Galicia rexeita "romper" os grupos de alumnos e pide recursos para reducir cocientes

A conselleira súmase ao acordo para o arranque da actividade lectiva pero rexeita a "fragmentación" dos grupos
Carmen Pomar. J.VÁZQUEZ
photo_camera Carmen Pomar. J.VÁZQUEZ

A redución de alumnos por aula para o próximo curso parece descartada no caso da comunidade galega, ou polo menos nos termos recomendados polo Ministerio de Educación. 

A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, sumouse este xoves ao acordo proposto polo Ministerio do ramo para o arranque da actividade lectiva, aínda que rexeitou a "fragmentación" dos grupos actuais de escolares que expuña o departamento de Isabel Celaá na súa proposta de recomendacións sanitarias. 

O documento, que finalmente quedou definido como "un borrador" aberto a achegas e alegacións, incluía suxestións para a adaptación da organización do curso nos centros educativos, entre elas a disposición de clases de 15 escolares por aula, ata un máximo de 20. 

Pomar, do mesmo xeito que outros mandatarios autonómicos, pediu expresamente este xoves na Conferencia Sectorial de Educación que este documento se desvinculase do acordo para o inicio do curso e que se tomase como marco de referencia o Real Decreto-lei 21/2020 (en concreto do seu artigo 9), publicado no BOE esta semana. 

A norma establece que serán as administracións educativas as que aseguren o cumprimento, por parte dos centros públicos ou privados, das normas de desinfección, prevención e acondicionamento dos centros "que aquelas establezan". 

"Deberá asegurarse a adopción das medidas organizativas que resulten necesarias para evitar aglomeracións e garantir que se manteña unha distancia de seguridade de, polo menos, 1,5 metros. Cando non sexa posible manter devandita distancia de seguridade, observaranse as medidas de hixiene adecuadas para previr os riscos de contaxio", engade o artigo. 

Con este acordo as comunidades autónomas asumen a elaboración de protocolos de actuación para garantir a hixiene, limpeza e o control sanitario nos centros, un traballo que realizarán xunto aos servizos de prevención de riscos laborais, e que incluirá medidas específicas para a atención das persoas incluídas no grupo de risco.

"NON FALA DE COCIENTES". No entanto, este criterio implica á súa vez que outras medidas expostas non serán obrigatorias e dependerán das comunidades, como é o caso da redución de cocientes a 15 ou 20 alumnos ou que os máis pequenos queden exentos de manter a distancia ou de usar máscaras en clase. 

A conselleira Pomar asegurou que o texto final, duns 14 puntos, "non fala nin sequera de cocientes" e que desde a Consellería defenden que é "máis importante non fragmentar" nin "romper os grupos de referencia establecidos na aula". 

O Goberno galego argumenta que mantelos achegaría maior seguridade socioemocional aos mozos para afrontar o novo curso tras varios meses separados dos seus compañeiros. 

Doutra banda, Pomar advertiu de que unha "redución excesiva" de alumnado por aula "necesitaría de recursos" que "neste momento non están contemplados" nos fondos anunciados por parte do Ministerio, pois o gasto "superaría esa previsión" de 120 millóns de euros. 

"Non se trata só de ampliar profesorado, senón de espazos educativos", explicou a Consellería de Educación, posto que a realización de actividades ao aire libre, entre outras alternativas, "non sempre é viable".

ACORDO NECESARIO. Aínda que asegurou descoñecer "ao detalle" a proposta do ministerio sobre a volta ás aulas, o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, asegurou que o feito de que o Ministerio de Educación sente coas comunidades autónomas para falar "en serio" da reactivación do curso en setembro é "unha boa, necesaria e imprescindible noticia". 

"Creo que o deberiamos de facer xa hai tempo", sostivo Feijóo, que mostrou o seu desexo de que no mes de xuño póidase "pechar un protocolo único" para que "non haxa 17 voltas ao cole" en setembro, senón que "haxa unha volta ao cole con parámetros e protocolos iguais" en todos os sistemas educativos. 

Neste sentido, insistiu en que a cuestión dos protocolos para o reinicio da actividade escolar era unha cuestión na que, na súa opinión, xa se debería de traballar "desde hai tempo". 

"Temos protocolo para todo, temos protocolo para entrar nun bar pero non para saber como se inicia o curso escolar. Comprendo que é un pouco máis complexo iniciar o curso escolar que tomarse unha caña nun bar, o que non significa que non debamos coñecer como imos ordenar as aulas, establecer os recreos e como imos a interactuar educativamente cos alumnos do noso país", manifestou.

Comentarios