A hostalería e a súa cadea de valor piden "axudas directas" para salvar ao sector galego

 "Un terzo total de bares e restaurantes vaise a ir polo desaugadoiro nesta crise do coronavirus"
Las restricciones han obligado a la hostelería a cerrar numerosos locales. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera As restricións obrigaron á hostalería a pechar numerosos locais. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

A hostalería e a cadea de valor do sector volveron a esixir ao Goberno e ás administracións rexionais "axudas directas" para evitar que se destrúa o tecido empresarial de bares e restaurantes, un dos sectores máis afectados pola crise do coronavirus. 

"Un terzo total de bares e restaurantes vaise a ir polo desaugadoiro nesta crise do coronavirus. Estamos nun momento gravísimo, de aí a nosa insistencia en esixir axudas directas para que as empresas poidan aguantar", sinalou o secretario xeral de Hostalería de España, Emilio Galego, durante o foro dixital Conversacións FuerzaBar. 

Galego advertiu de que a seguinte fase desta crise será a recuperación da demanda e do consumo. "Chegará un momento no que as axudas terán que ir destinadas á reactivación da demanda e será necesario dar bonos e cheques para as familias españolas", alertou. 

"Este sector nunca pediu nada, sempre foi autónomo e deuno todo para o crecemento da economía española, necesitamos axuda e que non se deixe caer este tecido industrial. Estamos nun momento crítico no que ten que ser axudada para que pase este terrible pesadelo", subliñou Galego. 

Na mesma liña, mostrouse o director de vendas e distribución de Heineken en España, Manuel Román, que aposta por que a cervexa siga "sendo unha voz cantante e relevante" no panorama nacional, polo que reclama as "axudas directas" que agora son "fundamentais" para salvar ao sector. "Cremos que é o máis xusto, vendo o panorama europeo. Ademais, confiamos en capitalizar as axudas europeas para que vaian destinadas gran parte á canle de hostalería e á cadea de valor asociada", reclamou. 

Román recordou a iniciativa de Heineken para apoiar durante esta crise sanitaria ao sector hostaleiro de FuerzaBar, na que investiu máis de 150 millóns de euros en axudas directas, formación, préstamos a clientes e outros programas de apoio a bares e restaurantes, e que seguirá axudando ao longo deste ano. 

"A liña das axudas irán conformes ás do ano pasado. Hai que seguir axudando ao sector e concienciando a toda a sociedade de que é un sector importante. Temos un firme compromiso cos nosos clientes e distribuidores", recalcou. 

Pola súa banda, o director de Horeca de Augas Danone, Xavier Cornejo, recoñeceu que a hostalería é para a súa división un "sector crave" para a multinacional. "A hostalería está a demostrarnos esas ganas de loitar e de adaptarse. Teremos que analizar o que demanda o consumidor para asegurar que saímos reforzados ou estar igual de fortes que antes do inicio da crise", subliñou. "A situación é moi complexa e non podemos deixar a ninguén atrás. Un factor importante será o manter a capilaridade da hostalería, cantos máis bares podamos manter abertos, máis rápida será a recuperación para todos", sinalou.

HOSTALERÍA SEGURA E DE PROXIMIDADE. Pola súa banda, a cofundadora do Grupo Paraugas, dona de restaurantes como Ten con Ten, Amazónico ou Aarde, subliñou que está demostrado que a hostalería é segura e que non é o punto principal dos contaxios de coronavirus. "En Madrid estamos moi protexidos e déusenos a posibilidade de seguir abertos con medidas que nos permiten seguir vivindo, pero controlando. Está máis que demostrado que o peche da hostalería non solucionou o tema do Covid e sorpréndeme que países como Reino Unido, Francia ou Alemaña non o viron aínda", indicou Seco, que na actualidade ten pechado o seu local en Londres, pero mantén abertos os de Madrid e os de Emiratos Árabes. 

Pola súa banda, o conselleiro delegado de FoodBox (Taberna do Volapié e Santa Gloria), Augusto Méndez de Lugo, recoñeceu que o sector está a vivir "momentos moi delicados" e que o seu grupo apostou por "tratar de protexer" a empregados e franquiciados. Méndez de Lugo subliñou que os consumidores están a valorar moito a cercanía e a proximidade. "A clave non é reinventarse, senón prepararse para cando todo isto termine e acelerar o crecemento", indicou, destacando a importancia do modelo de franquía nestes momentos. 

Pola súa banda, o chef valenciano Ricard Camarena, que conta con dúas estrelas Michelin, comparte a opinión do directivo de FoodBox á hora de destacar a aposta polo local, tras a restrición de mobilidade. Na súa opinión, no canto de reinventar os negocios hai traballar para "evolucionalos" ante as novas tendencias e necesidades dos clientes. 

Comentarios