Condenan ao Sergas pola morte dunha muller con peritonitis que foi atendida por teléfono

Deberá pagar 78.000 euros á súa familia 

O xulgado do Contencioso Administrativo número 2 de Santiago de Compostela condenou ao Sergas e á súa aseguradora a indemnizar en 78.000 euros ao marido e ás fillas dunha veciña de Ourense, de 65 anos, que faleceu en 2012 tras unha atención incorrecta no sistema sanitario. Segundo recóllese na sentenza, esta muller acudiu a Urxencias do Complexo Hospitalario Universitario de Ourense o 7 de agosto de 2012, por un forte dor abdominal. Tras atendela, os facultativos diagnosticáronlle un posible cólico nefrítico, e déronlle unha cita preferente para o 17 de agosto dese ano no servizo de Uroloxía. 

Poucos días logo de estar no hospital, e dado que as dores e molestias da muller empeoraran, as súas fillas contactaron co seu centro de saúde de referencia. Así, tanto o 10 de agosto como o 16 de agosto falaron cun médico de Atención Primaria para advertir de que a súa nai empeorara, presentaba vómitos, febre, etc. En ambas as ocasións, a paciente foi atendida por teléfono, e non se desprazou ao seu domicilio ningún facultativo para explorala, senón que se lle prescribiron medicamentos e, no caso da chamada do 16 de agosto, estimouse que non era necesaria a exploración presencial dado que tiña unha cita en Urología ao día seguinte. 

Así as cousas, cando chegou o momento de acudir a esa cita, o 17 de agosto, o estado da muller xa era grave e, de feito, nunha primeira exploración nese servizo, foi inmediatamente derivada a Urxencias.

"É intolerable, as persoas morren esperando", denuncia o avogado Cipriano Castreje

PERITONITIS E COMPLICACIÓNS. A paciente foi intervida por medio dunha laparotomía, que permitiu confirmar que padecía unha peritonitis e abscesos intraabdominales. De feito, as complicacións derivadas desa infección acabaron por ocasionar o seu falecemento. 

O xulgado estimou que a atención prestada a esta veciña de Ourense os días 10 e 16 de agosto de 2012, sen unha exploración presencial, foi "incorrecta" e os facultativos incorreron en mala "praxe".  Por iso, estimou parcialmente o recurso interposto pola familia contra a resolución de Sanidade que rexeitaba a reclamación patrimonial, e condenou ao Sergas a indemnizar en 60.000 euros ao marido da falecida, e en 6.000 euros a cada unha das súas tres fillas. 

O avogado Cipriano Castreje, cuxo despacho defendeu a posición da familia recorrente, lamentou que esa muller non fose atendida de forma presencial por un médico a pesar da alarma trasladada polas súas fillas. Así mesmo, criticou que os médicos de Primaria aos que se consultou o 16 de agosto pediron "paciencia" á familia porque a muller tiña unha cita ao día seguinte en Uroloxía. "é intolerable, as persoas morren esperando", denunciou Castreje. 

Comentarios