A DGT pon en servizo un sistema automatizado para axilizar o desvío da A-8 no Alto do Fiouco

Ata agora tardábase unha hora en pechar ao tráfico a autovía desde que se detectaba falta de visibilidade pola néboa

A Dirección General de Tráfico (DGT) puxo en servizo un sistema automatizado para axilizar o desvío e a apertura do tramo lucense do Alto do Fiouco na autovía do Cantábrico, un percorrido afectado frecuentemente por néboas densas e fortes ventos.

Ata agora, desde que se detectaba a presenza de néboa, tardábase unha hora en realizar o desvío do tráfico cara á N-634 a través dos medios materiais e humanos. Pero desde este xoves xa está en servizo o novo sistema automatizado que reducirá ao máximo os tempos de espera e mellorará a seguridade para os condutores.

Trátase de reducir ao máximo o tempo que se tarda en pechar ao tráfico a autovía desde que se detecta falta de visibilidade, momento en que se ordena un desvío, e a anulación inmediata do mesmo cando se revertan as condicións meteorolóxicas.

O proxecto foi presentado no Centro de Xestión de Tráfico (CXT) do Noroeste polo delegado do Goberno, Santiago Villanueva, xunto ao director da CXT do Noroeste, Ramiro Martínez; a coordinadora de Tráfico da DGT, Vitoria Gómez, e a xefa de tráfico de Lugo, Paula Yubero.

FUNCIONAMENTO. A través de paneis de sinalización e balizas, o novo sistema de xestión guiará aos condutores ata o desvío dun xeito automatizado e guiado. Así, nos paneis de mensaxe variable anteriores á zona afectada informarase en ambos os sentidos da situación de desvío e da causa que o xera.

No panel anterior ao desvío guiarase ao condutor cara á saída indicada mediante sinalización e balizamento.. Ademais, este sistema, que se completará a partir do verán cunhas balizas máis intelixentes que detecten o paso dos vehículos, situará un semáforo para sinalizar a prohibición de circular por ese tramo.

En caso de pasar devandita sinalización luminosa, o condutor poderá ser multado no futuro. "Trátase dunha mellora na seguridade", asegurou o delegado, "mentres se avanza na selección dun proxecto que solucione definitivamente os problemas xerados pola meteoroloxía adversa na zona".

O proxecto contou cun investimento próximo aos 3,5 millóns de euros para "sensorizar" a autovía co fin de optimizar a xestión do tráfico no tramo Ribadeo-Vilalba a través da instalación de paneis de mensaxe, cámaras de TV, estacións de toma de datos, estacións meteorolóxicas e 2 radares de tramo, así como balizas de desvío e sinalización dinámica.

Comentarios