Martes. 11.12.2018 |
El tiempo
Martes. 11.12.2018
El tiempo

Empeza a instalación do ERTMS no eixo atlántico

Un Alvia pasando por la curva de A Grandeira. AGL
Un Alvia pasando por la curva de A Grandeira. AGL
As obras para dotar a liña do sistema de máxima seguridade que faltaba cando se produciu o accidente de Angrois comezan nuns días

O sistema de máxima seguridade que faltaba cando se accidentou o Alvia en xullo de 2013 en Santiago comezará a instalarse nos próximos días no eixo atlántico de alta velocidade, o que inclúe a curva da Grandeira, en Angrois, onde se produciu o descarrilamento que lle custou a vida a 80 persoas e deixou máis de 150 feridos.

A compañía Siemens informou o inicio das obras de instalación do chamado ERTMS nos seus tramos A Coruña-Santiago e Santiago-Vigo, e tamén na contorna da estación da capital galega. Este sistema é o que está instalado na maior parte das vías de alta velocidade europeas, pero non estaba nas proximidades de Compostela cando se produciu o accidente.

Este proxecto foi adxudicado o 31 de xullo do pasado ano –máis de dous anos despois do sinistro ferroviario– polo consello de administración de Adif á unión temporal de empresas formada por Siemens Rail Automation, Alstom e CAF Signalling por 63,2 millóns de euros. Esta Ute, segundo destaca a propia Siemens, está formada por empresas "líderes no sector da sinalización, control e telecomunicacións ferroviarias en España", que contan "cunha grande experiencia na execución de proxectos" tanto para liñas de alta velocidade como para liñas convencionais e de proximidade. 

O ERTMS, explica a multinacional, é un sistema de mando e control de trens adoptado pola Unión Europea para equiparar todas as novas liñas que se constrúan nos países que a compoñen. O obxectivo é que a sinalización e as comunicacións entre vía e os equipos de a bordo do tren sexan compatibles en toda Europa e se posibilite a interoperabilidade das circulacións ferroviarias entre os diversos estados da UE.

DISTRIBUCIÓN DO PROXECTO A distribución tecnolóxica deste proxecto organízase en base á sinalización convencional existente na liña, de forma que cada un dos membros da Ute instalará a súa ERTMS naqueles tramos nos que xa contaba con tecnoloxía de sinalización previamente. Así, Siemens instalará o seu sistema Trainguard Futur 1300 para ERTMS Nivel 1 no tramo Vilagarcía-Santiago-Cerceda e no Cerceda-A Coruña.  Para o control dos sistemas de protección do tren do eixo atlántico, Siemens instalará dous novos postos centrais de ERTMS, tamén de tecnoloxía Trainguard Futur.

Pola súa banda, Alstom instalará a súa solución ERTMS Atlas entre Redondela e Vilagarcía (35 quilómetros de vía dobre). Tamén instalará un posto central. Para rematar, CAF Signalling instalará o seu sistema Auriga de ERTMS Nivel 1 no tramo Vigo-Urzaiz-Redondela.

Empeza a instalación do ERTMS no eixo atlántico
Comentarios