Os acusados piden suspender o xuízo do Titán III por irregularidades na investigación

Os defensores impugnan a información de escoitas telefónicas e de rexistros, e aseguran que España carecía de autoridade para abordar o barco en augas internacionais
VGO.Pontevedra(Pontevedra)01/09/2021.- La Audiencia de Pontevedra ha iniciado el juicio contra las 21 personas relacionadas con el alijo de 1.700 kilos de cocaína intervenidos a bordo del remolcador Titán III, en agosto de 2018, entre las islas de Azores y Funchal.. EFE / Salvador Sas
photo_camera Inicio do xuízo polo alixo de cocaína intervido no Titán III. SALVADOR SAS

A defensa dos acusados por un alixo 1.700 quilos de cocaína intervidos a bordo do remolcador Titán III en agosto de 2018, entre as illas de Azores e Funchal, pediron este mércores a nulidade de gran parte da investigación policial por supostas irregularidades no proceso.

Ante o tribunal da Audiencia de Pontevedra, os avogados defensores impugnaron a información de diversas escoitas telefónicas, rexistros realizados en varios domicilios ou incluso a declaración dos acusados en sede xudicial, alegando que se fixeron irregularmente. Aseguraron ademais, entre outras cuestións, que a localización e seguimento do Titán III fíxose sen amparo xudicial, ou que España non tiña autoridade para abordar o barco —de bandeira panameña— en augas internacionais.

Os letrados, que coincidiron en gran parte das súas exposicións previas, alegaron tamén indefensión dos acusados, ao denunciar que non tiveron acceso a todos os autos e actuacións que se realizaron no marco deste procedemento xudicial.

A partir de aí, aseguraron que todas estas cuestións provocaron a obtención de "probas ilícitas" e que sen elas hai un "baleiro probatorio" contra os acusados. Consideran por todo iso que o xuízo debe suspenderse.

O ministerio público, contra a petición das defensas

O fiscal antidroga de Pontevedra, Pablo Varela, rexeitou a pretensión das defensas ao entender que se trata de protestas "intempestivas" e asegurar que ningún dos avogados puido concretar a que parte da causa non puideron acceder.

As súas impugnacións, segundo Varela, "non son admisibles" ao conter cuestións "xenéricas" ou basearse en actuacións que si contaban con autorización xudicial, porque a investigación "non está baseada en suposicións" senón na existencia de indicios "confirmados" de criminalidade.

Respecto da falta de autoridade da Xustiza española, o fiscal subliñou que todas as medidas aprobadas sobre o buque adoptáronse en augas españolas e apuntou ao "abanderamiento ficticio" do barco en Panamá. A relación do Titán III con Panamá, engadiu o representante público, "non está acreditada", xa que só se asociou a ese país "para desconectarse de calquera actuación das autoridades españolas" e este non reclamou a súa autoridade sobre o barco.

A maxistrada tomará unha decisión antes do 20 de setembro
A maxistrada sinalou que, de todas as cuestións presentadas polas defensas, a única que podería derivar na suspensión do xuízo sería a relativa á xurisdición do barco e avanzou que a súa decisión será comunicada ás partes antes do 20 de setembro, data prevista para a continuidade da vista oral coas declaracións dos acusados.

Dos 21 acusados involucrados nesta causa, un faleceu e outros dous non sentaron no banco da Audiencia de Pontevedra tras recibir permiso do tribunal para ausentarse durante a exposición de cuestións previas ao xuízo.

Penas solicitadas
A Fiscalía solicita para todos eles penas de entre nove e trece anos e medio de prisión como autores dun delito contra a saúde pública e multas de entre 200 e 340 millóns de euros para cada un dos acusados.

60 millóns
A droga, que segundo os investigadores alcanzaría un prezo de mercado próximo aos 60 millóns de euros, ía ser repartida entre tres organizacións de narcos galegos, que formaron unha alianza para introducir o cargamento en España por vía marítima.

Nesta operación foron detidas e investigadas inicialmente unha trintena de persoas, aínda que se arquivaron as dilixencias contra nove dos acusados, entre eles o histórico narcotraficante Manuel Charlín e un dos seus fillos.

Organización
Dos 21 acusados que chegaron a xuízo, segundo a Fiscalía, seis estaban encargados de coordinar os contactos, dez eran os responsables do cargamento e da súa entrada en España e cinco eran os que tiñan como traballo controlar o transporte transoceánico da droga.