Unha experta en ERTMS que traballou na liña de Angrois nega presións para acelerar o seu traballo

Asegura que se realizaron todas as probas pertinentes "conforme á normativa"

Operarios trabajando en la curva de A Grandeira, en Angrois. AEP
photo_camera Operarios traballando na curva da Grandeira, en Angrois. AEP

A técnica de apoio do Sistema Europeo de Xestión do Tráfico Ferroviario (ERTMS, polas súas siglas en inglés) Alejandra Pérez Jiménez negou que recibise presións para acelerar o seu traballo e asegurou que se realizaron todas as probas pertinentes, "conforme á normativa", para a instalación deste sistema de seguridade na liña do accidente ferroviario ocorrido no barrio compostelán de Angrois en 2013. 

Unha semana despois de que o extécnico de Renfe José Enrique Villarino afirmase na Comisión de Investigación do Congreso sobre o accidente que, na súa opinión, a liña Ourense-Santiago se inaugurou antes de tempo por intereses "políticos" para que se fixese antes do cambio de goberno en 2011, Pérez Jiménez aseverou que estas non se deron, polo menos no que ao seu traballo respecta. "O que lle podo dicir é que eses días foron intensos, pero ninguén me dixo que tiña que acabar tal día ou que tiña que reducir o número de probas", contestou a experta en ERTMS ao deputado de ERC Gabriel Rufián, durante a súa comparecencia nesta comisión. 

Tanto Rufián como o deputado de Ciudadanos (Cs) Miguel Ángel Garaulet preguntáronlle ao tamén comparecente, o físico Juan Olmedilla, que traballou na UTE Ourense-Santiago para a coordinación de seguridade na vía, se recibiu indicacións "a nivel comercial ou político". "Eu persoalmente non", contestou, e cuestionado concretamente sobre se existiron presións para pór en marcha os trens S-730, serie do tren accidentado, sentenciou: "En absoluto, eu non". 

A técnica Pérez Jiménez reiterou, como xa fixo a experta en ERTMS Beatriz Sierra, que o sistema non foi instalado na curva da Grandeira. Isto debeuse a un cambio no proxecto orixinal que se lle comunicou á comparecente deste mércores en xullo de 2010, pero sen especificárselle o motivo, segundo detallou. 

Pérez Jiménez garantiu que no subsistema da vía —o ERTMS instálase tanto na vía como a bordo dos trens—, do que se encargou ela, "realizáronse todas as probas e non saíu ningún impedimento" para a súa posta en servizo. Ademais, secundou a Sierra ao afirmar que se acometeron incluso "probas adicionais" ás previstas na normativa europea.

Iso si, admitiu que o seu traballo só incluíu probas con trens da serie S-121 e que concluíu en novembro de 2011, antes da inauguración da liña e da introdución dos vehículos S-730. 

Preguntada pola desactivación en 24 horas do sistema ERTMS a bordo do tren por unha petición de Renfe a Adif, Pérez Jiménez dixo non poder asegurar que isto cambiase o devir do accidente. 

Comentarios