O tramo Foz-Burela da A-74 licitarase este ano e o Palas-Melide da A-54 abrirase en 2023

O Goberno sitúa no verán a previsión de que cheguen os trens Avril a Galicia e Feijóo pídelle que Lugo "non quede descolgada" da alta velocidade
Feijóo y la ministra Raquel Sánchez. ÁLVARO BALLESTEROS
photo_camera Feijóo y la ministra Raquel Sánchez. ÁLVARO BALLESTEROS

O Goberno someterá a información pública este mes o tramo Foz-Burela da A-74 e porá en servizo o tramo Palas de Rei-Melide da A-54 en 2023. Estes son os dous principais compromisos relacionados coa provincia de Lugo que trasladou a ministra de Transportes, Raquel Sánchez, ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, na reunión que mantiveron este venres en Santiago.

A ministra tamén confirmou a previsión de que os trens Avril cheguen no verán a Galicia e a comunidade vexa mellorados os tempos do Ave xa que a conexión de Ourense co resto de urbes reducirase en 20 minutos; aínda que se mostrou cauta e advertiu que, aínda que existe "o compromiso" de Talgo, dependerá das probas de seguridade.

Sánchez, na súa intervención inicial, limitouse a ratificar que as capitais galegas estarían "este ano" 20 minutos máis preto de Ourense grazas á chegada dos trens Avril. Na súa quenda, Feijóo apuntou ao verán e asegurou que a ministra lle trasladou que é o horizonte co que se traballa. Respecto diso, o mandatario autonómico ha defendido que ter estes trens circulando "en xuño" sería o óptimo e subliñou que "non é o mesmo" que cheguen en devandito mes, previo á maior afluencia turística dos meses estivais, que "en setembro".

Pola súa banda, a preguntas dos medios, a ministra confirmou que o verán é "o horizonte desexable" para que poidan circular por Galicia os trens Avril e que, dado que existe o "compromiso" de Talgo, están a realizarse "todos os esforzos" para que se materialice. Aínda así, advertiu que as probas de homologación e seguridade "requiren os seus tempos".

Neste sentido, Feijóo trasladoulle tamén a importancia de que Lugo non quede "descolgada da alta velocidade". E sinalou que as actuacións na conexión Ourense-Monforte deberían ir "un pouco máis rápido"

Durante a reunión, a ministra anunciou que o mes que vén licitarase a conexión ferroviaria de Punta Langosteira, na Coruña. E, no ámbito viario. Sánchez tamén informou de que este mes prevé someter a información pública o tramo Foz-Burela da autovía A-74 e adxudicar a obra da variante de Ourense, para o ano próximo pór en servizo o tramo Melide-Palas de Rei da autovía A-54.

ANCHO IBÉRICO. Sobre as posibilidades de incorporar o actual ancho ibérico das vías ao ancho internacional no trazado entre Ourense e Santiago de Compostela, unha das reivindicacións da Xunta, hai un acordo de establecer un equipo técnico nas próximas semanas para estudar diferentes alternativas.

Entre ditas alternativas figuran a de pór un intercambiador antes do bypass na bifurcación cara a Pontevedra-Vigo ou mantelo en Ourense. Para o Ministerio a "mellor opción e alternativa técnica" é que este intercambiador estea á saída de Ourense, apuntou a ministra.

Sánchez confirmou que estuda construír unha variante do trazado de alta velocidade entre Ourense e Vigo a través de Cerdedo, algo que non se cuestionou en ningún momento".

Núñez Feijóo engadiu que tamén acordaron examinar o proxecto de conexión do sur de Vigo para un futuro trazado cara á fronteira con Portugal, unha "prioridade" e un proxecto "estratéxico" para Galicia, e a Xunta aspira a integrar o comité técnico que estude ese trazado.

AUTOVÍAS. Por outra banda, o presidente galego ha destacado o "ritmo inasumible" das obras das autovías galegas, polo que pediu priorizalas, sobre todo en Lugo e Ourense, así como a de Lugo-Santiago de Compostela, cuxo tramo entre Melide e Palas estará en 2023 e queda aínda outro tramo pendente para completar esa autovía.

Ademais, o presidente galego ha informado de que "por suposto" pediu á ministra a transferencia á Xunta das competencias sobre a autoestrada AP-9, unha cuestión que tramita o Congreso dos Deputados, e expresou as "dúbidas fundadas" da Xunta sobre o texto actual da lexislación sobre vivenda.

Respecto da AP-9, Sánchez destacou que os usuarios desa autovía aforraron 18 millóns de euros, entre o 29 xullo e o 31 de decembro do ano pasado, polas bonificacións aprobadas polo Goberno, que está a facer un "esforzo histórico" con estas rebaixas e que supoñen un custo diario de 150.000 euros.

Ao ser preguntada sobre a posibilidade de aplicar tales bonificacións á AG-53, a autoestrada Dozón-Ourense, deu a entender que non está previsto xa que por agora o Executivo "está a centrar os recursos" na AP-9.

Comentarios