A Generalitat non abona a bolsa dun neno autista que si percibía en Galicia

Leva sen acudir ás sesións de pedagoxía e logopedia desde xaneiro dado que os seus pais non poden pagalas 
Actividades de un niño en un aula. EUROPA PRESS
photo_camera Actividades dun neno nunha aula. EUROPA PRESS

Un neno de 9 anos con Trastorno xeneralizado do Espectro Autista (TEA) espera desde setembro que a Generalitat lle conceda e abone a bolsa de Necesidades Educativas Especiais (NEE) para seguir a terapia que precisa e que en Galicia percibiu durante os 4 cursos nos que viviu nesa comunidade. A nai do pequeno, Mónica Casar, explicou a Efe que diagnosticaron TEA ao seu fillo aos 3 anos en Galicia, onde residía a familia, e que desde entón empezou a percibir o importe para a bolsa de NEE concedida polo Ministerio de Educación que se abonou cada curso sen problemas".

Por asuntos laborais, a familia hai dous anos mudouse a Blanes (Xirona), e en Cataluña é a Consellería de Educación a que xestiona as bolsas de NEE, "e aquí empezou a odisea", lamentou Mónica Casar, para quen "comparadas con Galicia, en Cataluña as bolsas non teñen unha adaptación inclusiva e de equidade reais". Mentres en Galicia percibía a bolsa cada curso en decembro tras un sinxelo trámite, en Cataluña é preciso renovala cada ano "nun complicado proceso administrativo".

A nai afirmou que o pasado 29 de setembro tramitou a petición de bolsa de NEE á Generalitat que aínda non a concedeu nin abonou", polo que o seu fillo "leva sen asistir ás terapias de pedagoxía e logopedia que precisa desde o pasado xaneiro". "Temos dous fillos, estamos sen traballo e percibindo unha axuda familiar" e a pesar diso abonaron a terapia entre setembro e xaneiro, pero xa non poden seguir pagando pola súa situación económica e "non hai outra alternativa xa que non existen recursos públicos para os nenos autistas", lamentou Mónica Casar.

Segundo os informes médicos achegados pola nai, o neno "ten unha discapacidade do 33 % e independencia do 58 % de grao 1 con atraso da linguaxe, estereotipias, menor intercomunicación e contacto social, menor intereses e inquietude motora e alteración da motricidade". O informe médico estendido por un pediatra e neurocirujano galego especifica que o menor "precisa apoio escolar e sesións continuadas de logopedia".

Ante a desesperación, a nai explicou que puxo en marcha a principios deste mes de marzo unha iniciativa na plataforma change.org na que pide que a Generalitat abone o importe da bolsa e que conseguiu o apoio de máis de 10.700 persoas. "¿De que serve que o Ministerio conceda a bolsa se non nos deron aínda o diñeiro que necesito para poder cubrir estes tratamentos privados?", pregúntase Casar.

"Canto máis tarden en darnos o diñeiro para as terapias -engade-, menos podemos usalo, xa que só nos permiten empregalo de setembro a xuño porque comprende un período escolar". Cando chegue xuño, no caso de que a bolsa se abonase, o diñeiro que non se empregou "volve á Generalitat", afirma a proxenitora.

"Están xogando coa vida de nenos e nenas", deplora a nai, que afirma que, como outras familias con fillos con necesidades educativas especiais, viven unha situación "moi frustrante" xa que pasan "por bastantes barreiras como para ter que sumarlles as da administración". De momento, Casar recibiu o pasado 1 de marzo, "como toda resposta da Consellería de Educación", unha comunicación para enviarlle un localizador e "a proposta de bolsa, que non a súa aprobación, chegou días despois".

En outubro de 2019, o centro especializado de Monforte de Lemos (Lugo) ao que asistira o neno elaborou un informe logopédico recomendando "seguir traballando nas sesións de logopedia para continuar traballando a autonomía comunicativa, xa que lle custa moito organizar o que quere expresar". Fontes da Consellería non puideron precisar a Efe os motivos polos que se atrasou a concesión desta bolsa nin o proceso de trámite en que se atopa.

Comentarios