sábado. 06.06.2020 |
El tiempo
sábado. 06.06.2020
El tiempo

Bruxelas expedienta a España por incumprir as normas de seguridade ferroviaria

Operarios traballando na curva da Grandeira, en Angrois. AEP
Operarios traballando na curva da Grandeira, en Angrois. AEP

As vítimas presentaron dúas demandas a finais de 2015 e a eurodiputada do BNG Ana Miranda interpuxo unha denuncia en xullo de 2017 

A Comisión Europea ha informado este xoves da apertura dun expediente sancionador contra España ao considerar que os seus procedementos de control da seguridade ferroviaria "non cumpren os requisitos" que esixe a normativa comunitaria. 

Bruxelas ve "deficiencias" na forma en que a Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) "analiza e investiga os accidentes e incidentes", segundo informou a institución comunitaria nun comunicado. 

Tamén ve problemas nas "técnicas de supervisión" por parte da Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria (AESF), indica o mesmo comunicado sen dar máis detalles da infracción. 

A apertura do expediente ten a forma dunha carta de emprazamento –primeiro paso no procedemento de infracción–, que Bruxelas remitiu ao Goberno para que no prazo de dous meses aclare a situación e ofreza datos claros das medidas correctivas que poña en marcha. 

Bruxelas remitiu ao Goberno para que no prazo de dous meses aclare a situación

Se os servizos comunitarios non desen por boas as explicacións de España, poderían pasar á segunda fase do expediente, un ditame motivado que dá outros dous meses ao Estado membro para corrixir o problema, período tras o cal a Comisión podería elevar o caso ao Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TUE). 

Foi a Comisión Europea a que lle pediu á Axencia Ferroviaria Europea (ERA polas súas siglas en inglés) que examinase a implementación en España dos elementos da lexislación ferroviaria da Unión Europea. 

A solicitude veu logo das dúas demandas (unha por incumprimento da normativa de seguridade e outra por publicidade enganosa) que a asociación de vítimas do accidente do tren Alvia ocorrido en Angrois (Santiago) interpuxo na comisión de peticións da Eurocámara a finais de 2015 e da posterior denuncia que presentou (en xullo de 2017) a eurodiputada do BNG Ana Miranda, quen facilitou en todo momento as viaxes dos afectados a Bruxelas.

AUDITORÍA A La AXENCIA, ADIF E CETREN. En febreiro do ano pasado, un equipo de éraa estivo en misión de auditoría en Madrid para solicitar información. Visitaron a Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria, Adif e o organismo notificado (Notified Body) Cetren, segundo informaron no seu día fontes consultadas por Europa Press. 

Entre outras cuestións, estudaron como Cetren realiza o seu labor de verificar a interoperabilidad, conforme a normativa europea, de varias liñas, incluída a de strong <>Ourense-Santiago, onde se produciu o sinistro que en xullo de 2013 saldouse con 80 mortos e 144 feridos. 

Esta liña, a pesar de ser inaugurada en 2011, carecía do certificado europeo de interoperabilidad. O administrador de infraestruturas ferroviarias (Adif) non o encargou ata setembro de 2016 e actualmente aínda non dispón del. 

No que respecta á investigación de accidentes, Bruxelas xa abriu un anterior expediente a España por entender que a CIAF non funcionaba de xeito independente, tras o cal o Executivo español modificou a norma en que se nomea aos seus responsables. 

Bruxelas expedienta a España por incumprir as normas de seguridade...
comentarios