E para comer... o Camiño Francés

A Ruta Gastronómica do Camiñou Francés pecha a súa primeira edición tras once itinerarios que reivindican produtos locais e aspiran a dinamizar a tempada baixa

2018021516330127008
photo_camera Una imagen del acto.

E para comer, o Camiño. A Ruta Gastronómica do Camiño Francés pechou onte a súa primeira edición reivindicando unha peregrinación con etapas que transcorran do queixo de Cebreiro á empanada de anguías de Portomarín, do viño da Ribeira Sacra aos melindres de Melide. É dicir, un itinerario culinario a través do once concellos galegos que atravesa a rama francesa do Camiño e que, segundo afirmou a directora de Turismo, Nava Castro, fomenta a desestacionalización da chegada de visitantes á comunidade ao ofrecer un poderoso incentivo para os meses de outono e inverno, dentro dun programa que se desenvolverá ata 2020. 

No xantar de clausura en Compostela, Castro afirmou que a gastronomía constitúe "ou segundo" foco de interese turístico da ruta xacobea, o que a converte nun dos alicerces que, ademais de "a dinamización dás economías dúas concellos participantes", propicia "a crecente desestacionalización do Camiño", o cal "está a conseguir medrar de xeito máis intenso durante vos meses que non forman parte dá tradicional tempada alta". A tendencia queda reflectida nos "máis de 2.400 peregrinos" chegados neste inicio de ano, "un 30% máis que en 2017", precisou Castro, acompañada dos delegados territoriais da Xunta en Lugo e A Coruña, José Manuel Balseiro e Ovidio Rodeiro; o presidente da Mancomunidade de Concellos Galegos do Camiño Francés e alcalde de Portomarín, Juan Serrano; o seu homólogo da Asociación de Hostalaría de Lugo, Cheché Real, e numerosos rexedores da mancomunidade. 

A Ruta Gastronómica do Camiño Francés organizou un total de once percorridos culinarios, un por cada municipio —Pedrafita do Cebreiro, Triacastela, Samos, Sarria, Paradela, Portomarín, Monterroso, Palas de Rei, Melide, Arzúa e O Pino—. Segundo describiu Serrano, foron once formas de "poñer nomes e apelidos" a unha serie de produtos e receitas característicos "para que os peregrinos as coñezan" e contribúan a exportar esta "marca" de calidade. 

Pola súa banda, Castro avanzou que este conxunto de "experiencias" servirán como exemplo para "deseñar novas rutas de base gastronómica noutras zonas" da comunidade co fin de "poñer en valor" os produtos locais, de "impulsar a competitividade do sector primario" e de "axudar ao visitante a descubrir ou mellor de Galicia". Estas conclusións recolleranse no Plan Enogastronómico que prepara a Xunta e no que "farase especial énfase" no vínculo do culinario "co resto de elementos diferenciadores" do turismo galego, avanzou a responsable do departamento autonómico.

Comentarios