Usar o móbil ao volante causa 390 mortos ao ano en España

Un 37% dos condutores confesa utilizar WhatsApp e un 7% admite haberse feito 'selfies' ao volante â??Os condutores galegos, entre os que admiten un maior uso do móbil
Un teléfono móvil. AEP
photo_camera Un teléfono móbil. AEP

As distraccións provocadas polo uso do móbil ao volante causan uns 390 mortos ao ano en España, o 20% do total de falecidos en accidentes de tráfico, ademais de preto de 8.000 sinistros con vítimas. 

Así o estima, por primeira vez, un estudo, 'Smartphones: o impacto da adicción ao móbil nos accidentes de tráfico', realizado pola Fundación Liña Directa en colaboración co Instituto Universitario de Investigación de Tránsito e Seguridade Viaria da Universidade de Valencia (INTRAS), que se presentou este luns en Madrid. 

Estas cifras converten o uso do teléfono móbil como unha das principais causas de mortalidade na estrada, á altura do exceso de velocidade (29%) ou do consumo de alcol (26%), segundo cifras da DXT. De feito, segundo Tráfico, as distraccións convertéronse xa nun dos principais factores de sinistralidade en España (33%), aínda que non hai aínda datos oficiais sobre o uso do móbil ao volante. Agora, este estudo cifra nun 20% este comportamento. 

"Son estimacións, poden ser un pouco máis ou un pouco menos, esta é a nosa estimación", asegurou Francisco Valencia, Director Xeral da Fundación Liña Directa, que considera que se sanciona "moito" en España por utilizar ou falar polo móbil ao volante, unhas 170.000 ao ano, unhas cifras que segundo indica, creceron un 13,2% desde 2016. "Quitáronse 2,8 millóns de puntos nos últimos 5 anos", alerta. 

Segundo o estudo, que se basea en datos da DXT e en case 40.000 enquisas online ESRA a 38 países, tamén desvela que un de cada dous condutores aseguran utilizar o móbil mentres conducen. 

Igualmente, o informe achega outro dato "preocupante" segundo a entidade. Baseándose en máis de 1.700 entrevistas online realizadas pola entidade, o 48,2% dos enquisados recoñece utilizar o móbil mentres conduce. De todos eles, máis da metade (53,5%) di que mira o móbil para ver quen lle chama; un 37% confesa que o fai para usar WhatsApp ou ler mails; e un 9% interactúa en redes sociais. Pero ademais, un 7% dos enquisados recoñece haberse feito 'selfies' mentres conducía. 

A URXENCIA, PRINCIPAL MOTIVO PARA MIRAR O MÓVIL. 
Segundo o estudo, os accidentes con presenza do móbil adoitan consistir en saídas de vía e alcances traseiros, e están protagonizados, sobre todo, por condutores que viaxan sos, en turismos, ao comezo e final da semana laboral e en condicións meteorolóxicas e de circulación boas. 

En canto ao perfil do condutor que adoita utilizar o smartphone mentres se atopa ao volante, adoita ser un mozo de 18 a 24 anos que o utiliza sobre todo en semáforos, atascos e cando estima que "a vía é segura". 

Preguntados pola razón de usar e mirar o móbil mentres conducen, os españois din que é para ver "se teñen algo urxente" (25,5%), seguida por motivos "laborais" (6,5%), por costume "" (5,8%) e por aburrimento "" (1,6%). Segundo o informe, o 18,8% dos enquisados afirma vivir situacións de risco por culpa do uso do smartphone na condución.
 
En calquera caso, o estudo sostén que os españois non parecen aínda ser do todo conscientes da gravidade de usar o móbil ao volante. E é que o 38% dos enquisados tolera que o condutor fale polo móbil sen mans libres; máis do 9% cre que falar polo móbil "non afecta á condución"; un 8% considera que as multas son para recadar; e incluso case o 6% cre que as cifras de accidentalidade por usar indebidamente no móbil son inventadas. 

GRAN DESCOñECEMENTO DAS NORMAS. Na súa enquisa, a Fundación Liña Directa tamén detectou un "alto grao de descoñecemento" entre os condutores españois, pois segundo os seus resultados, o 40,5% ignora que está permitido facer cun smartphone cando se conduce e o 80% descoñece as contías das sancións por facelo.
 
Por comunidades autónomas, os automobilistas de Murcia, Galicia e Madrid son os que admiten un maior uso do móbil mentres conducen, mentres que os de Asturias, Estremadura e A Rioxa son os que menos o fan. 

No entanto, destaca o incremento no número de sancións que experimentou Cataluña nos últimos catro anos (2014-2018), de preto dun 82%, fronte ao descenso de Comunidade de Madrid (24,2%) ou de Andalucía (6,3%), algo que, a xuízo de Francisco Valencia, débese ao labor tanto dos Mossos d'Esquadra como do Servei Català de Trànsit. En concreto, impuxéronse 178.548 sancións durante este período en Cataluña, fronte ás 161.136 de Andalucía e das 146.709 da Comunidade de Madrid. 

O estudo tamén pregunta aos españois sobre as propostas para acabar con este problema de seguridade viaria. Así, un 89% dos enquisados é partidario de considerar o uso do móbil como un delito se se produce un accidente pola súa utilización; o 87% propón realizar controis específicos de policía; o 86% suxire quere que se retire o carné de conducir por reincidencia; e un 84% avoga por realizar cursos específicos contra a adicción ao móbil. 
 

Comentarios