, a ver se creeis que traballo para vós?", dixo, abandonando o salón de plenos.

REPROCHES DA OPOSICIÓN 

Ante estes feitos, o PSOE e o BNG censuraron os comentarios do alcalde e solicitaron unha resposta do Partido Popular para "pór fin á situación".

Os socialistas criticaron os "indignos ataques" contra varios xornalistas e manifestaron o seu apoio aos medios. "Esta situación insólita causada por manifestacións impropias dun alcalde e de calquera con sentido da educación, deben recibir un rexeitamento contundente de calquera demócrata".

Así pois, solicitaron que o PP municipal "deixe de sustentar e amparar, inmediatamente a un alcalde que acosa aos medios" e sostiveron que "está na súa man parar esta desfeita" 
Nesta liña, o BNG lamentou o "cúmulo de despropósitos e surrealismo" de Jácome que, no canto de aclarar os feitos, "dedicouse, como é costume, a difamar, insultar e desviar a atención con argumentos peregrinos e coma se houbese unha conspiración". 

Do mesmo xeito que o PSOE lamentaron que os medios de comunicación "teñan que soportar os continuos ataques e faltas de respecto", condenando esa actitude e instaron ao PP municipal a que "aclare" se "as explicacións" son da "súa enteira satisfacción" e seguen mantendo o apoio ao rexedor ou "pon fin a este esperpento permitindo un goberno alternativo dunha vez por todas".

Jácome nega ter relación coa chamada sobre o posto na Deputación e...
comentarios