A defensa do maquinista expón unha "completa investigación" sobre Angrois

Presenta recurso de reforma e subsidiario de apelación ante o auto que pecha de novo a instrución
Francisco Garzón Amo. ARCHIVO
photo_camera Francisco Garzón Amo. ARQUIVO

O avogado que defende ao maquinista do Alvia accidentado en Angrois (Santiago) o 24 de xullo de 2013 pide o seu sobresemento libre e o arquivo parcial da causa respecto do seu defendido, Francisco Garzón Amo e, subsidiariamente, que transforme as dilixencias en xuízo de faltas. 

Ademais, "alternativamente", propón ao xuíz que continúe a instrución da causa cunha "nova e completa investigación" sobre o material rodante en todos os seus aspectos, segundo un recurso de reforma e subsidiario de apelación presentado este luns ao que tivo acceso Europa Press. 

En concreto, da investigación sobre o tren, entende que esta pericial "debe ser efectuada por verdadeiros expertos, alleos ás empresas implicadas no sinistro" (Renfe, Adif, Ineco e Talgo) e "tutelada ou asesorada" pola Axencia Ferroviaria Europea. 

Tamén solicita novas declaracións testificales a través da empresa Talgo e traer á causa o historial "íntegro" de mantemento do tren e os rexistros de avarías das cabezas motrices de cada unha das locomotoras, así como de cada un dos vagóns do tren.

"Non hai conduta imprudente" 

Como xa destacase en anteriores recursos, o letrado Manuel Prieto apunta " inexistencia de conduta imprudente ou neglixente" por parte de Garzón. 

Aduce tamén, con base en informes de peritos e expertos, que o accidente "non ocorrería" co sistema de máxima seguridade de control da velocidade (o ERTMS) conectado. 

Tamén reitera argumentos defendidos con anterioridade ao asegurar que o seu defendido, imputado na causa xunto ao exdirector de seguridade na circulación de Adif, é de feito unha "vítima dun delito sen o cal non se produciu o sinistro", ao entender que existe "unha conexión directa e nexo de causalidad co obxecto de investigación dos presentes feitos". 

E é que, recorda, "a obrigación da prevención, avaliación do risco, determinación do perigo, e a adopción de medidas para facelos desaparecer constitúe un conxunto de normas entrelazadas entre si, co obxectivo de garantir a seguridade na explotación ferroviaria e previr riscos, entre outros, para os traballadores e usuarios, protexéndolles eficazmente, non cumpríndose ningunha das normas citadas, neste caso, por Adif, nin Renfe Operador, nin polos seus responsables de garantir a seguridade da circulación ferroviaria". 

Refire normas ao advertir de que conforme o artigo 240 do Regulamento Xeral de Circulación para subliñar que "cando unha curva impoña unha limitación permanente de velocidade, é preceptiva a instalación na vía de tres sinais independentes", a de preanuncio, a de anuncio e a de limitación, "con antelación suficiente". 

Así as cousas, establece a "falta de responsabilidade" do maquinista "ao non ter o lugar do sinistro as medidas de seguridade necesarias que evitasen o resultado", ve a Adif "máximo garante e infractor do deber de coidado para que se producise" e sinala á súa vez a Adif e a Renfe como "garantes da protección, seguridade e saúde dos viaxeiros e do persoal do tren, debendo prever as distraccións ou imprudencias que estes puidesen cometer, obrigación de deber de coidado imposta legalmente e que -na súa opinión- tamén infrinxiron".

Denuncia dun suposto borrado en Talgo

Pola súa banda, sobre a denuncia dun extrabajador de Talgo da suposta orde para o borrado de datos sobre avarías do tren sinistrado, o avogado do maquinista critica que o instrutor do caso remita ao informe pericial que encargou para determinar que non ten relación causal co accidente. 

Segundo Prieto, o instrutor fai caso omiso ao perito xudicial que no seu informe traslada ao xulgado a realización de actuacións para determinar se se borraron datos das avarías do tren accidentado na aplicación Casandra". 

O enxeñeiro industrial José Manuel Lamela determinou que non había proba documental sobre ese suposto borrado de datos e que, con base nas declaracións de testemuñas de Talgo, non se podía saber quen dicía a verdade sobre estas acusacións que a empresa nega taxativa. 

Comentarios