A Xustiza condena a 131 controladores aéreos en Madrid e absolve a César Cabo

A sentenza contempla o abono de máis de 13 millóns de euros aos prexudicados polo caos de 2010

Generated by  IJG JPEG Library
Generated by  IJG JPEG Library
AppleMark
photo_camera O aeroporto de Barallas, en decembro de 2010. ARQUIVO

O Xulgado do Penal número 18 de Madrid condenou a 131 controladores aéreos dos aeroportos de Madrid-Barallas e de Torrexón polo caos aéreo de decembro de 2010, que provocou que o Goberno de José Luís Rodríguez Zapatero declarase por primeira vez en España o estado de alarma durante 43 días.

Así consta na sentenza, á que tivo acceso Europa Press, na que a maxistrada Carmen pena aos acusados como responsables en concepto de autores dun delito de abandono de servizo público. Contra a resolución, cabe a interposición dun delito de apelación ante a Audiencia de Madrid.

No xuízo, un total de 119 acusados pactaron co fiscal ao recoñecer que abandonaron os seus postos de traballo. Tras o acordo, seis dos procesados foron condenados a sete meses de multa con cota diaria de 150 euros; outros seis, a sete meses de multa, a razón de 100 euros e seis máis, a dez meses de multa, cunha cota diaria de 100 euros.

O resto dos acusados foi condenado a cinco meses de multa, a razón de 100 euros. Dous dos acusados, entre eles o exportavoz do sindicato maioritario USCA César Cabo, que foi a cara visible e a voz do colectivo aqueles días, foron absoltos.

Cabo foi exonerado por ausencia de proba na súa contra, e o segundo, por quedar acreditado ao longo do xuízo que o seu parte médico de baixa laboral respondía a unha realidade clínica.

Así mesmo, condénase aos acusados a abonar aos prexudicados, de forma conxunta e solidaria, xunto coa entidade pública ENAIRE (antes AENA) como responsable civil subsidiaria á cantidade de 13.076.981,62 de euros. O fallo contempla, ademais, a circunstancia atenuante de dilacións indebidas.

Durante o xuízo, o actual portavoz de USCA, Daniel Zamit, aseverou que non se fixo ningunha folga e culpou ao entón Goberno de strong <>José Luís Rodríguez Zapatero de montar "un batifondo" para xustificar a militarización do aeroporto.

Relato dos feitos

Ao longo do plenario, a maxistrada concluíu que, "na ponte de decembro do ano 2010, os controladores de tránsito aéreo acusados neste procedemento, adoptaron un mecanismo de presión laboral consistente en strong<> abandonar os seus postos de traballo de forma masiva, paralizando, desta forma, o tráfico aéreo e iso baixo a dirección dos membros da Xunta directiva e delegados sindicais do sindicato Usca".

No acto do xuízo "depuxeron os 133 acusados, todos eles controladores de tránsito aéreo, dos cales 119 recoñeceron participar nos feitos contidos no escrito de acusación presentado polo Ministerio Público".

No escrito do fiscal recollíase que a Xunta Directiva e delegados locais do sindicato USCA expuxeron o modo de actuar para exercer presión sobre AENA e o Goberno de España, acordando que, a partir da quenda de tarde do día 3 de decembro, todos ou a maior parte dos controladores que estivesen dispostos a seguir a protesta, asinasen a declaración xurada a que se refire o art. 34.4 da Lei de Seguridade Aérea".

"Así, entre as 17,00 horas e as 17,15 horas (hora local), a totalidade dos controladores, nunha acción colectiva e concertada co paralizar a actividade aeronáutica á marxe de calquera negociación colectiva ou outra vía legal, presentaron ante o responsable da sala devandito documento, escrito da súa propia man, no que cada un ao seu xeito, alegaban unha diminución significativa das súas capacidades psicofísicas para desempeñar o seu posto de controlador aéreo. A presentación do formulario obrigaba, segundo a citada Lei e o protocolo existente, á dirección de AENA á substitución inmediata de devandito controlador".

é dicir, que 119 acusados recoñeceron no xuízo a acción concertada e colectiva de abandono dos postos de traballo, organizada pola Xunta Directiva e delegados sindicais de USCA, coa finalidade de paralizar a actividade aeronáutica.

Aínda que o resto de controladores de tránsito aéreo non recoñeceron os feitos, a sentenza diferencia entre aqueles que presentaron o formulario do art. 34, 4 da Lei de Seguridade Aérea e os que non entregaron dito formulario, aínda que se ausentasen dos seus postos de traballo sen xustificar a súa ausencia ou acudisen aos seus respectivos destinos para controlar o previsto no Convenio de Chicago.

"As manifestacións vertidas polos acusados no plenario foron desmentidas taxativamente coas declaracións das distintas testemuñas que depuxeron no plenario, quen relataron a secuencia de feitos que se produciu a ponte de decembro do ano 2010, tanto no ACC de Torrexón, como na Torre do aeroporto de Barallas, así como coa proba documental, pericial e audición das gravacións en xuízo", sinala.

Ademais, sinala que da práctica de devandita proba despréndese que os acusados se concertaron coa finalidade de interromper o tráfico aéreo, e para iso presentaron en fervenza un formulario alegando a diminución de strong <>capacidade psicofísica que lles impedía, en aras a garantir a seguridade aérea, continuar nos seus respectivos postos de traballo, ou ben non acudiron aos seus postos de traballo ou se acudiron, limitáronse a controlar os voos previstos no Convenio de Chicago".
.

Comentarios