Insultos ou interrupcións en clase, principais condutas negativas nos centros galegos

A nova enquisa de convivencia indica que os problemas se producen, sobre todo, durante os recreos e as entradas e saídas do centro
Aula de informática de un instituto de Lugo. EP
photo_camera Aula de informática dun instituto de Lugo. EP

Os centros galegos destacan polo bo clima que se rexistra en clase, en comparación con outros territorios do Estado. No entanto, aínda persisten condutas negativas entre alumnos e faltas de respecto cara aos profesores que se materializan a través de insultos, interrupcións ou desautorizaciones aos docentes. 

Todo iso despréndese da II enquisa sobre convivencia escolar realizada pola Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional, cuxos primeiros resultados se presentaron este venres no Consello Galego da Convivencia. A foto xeral do sistema educativo, segundo destacou a responsable do ramo, Carmen Pomar, é de satisfacción xeral

Galicia conta cun bo clima de convivencia e o 60 por cento dos enquisados considera que mellorou nos últimos anos, mentres que o índice de satisfacción xeral das familias sobre os centros ascende ao 84,2 por certo, tres puntos por encima do estudo do curso 2015-2016. 

Máis do 85 por cento das familias, profesorado e do persoal cre que non existen conflitos de convivencia nos seus centros e o 72 por cento do alumnado declarou non padecer nunca algunha conduta problemática ao longo da súa etapa de escolarización.

 "é importante que desde o inicio, estas condutas póñanse en coñecemento da comunidade educativa"

No entanto, estas situacións violencias e problemáticas aínda non desapareceron das instalacións educativas e a maioría prodúcense durante os recreos, os corredores e nas entradas e saídas dos centros, ademais de en a aula. 

Estas condutas refírense, sobre todo, a insultos ou alcumes peyorativos (7,6%) ou con interrupcións e molestias durante as clases (7,1%), no caso do ensino obrigatorio. 

Pomar matizou que estas situacións non implican sempre casos de acoso, posto que abarcan "moitas casuísticas", e a maioría non se refiren a condutas "graves", ademais de destacar que sete de cada dez alumnos é proactivo e manifesta "tolerancia cero" ante situacións de violencia. 

"É importante que desde o inicio, estas condutas póñanse en coñecemento da comunidade educativa e tómense cartas no asunto. O feito de ser espectador pasivo é ao final o que reforza e mantén esa conduta no tempo".

Os resultados deste estudo serán unha base importante para esta iniciativa

PLAN DE CHOQUE. A conselleira apelou, así, a traballar para detectar "a tempo" este tipo de casos e evitar "que acaben sendo algo máis", e así acabar coa "intolerancia entre grupos". 

Para iso, apelou á implicación das familias como "un dos puntos crave" na resolución de conflitos e destas condutas, e que será un dos aspectos centrais do futuro Plan de Choque contra o Acoso Escolar no que traballa a Consellería de Educación. 

Os resultados deste estudo serán unha base importante para esta iniciativa e, unha vez detectada "a parte negativa desa fotografía" sobre o clima na aula, a Xunta traballará "desde aí" na definición de estratexias específicas. 

Neste sentido, incidiu na "representatividade e fiabilidade" da enquisa, con preto de 170.000 respostas de alumnos, profesores, traballadores dos centros e familiares. 

Comentarios