O 77% dos concellos permite iniciar trámites de forma electrónica

O 77,2% dos concellos galegos permite iniciar a tramitación telemática dos procedementos e en preto dun 6% os trámites poden realizarse totalmente de forma electrónica.

O 32,7% dos concellos da comunidade que dispoñen de sitio web conta con sede electrónica, cifra que chega ao 60% para os de máis de 50.000 habitantes.

Estes datos están recollidos no informe sobre a implantación da Administración dixital nos concellos, elaborado polo Observatorio dá Sociedade da Información e a Modernización de Galicia (OSIMGA), adscrito á Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia, informou hoxe a Xunta nun comunicado.

O informe indica que os servizos máis implantados da sede electrónica son o rexistro de documentos (60,7%), o rexistro de queixas e suxestións (64%) e a solicitude de autorizacións, permisos (50,6%).

No último ano, o 7,8% dos concellos suprimiu a obrigación de achegar algúns documentos (DNI, certificacións de obrigacións tributarias: AEAT; Seguridade Social; familia numerosa; discapacidade; inscrición en rexistros, etc).

Así mesmo, o 12,2% dos concellos substituíu por declaracións responsables algúns documentos como a certificación de conta bancaria ou poderes de representación, entre outros.

O 44,4% dos concellos ten procedementos integrados electrónicamente cos sistemas doutras administracións, un valor que chega ao 100% no caso dos concellos de máis de 20.000 habitantes.

No referente ao intercambio de datos con outras administracións públicas, o 46,8% dos concellos recibiu documentos con certificados electrónicos doutras administracións. Ademais, un de cada tres concellos (30,7%) enviou documentos con certificados electrónicos.

Segundo se indica no comunicado, practicamente todos os concellos galegos teñen páxina web, o 95,6% do total, chegando ao 100% no caso de municipios de máis de 5.000 habitantes. Por provincias, todos os concellos da Coruña, Lugo e Pontevedra teñen páxina web e só algúns pequenos concellos da provincia de Ourense non dispoñen dela.

O informe destaca que o 42,9% dos concellos enquisados están presentes nalgunha rede social, case 10 puntos porcentuais máis que hai dous anos. No relativo ás comunicacións da cidadanía cos concellos, os mecanismos que predominan e que teñen case na totalidade dos concellos son o correo electrónico (96,9%) e o fax (93,9%).

Outros servizos como blogues, enquisas de satisfacción, votacións en liña aínda están por debaixo do 15% e só superan esta porcentaxe os concellos de máis de 50.000 habitantes.

O 30,7% dos concellos dispoñen de varios edificios administrativos, e destes só un 30% téñenos conectadas, no caso dos de máis de 50.000 habitantes este valor chega ao 75%. Ademais, por encima do 60% dos municipios dispón de redes sen fíos para uso propio ou dos cidadáns.

O emprego do certificado dixital no desenvolvemento das funcións do persoal da entidade está cada vez máis estendido. No 94,1% dos concellos o alcalde ou responsable máximo da entidade emprega este método, que alcanza o 97,6% no caso de secretario ou interventor.

Comentarios