O exsubsecretario de Fomento nega inxerencias na investigación sobre Angrois

Preguntado sobre se consideraba que debido ao seu cargo por aquel entón debía pedir perdón ás vítimas, asegurou que non

Operarios trabajando en la curva de A Grandeira, en Angrois. AEP
photo_camera Operarios traballando na curva da Grandeira, en Angrois. AEP

Mario Garcés, que foi subsecretario de Fomento cando se produciu o accidente do tren Alvia rexistrado en Angrois en xullo de 2013, asegurou este luns que a Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (Ciaf) non sufriu inxerencias na súa investigación e destaca que se na mesma había persoal de Renfe e Adif era porque o regulamento que regulaba entón esa comisión así o dispuña.

Durante a súa intervención na comisión que investiga o accidente que lle custou a vida a 80 persoas, Garcés destacou a "absoluta independencia" coa que actuou a Ciaf e recordou que, no entanto, el elevou á Avogacía do Estado se procedía abrir a investigación do órgano tras coñecer o informe que redactou a Axencia Europea Ferroviaria (Era). Tras a consulta, a Avogacía negoulle esa posibilidade e sinaláronlle que "debía ser a propia Ciaf quen debía iniciar de motu propio".

Preguntado sobre se consideraba que debido ao seu cargo por aquel entón debía pedir perdón ás vítimas polos traballos que se realizaron para esclarecer o accidente, destacou que dado que a súa función era administrativa, e posto que fixo o posible dentro das súas responsabilidades, non pode pedir perdón. "Solidarízome con todas as vítimas, pero non podo pedir perdón porque non teño responsabilidade neste tema", explicou.

No entanto, recoñeceu que para "dotar de maior independencia á Ciaf" decidiron que o mandato fora de seis anos e cambiaron o regulamento para que os operadores non formasen parte da comisión, por Renfe e Adif. Isto realizouse tras un procedemento aberto desde a Unión Europea para que España adaptase a súa norma á normativa europea correspondente.

"O obxectivo da comisión é facer un diagnóstico do ocorrido, analizar as causas que provocaron os accidentes e derivar recomendacións, pero non corresponde á comisión asumir responsabilidade política nin técnica", apostilou. A isto engadiu que desde a propia Esa destacaron a profesionalidade e rigorosidade do informe da Ciaf.

Comentarios