A Armada arxentina dá por concluídas as tarefas oficiais de procura do desaparecido do Dorneda

Un dos mariñeiros do pesqueiro galego aínda non foi atopado

El Dorneda en una imagen de Marcelo Benoit para MarineTraffic
photo_camera O Dorneda nunha imaxe de Marcelo Benoit para MarineTraffic

A Armada Arxentina comunicou que, logo de nove xornadas de operacións de procura con medios navais, aeronavais e buques pesqueiros, dá por finalizada as tarefas oficiais de procura e rescate SAR (Search and Rescue), do mariñeiro que permanece desaparecido desde que o pesqueiro galego Dorneda se afundiu o mércores día 11 en augas da Patagonia.

Este organismo informou do peche do caso SAR sobre o Dorneda, aínda que manifestou que a procura continuará a través do aviso aos buques que se atopen navegando na área do afundimento, "detrás de localizar ao único desaparecido".

Os feitos ocorreron sobre as 22.00 horas do martes día 10 (hora arxentina) cando Madrid deu a alerta pola activación da radiobaliza do buque Dorneda. O Centro Coordinador de Procura e Salvamento da Armada Arxentina asumiu o caso e ordenou aos pesqueiros Farruco e Beagle I dirixirse ao lugar do sinistro, a unhas 300 millas náuticas da cidade de Comodoro Rivadavia.

Máis de catro horas e media despois, o pesqueiro Farruco informou do achado de dúas balsas e unha lancha na auga. Así, dos seus 27 tripulantes, 25 foron rescatados con vida mentres que hai un falecido e un desaparecido, ambos de nacionalidade peruana. Para buscar ao desaparecido, deuse a alerta aos pesqueiros da contorna e foron mobilizados un avión S-2T Turbotracker e a corveta Espora.

Os sobreviventes chegaron a porto o domingo día 9. Do total, 16 tripulantes con vida e o falecido foron a bordo do Farruco ata a cidade uruguaia de Montevideo, e os nove restantes chegaron ao porto de Mar de Prata (Arxentina) no Beagle 1, que se atrasou dous días por problemas na planta propulsora do pesqueiro.

A principal hipótese é que o Dorneda puido afundirse ao ingresar auga por unha rampla que se atopa na popa e utilízase durante a pesca de arrastre para tirar as redes e xuntar a pesca. En todo caso, a Cooperativa de Armadores de Pesca do Porto de Vigo (Arvi), asegurou que o barco estaba "en perfecto estado de mantemento" e só uns días antes saíra de Montevideo, onde levou a cabo o seu mantemento e pasou "todas as revisións".

Comentarios