Augas de Galicia asegura que a futura lei non imporá novas taxas a usuarios

Luís Bará (BNG) sostén que o anteproxecto "prevé un incremento da carga fiscal"
La conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vazquez, y la directora de Augas de Galicia, Teresa Gutierrez. XOÁN CRESPO (EFE)
photo_camera A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vazquez, e a directora de Augas de Galicia, Teresa Gutierrez. XOÁN CRESPO (EFE)

A directora xeral de Augas de Galicia, Teresa Gutiérrez, afirmou no Parlamento autonómico que a futura lei para a xestión do ciclo da auga na comunidade autónoma non levará novas taxas para os usuarios.

Durante unha comparecencia en comisión parlamentaria, Gutiérrez dixo, en resposta a unha pregunta do deputado do BNG Luís Bará, que o propósito da futura lexislación é crear un marco normativo de apoio aos concellos nas súas competencias de abastecemento, saneamento e depuración.

A directora de Augas de Galicia pronunciouse na mesma liña que xa fixera o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, cando anunciou o inicio da tramitación do anteproxecto de lei de mellora da xestión do ciclo integral da auga.

"Esta norma está pensada para intentar dar resposta ás solicitudes de apoio que nos trasladan os concellos constantemente, porque teñen moitas dificultades técnicas e financeiras para poder exercer de forma correcta as súas responsabilidades", dixo a directora de Augas de Galicia.

Gutiérrez incidiu en que "máis importante que facer infraestruturas é xestionalas correctamente para poder prestar os servizos con eficiencia e calidade". "Trátase de evitar perdas na rede, non nos podemos permitir estar a tratar e bombeando auga para logo tirala", apostilou.

Considerou "ineficiente" xestionar unha depuradora sen ter o control sobre a rede e, neste sentido, dixo que "é urxente" mellorar a xestión das depuradoras "porque os nosos ríos non aguantan máis".

Indicou que a futura lei "non se impón de forma unilateral" e que a norma "non impón nada", senón que "ofrece un modelo de xestión para quen o necesite ou voluntariamente pídao". "Os concellos poden solicitalo á Xunta pero tamén poden continuar coa xestión como ata agora", indicou.

Luís Bará (BNG) sostén que o anteproxecto "prevé un incremento da carga fiscal"

Pola súa banda, o deputado nacionalista Luís Bará criticou que o Goberno galego "implicitamente recoñece os erros cometidos" ata o momento no ciclo de xestión da auga na comunidade, e, en contra do que afirmou a directora de Augas de Galicia, dixo que o anteproxecto "prevé un incremento da carga fiscal"; "non só cambia taxas que xa existían, senón que incorpora algunhas novas", sinalou.

Ademais, Bará acusou o Goberno galego de facer un "uso partidista e discrecional" na repartición dos fondos públicos vinculados ao ciclo de xestión da auga, e demandou que a futura lei sexa obxecto dun "gran acordo de país".

Entre outras cousas, o deputado do BNG propuxo "abrir diálogo" para alcanzar un acordo o máis consensuado posible respecto da futura norma, realizar unha planificación con carácter previo, "porque non existe"; e concluír os pactos locais da auga.

Na mesma comisión parlamentaria celebrada esta mañá compareceu tamén o director xeral de Mobilidade, Ignacio Mestre, para dar resposta a unha pregunta do tamén deputado do BNG Paulo Ríos sobre as frecuencias do servizo de autobús na comarca da Mariña e as conexións coa Coruña e Ferrol.

Ríos aludiu ao "incumprimento" dos contratos por parte de Monbús, o grupo que ten a concesión, "tanto de prestación de servizos como no ámbito laboral sen que a Xunta esíxalle nada", dixo. "é unha empresa que fai o que quere en Galicia e o Goberno galego mira para outro lado", considerou o deputado.

O director xeral de Mobilidade explicou que o contrato actual dá servizo a 25 concellos, con 93 rutas e 493 paradas, 80 paradas máis que anteriormente, e asegurou que desde a posta en marcha dos novos servizos a Administración autonómica "mantén unha vixilancia estreita" sobre o funcionamento do transporte público.

Mestre finalizou sinalando que a recuperación da demanda do transporte público, "aínda que supere puntualmente as nosas previsións, demostra que conseguimos implantar un servizo útil, reforzado en frecuencias e cobertura territorial; adaptado ás necesidades da cidadanía, flexible e atractivo".

Por outra banda, nesta sesión parlamentaria aprobáronse dúas proposicións non de lei do Grupo Popular, unha sobre ocupación de vivendas e outra sobre transporte ferroviario.

A primeira delas foi aprobada sen modificacións e nela o Parlamento de Galicia "insta á Xunta a, tomando como basee os informes de xuristas, remita un informe xurídico ao Goberno de España para esixir que se efectúe a necesaria reforma lexislativa que axude a pór freo ao fenómeno da ocupación de vivendas".

A outra PNL quedou aprobada pero con modificacións, e nela a Cámara lexislativa insta o Executivo galego a demandar ao Goberno, entre outras cousas, "o restablecemento dos trens hotel entre Galicia e Madrid e Barcelona", así como "a restitución de todos os traxectos e frecuencias dos trens rexionais existentes antes da crise sanitaria provocada pola covid-19".

Ademais, demándase a "restitución de todos os traxectos e frecuencias dos trens de longa distancia que conectan Galicia co resto de España e Portugal existentes antes da crise sanitaria, así como a rebaixa do prezo do tren Avant que comunica Ourense con Santiago e A Coruña "para homologalo con outras liñas do resto de Galicia".

Comentarios